Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:04:54 GMT

نحوه ارسال برگ تردد ویژه اربعین چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۱۵۹۵۸

نحوه ارسال برگ تردد ویژه اربعین چگونه است؟

سخنگوی فراجا اعلام کرد که برگ تردد ویژه اربعین یا همان گذر موقت اربعین حداکثر ظرف ۷۲ ساعت و از طریق اداره پست به آدرس متقاضیان ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی حاجیان درباره زمان ارسال برگ‌های تردد ویژه اربعین گفت:‌برگ‌های تردد ویژه اربعین یا همان گذر موقت اربعین حداکثر ظرف ۷۲ ساعت و از طریق اداره پست به آدرس متقاضیان و مشتاقان حضور در راهپیمایی عظیم و معنوی اربعین حسینی (ع) تحویل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره نحوه تقاضا برای دریافت این برگ‌ها نیز گفت:‌ مردم عزیز برای درخواست برگ تردد ویژه اربعین صرفا به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند و به هیچ وجه به مراکز صدور گذرنامه مراجعه نکنند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، سخنگوی فراجا گفت: مراجعه به مراکز صدور گذرنامه صرفا برای تمدید مهلت اعتبار گذرنامه های فاقد اعتبار است.

چه کسانی می‌توانند برگ تردد دریافت کنند؟

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، شهروندان متقاضی صدور گذرنامه که قبل از این فاقد گذرنامه بوده یا تاریخ صدور گذرنامه‌هایشان  مربوط به قبل از ششم شهریور ماه سال ۱۳۹۱ است، می‌توانند برای اخذ خدمات به «دفاتر پلیس + ۱۰ » مراجعه کنند. این افراد می‌توانند با دریافت «برگ ویژه اربعین» به‌عنوان سند مسافرتی و به جای گذرنامه، از مزایای یک بار تردد مرزی به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری با هزینه‌ای معادل یک دهم گذرنامه‌های عادی بهره‌مند شوند.

اعتبار برگ‌های تردد چقدر است؟

اما اعتبار این برگ‌های تردد یا همان برگ‌گذر ویژه چقدر است و تا چه زمانی می‌توان از آن استفاده کرد؟ این یکی از پرتکرارترین پرسش‌های مخاطبان ایسنا بود که خبرنگار ما آن را از رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پیگیری کرده است.

سردار علی ذوالقدری پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برگ گذر ویژه اربعین با یک دهم هزینه گذرنامه بین‌المللی صرفا برای کشور عراق و مراسم اربعین صادر می‌شود، گفته بود: این موضوع مهمی است و مردم باید بدانند که این برگ‌های گذر ویژه صرفا برای سفر به کشور عراق در ایام اربعین است.

وی درباره مدت اعبار برگ‌های گذر ویژه تردد نیز گفته بود: طبق توافقی که میان ما و طرف عراقی وجود دارد، برگ گذر ویژه اربعین برای زائران صادر خواهد شد. صدور این برگه‌ها توسط مراکز پلیس + ۱۰ انجام می‌شود.

در همین زمینه بخوانید:‌

مدت اعتبار برگ‌های تردد اربعین چقدر است؟

افزایش مراکز ارائه خدمات گذرنامه در تهران + آدرس

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا ادامه داد:‌ برگه‌های تردد پس از اتمام مراسم اربعین دیگر اعتباری نخواهد داشت. دارندگان این برگه‌ها تنها تا روز اربعین اجازه خروج از ایران و ورود به عراق را خواهند داشت. این افراد می‌توانند پس از اتمام سفر خود در کشور عراق به ایران بازگردند. البته باید توجه شود که این گذرنامه از تاریخ خروج از ایران در کشور عراق یک ماه اعتبار خواهد داشت. پس زائران باید حتما به دو نکته توجه کنند، اول اینکه اگر دارای چنین برگه‌ای هستند تا قبل از اربعین از کشور خارج شوند و دیگر اینکه حداکثر یک ماه امکان حضور در کشور عراق را خواهند داشت.

اخبار مربوط به راهپیمایی اربعین ۱۴۰۱ را (اینجا) بخوانید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردار مهدی حاجیان پلیس مهاجرت اربعين حسيني کشور عراق عراق اربعین 1401 پليس سخنگوی فراجا تردد ویژه اربعین صدور گذرنامه برگ های تردد کشور عراق گذر ویژه برگ تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خواست خدایی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ساماندهی مرز بین‌المللی شلمچه به ساماندهی و نظم دهی به نحوه پارک خودروها در توقفگاه بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده برای نظم دهی به نحوه پارک کردن خودروها، ۱۰ هکتار به توقفگاه اربعین اضافه خواهد شد تا زائران دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی شلمچه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

فرماندار شهرستان خرمشهر بر ساماندهی زیرساخت‌ها در پایانه شلمچه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پلیس راهور، نیروی انتظامی، امنیتی، خدماتی در اولین فرصت نسبت به شناسایی نواقص و رفع آنها اقدام و اهتمام جدی داشته باشند و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر فعال شدن ایکس‌ری در ورودی پایانه مسافری تصریح کرد: در راستای بهبود روند بازرسی ورود و خروج زائران و مسافران و همچنین ارتقای امنیت پایانه گیت ویژه بازرسی نصب شود؛ همچنین اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل آبفا، برق، گاز در مرز شلمچه استقرار داشته باشند تا در صورت وجود مشکل در اسرع وقت آن را رفع کنند.

فرماندار شهرستان خرمشهر خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و رفع چند حاکمیتی در مرز شلمچه شد و گفت: در تلاش هستیم با همدلی و وحدت رویه کارهای خوبی در حوزه‌های مرزی، اقتصادی، زیارتی و گردشگری در پایانه مرزی شلمچه داشته باشیم.

کد خبر 6093565

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی تا فردا در استان هرمزگان
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درباره بارندگی‌های آخر هفته
  • هشدارمدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات پایتخت
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ویژه برنامه‌های خودتان را به مناسبت روز معلم با ما به اشتراک بگذارید
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود