Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مهندسی توسعه گاز، رضا نوشادی با اشاره به افتتاح رسمی خط لوله انتقال گاز ۸ اینچ سیمان لارستان در هفته دولت تصریح کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با هدف حذف مصرف روزانه بیش از ۷۰ هزار لیتر فرآورده سوخت مایع (مازوت) در کارخانه سیمان لارستان این پروژه را عملیاتی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش هزینه تامین سوخت مصرفی کارخانه را باعث صرفه‌جویی اقتصادی شایان توجه در این مرکز صنعتی برشمرد و ادامه داد: گازرسانی به کارخانه سیمان همچنین سبب جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی ناشی از مصرف سوخت مایع شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، گازرسانی به شهرک‌های صنعتی حسنلری، روستاهای کورده، بریز و دهکویه را از دیگر بخش‌های این پروژه برشمرد و افزود: اجرای این پروژه، افت فشار شبکه گازرسانی روستاها و مصرف‌کنندگان عمده را برطرف کرد و مابه‌التفاوت جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی که حداقل ماهانه یک میلیون دلار پیش‌بینی می‌شود را به ارمغان آورد.

نوشادی درباره ویژگی‌ها و مختصات پروژه توضیح داد: این خط لوله منشعب از کیلومتر ۸۳ خط لوله گاز ۱۲ اینچ اصلی لارستان و به‌طول ۳۵ کیلومتر اجرا شده است که دارای ایستگاه‌های فرستنده و گیرنده توپک، شیر بین راهی، تقلیل فشار ترکیبی (۲ ایستگاه) به ظرفیت ۱۰و۲۰ هزار مترمکعبی، حفاظت کاتدیک، انشعاب ۴ اینچ کورده و اندازه‌گیری به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعبی است.

وی درباره موانع اجرای پروژه گفت: این پروژه دارای تقاطع با جاده‌های بین شهری آسفالت و درجه دوم، مناطق کوهستانی صعب العبور، رودخانه‌های فصلی و معارض‌های مردمی بوده که با کمترین خسارت مالی، مطابق آخرین ویرایش استانداردها و الزامات عملیات اجرایی، موارد برطرف و لوله گذاری و تزریق گاز به سرانجام رسید.

کد خبر 5580237 علی مرادی

منبع: مهر

کلیدواژه: خط لوله انتقال گاز آلودگی زیست محیطی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اربعین 1401 بانک مرکزی پروازهای اربعین ارز اربعین بانک صادرات تسهیلات بانکی اربعین حسینی مرکز آمار ایران فرودگاه امام خمینی ره سازمان هواپیمایی کشوری مناطق آزاد قیمت سکه بهار آزادی بلیت اربعین بانک سپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امین ملکشاهی دادستان شهرستان کرخه از کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک گروه سازمان‌ یافته قاچاق سوخت، دستورات قضایی جهت بررسی موضوع و دستگیری متهمان صادر شد.

وی افزود: بر همین اساس ماموران پس از سوختگیری خودروی مورد نظر، آن را توقیف و دو نفر سرنشین آن را بازداشت کردند که هر دو با قرار متناسب روانه زندان شدند.

ملکشاهی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، از سال گذشته تاکنون چهار محموله گازوئیل قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900158

دیگر خبرها

  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز