Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای آکسیوس نوشت: دو قدرت جهانی با افزایش خرید نفت روسیه و پیوستن به روسیه در تمرینات نظامی این هفته، تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه و کاهش درآمد کرملین را تضعیف می کنند.

چین در بحبوحه رویارویی با آمریکا، به مسکو نزدیک تر شده است و هند موضع بی طرفانه ای را در جنگ اوکراین اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا تا قبل از جنگ اوکراین مقصد اصلی نفت روسیه بوده است اما کشورهای اتحادیه اروپا، خرید نفت از مسکو را کاهش داده و قصد دارند تا پایان سال، همه واردات نفتی خود از روسیه را متوقف کنند.

بر اساس گزارش رویترز، حتی هنوز هم، درآمدهای نفتی روسیه در مسیر رشد ۳۸ درصدی در سال جاری قرار دارد. یک سخنگوی کاخ سفید این هفته در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت اکنون وقت «تجارت عادی با روسیه نیست».

در رابطه هند و چین، چیزی فراتر از تجارت عادی در جریان است و هر دو کشور خرید نفت خود از روسیه را به طرز قابل توجهی افزایش داده اند. هند قبل از حمله روسیه کمتر از یک درصد از صادرات نفتی روسیه را تشکیل می داد اما این رقم به میزان ۱۳ درصد تا ماه ژوئیه افزایش یافته است که به از دست رفتن سهم روسیه در بازار اروپا کمک کرد.

افزایش خرید نفت روسیه فقط به دلیل مسائل سیاسی نیست و قیمت ها هم تاثیر دارد.

«تانوی مادن» پژوهشگر اندیشکده بروکینگز در این زمینه به آکسیوس گفت: قیمت نفت از منطقه خلیج فارس افزایش سرسام آوری داشته است. روسیه نفت خود را با تخفیف عرضه می کند و هند تلاش می کند از نظر اقتصادی از وضعیت همه گیری خارج شود.

«سابرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند دستیابی به کمترین قیمت ممکن انرژی برای مصرف کنندگان هندی را « یک تعهد و وظیفه اخلاقی» توصیف کرده است. روسیه، هند را به دلیل مقاومت در برابر فشار غرب تحسین کرده است.

کاخ سفید به منظور توقف سودآوری قیمت بالای نفت برای روسیه که در نتیجه حمله به اوکراین پدید آمده است، به دنبال تعیین سقف قیمت نفت روسیه است.

 وزیران دارایی هفت کشور صنعتی جهان دیروز جمعه در یک نشست آنلاین درباره تعیین سقف قیمت برای نفت صادراتی روسیه به توافق رسیدند.

برای این که این شیوه موثر واقع شود، آنها به حمایت دهلی نو نیاز دارند. «والی آدیمو» معاون وزیر خزانه داری آمریکا هفته گذشته از دهلی نو بازدید کرد و گفت که «گفتگوی بسیار سازنده ای» با مقامات هندی داشته است.

هند تاکنون در این زمینه ابراز تعهد نکرده است و از بهای پایین نفت بهره می می برد اما نسبت به تحریک مسکو محتاط است به ویژه این که بشدت از نظر نظامی به سلاح های روسیه متکی است.

روابط نزدیک بلندمدت بین هند و روسیه این هفته در مانور نظامی «وستوک» به نمایش گذاشته می شود که شامل حضور چین و دیگر کشورها است.

منبع آگاه از این رزمایش، به آکسیوس گفته است حضور نیروهای هند تمام عیار خواهد بود. وی افزود: هند در گذشته نیز در رزمایش های مشابهی شرکت داشته اما همیشه آن را علنی نمی کند.

«کارین ژان پیر» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید درباره مشارکت هند در این رزمایش گفت آمریکا نگرانی هایی درباره مشارکت هر کشوری در رزمایش با روسیه دارد.

وی  از هرگونه انتقاد مستقیم از هند پرهیز کرد و از بیان این موضوع طفره رفت  که آیا آمریکا برای توقف کمک به روسیه، همچون چین به هند فشار آورده است.

مادن پژوهشگر اندیشکده بروکینگز نیز گفت: دولت بایدن این موضوع را درک می کند که روابط بلندمدت هند با روسیه یک شبه کمرنگ نخواهد شد و در حالی که این کشور تلاش می کند به دهلی نو برای تنوع بخشی به تامین سلاح های خود کمک کند، اولویت واشنگتن تعمیق هماهنگی در کشورهای هند و اقیانوس آرام است.

وی افزود: هند برای راهبرد آمریکا در قبال یکی از رقبای اصلی اش یعنی چین، بسیار مهم است. سختگیری بیش از حد آمریکا در قبال هند باعث تضعیف سیاست واشنگتن در قبال دیگر کشورها خواهد شد.

برچسب‌ها هند روسیه دولت بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند روسیه دولت بایدن هند روسیه دولت بایدن نفت روسیه خرید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کد خبر 847156 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست