Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال بخش خصوصی  از ردپای برخی افراد برای دریافت مجوز تشکل‌های موازی از اتاق بازرگانی ایران خبر داد و آن را کاری غیرقانونی و آسیب زننده دانست و خواستار ورود جدی دلسوزان این حوزه قبل از یک فاجعه عظیم شد.

«امیرهومن محمدی» نایب رییس اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با اشاره به تدوین قوانین مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم حضور طولانی مدت هیئت مدیره های صنفی و محدود شدن این موضوع به دو دوره متوالی در هیئت مدیره های اتحادیه های صنفی یا سه دوره متناوب، افزود: این قوانین موجب شده تا بسیاری از افراد که مدت ها در این جایگاه ها حضور داشتند، رفته رفته اطلاعات و تجارب خود را به نیروهای جوانتر منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌داشت: این اقدام منجر می شود که در بخش صنوف و در حوزه های صنفی و اقتصادی، جوان‌ترها با ایده پردازی های جدید به نوعی دگرگونی در بخش صنوف کشور ایجاد کنند که این تحولی عظیم و مثبت در این عرصه ها محسوب می شود.

این مقام صنفی در عین حال به رویکرد برخی افراد خارج شده از جایگاه های صنفی اشاره کرد و ادامه‌داد: در مقابل افرادی که صادقانه تجارب و دانش خود را منتقل می کنند، بعضی از افراد نیز به دنبال راهبردی جدید و مشکل آفرین هستند.

وی گفت: متاسفانه برخی افراد که از جایگاه های صنفی خود خارج می شوند در حال حاضر در پی صندلی، پست و جایگاه جدید هستند و در این راه به هر قیمتی قانون را زیرپا می گذارند.

محمدی به اتفاقاتی که در اتاق بازرگانی در حال رخ دادن است اشاره کرد و افزود: متاسفانه شاهدیم که این افراد قانون‌شکن و خروج یافته، در اتاق بازرگانی ایران درخواست‌هایی را مبنی بر راه اندازی تشکل های موازی می دهند تا صندلی های خالی را برای خود به چنگ آورند و در این راستا برای نیل به اهداف خود از روابط و رانت ها نیز بهره می برند.

وی تصریح‌کرد: در این خصوص شاهد درخواست های متعدد در زمینه ایجاد تشکل های موازی با تشکل های دارای قدمت در اتاق بازرگانی هستیم که این اقدام غیرقانونی موجب تضعیف تشکل‌ها و کاهش مطالبه گری آنان و چندنظری شدن یک موضوع می‌شود که عدم‌پیشرفت آن تشکل در هدف و فعالیت ها را به‌دنبال دارد.

نایب رییس اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با بیان اینکه موازی کاری همیشه باعث تضعیف تشکل ها شده است، گفت: متاسفانه موازی کاری و به ثمر نشستن چنین راهبرد غلطی موجب ایجاد موانع در اهداف اقتصادی تشکل ها می شود و اتاق بازرگانی و بزرگان آن باید ورود جدی داشته باشند.

وی همچنین به لزوم توجه به قوانین موجود در اتاق بازرگانی اشاره کرد و اظهار داشت: عدم شکل گیری تشکل موازی موضوعی است که در قوانین به آن توجه شده، اما مانع چنین اقدامی می شوند؛ به گونه ای که در اتاق اصناف اگر گروهی به‌دنبال تشکل موازی باشند آن را غیرقانونی دانسته و گروه را به عضویت در اتحادیه راهنمایی می کنند.

محمدی بیان‌داشت: اتاق اصناف ارزش و احترام به قوانین خود می گذارد، بنابراین اتاق بازرگانی نیز باید به قوانین موجود اهتمام داشته باشد و مانع چنین خطای غیرقانونی در خصوص راه اندازی تشکل‌های موازی شود؛ قوانینی همانند قانون مستمر بهبود محیط کسب و کار، قانون استفاده از توان حداکثری و آیین نامه تشکل‌های اتاق بازرگانی در همین زمینه وجود دارد.

این مقام صنفی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی باید به قوانین خود احترام بگذارد، گفت: اتاق هم باید به افرادی که قصد راه اندازی تشکل موازی را دارند اشاره کند که می توانند در اکسل موجود عضو شوند و حق زیرپا گذاشتن قانون را ندارند.

وی ادامه‌داد: باید دقت کرد که صندلی های اتاق برای بخش خصوصی فعالانن بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی است و جلوی قانون شکنی گرفته شود.

محمدی تصریح کرد: در صورت تداخل عملکرد اتاق بازرگانی با اتاق اصناف و قانونی شکنی در این حوزه، اتاق اصناف پیگیر خواهد شد و مقابل چنین اقداماتی ایستادگی خواهد کرد.

وی در پایان ضمن اشاره به اقدام غیرقانونی که در اتاق بازرگانی در حال شکل گیری است، خواستار آن شد تا بزرگترها، باتجربه‌ها و دلسوزان اتاق بازرگانی که همواره به قانون اهمیت داده اند، نسبت به این اقدامات سوء و غیر قانونی ساکت ننشینند و مانع قانون شکنان شوند تا اتاق از آسیب ها دور بمانند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، اتاق بازرگانی ایران ، صنعت چاپ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اتاق بازرگانی ایران صنعت چاپ اتاق بازرگانی تشکل های موازی اتاق اصناف تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی به دلیل کوتاهی در معرفی استان کرمان گفت: وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را معرفی کند و سوال اینجاست که کرمان با این همه ظرفیت‌های گردشگری چه جایگاهی دارد؟ 

سیدمهدی طبیب زاده ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کرمان و ظرفیت‌های آن متاسفانه آنگونه که باید معرفی نشده است.

وی با بیان این مطلب که کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر ناشناخته‌تر است، تصریح کرد: باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و رسانه‌ها کرمان را با آنچه که هست، معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: به دنبال معرفی متفاوت و واقعی استان کرمان هستیم و کرمان را به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌‍گذاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: رونق اقتصاد گردشگری کرمان مستلزم ورود توریست داخلی و بین المللی است و جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

طبیب زاده عنوان کرد: رسانه‌های استان در برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر خواهند بود.  

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند زیرا میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی به تنهایی نمی‌تواند آن را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: صاحب نظران بگویند که تولید محتوای کرمان چگونه باشد تا گردشگران به استان جذب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج