Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@16:27:24 GMT

بودجه راه‌آهن بوشهر با تهاتر نفت تامین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۲۲۲۲۱

بودجه راه‌آهن بوشهر با تهاتر نفت تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد محمدی زاده شب گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به متوقف شدن اجرای این خط ریلی شیراز- بوشهر - عسلویه به‌علت کمبود اعتبار، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی رئیس جمهور، رهبر معظم انقلاب اجازه دادند مشکل تامین اعتبار چهار تا پنج خط ریلی کشور از جمله خط راه آهن شیراز-  بوشهر - عسلویه از محل تهاتر نفتی که به وزارت راه می‌دهند، تامین اعتبار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
 
استاندار بوشهر ادامه داد: وزیر نفت نیز در سفر اخیر خود به عسلویه اعلام کردند که دستور رهبر معظم انقلاب دریافت شده و آماده اجرای دستور هستیم.
 
محمدی زاده با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر نفت به عسلویه و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح صنعتی گفت: وزیر نفت برای حمایت بیشتر صنایع نفت و گاز بوشهر از جامعه پیرامونی قول مساعد داد.
 
وی ادامه داد: همچنین وزیر نفت در این سفر علاوه بر پذیرش مسئولیت اجتماعی که پیش از این صورت‌جلسه شده بود، در این سفر قول‌های جدیدی نیز دادند.
 
استاندار بوشهر همچنین با اشاره به سفر روز پنج‌شنبه هفته گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر برای شرکت در یادواره سردار شهید رئیسعلی دلواری افزود: از این فرصت محدود برای بررسی مسائل استان استفاده شد و در این سفر همه فرمانداران و یا ائمه جمعه شهرستان‌ها با تقسیم کار انجام شده گزارشی از موضوعات اساسی استان از جمله  مسائل مربوط به مبادلات مرزی و تجارت، راه آهن، جاده‌های ساحلی بوشهر - دیر و بوشهر- گناوه، جاده دالکی – کنارتخته و مشکلات حوزه آب را ارائه کردند و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز برای حل این مسائل بویژه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه قول مساعد دادند.
 
وی گفت: رئیس مجلس شورا اسلامی درباره قانون مبادلات مرزی که با عنوان کالا‌های همراه ملوان شناخته می‌شود قول دادند در اسرع وقت مصوبه آنچه در استان بوشهر تهیه شده است را بگیرد.
 
استاندار بوشهر از تلاش‌های مدیران، فرمانداران، رسانه‌ها و همراهی و اعتماد مردم در هفته دولت تقدیر کرد و گفت: البته کارمان تمام نشده قرار نیست تمرکز کار‌ها در هفته دولت و دهه فجر باشد و براساس تصمیم گیری انجام شده قرار است فرایند افتتاح و آغاز عملیات اجرایی به شکل یک فرایند پیوسته در طول سال انجام شود.
 
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده بخشی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها باید در هفته دفاع مقدس باشد تا بگوییم که ما ادامه دهنده راه رزمندگانی هستیم که جان خود را فدا کردند.
 
محمدی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: اربعین بزرگترین اقدام فرهنگی برگرفته از نظام اسلامی است و به عنوان یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی مطرح است.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی راهپیمایی اربعین را احیا کرد گفت: حاج قاسم سلیمانی، همرزمان او و مدافعان حرم جان گذاشتند تا این راهپیماییی و واقعه بزرگ فرهنگی در تاریخ بشریت اتفاق بیفتد.
 
استاندار بوشهر تاکید کرد: بسیاری از کار‌ها و اقداماتی که دشمن در طول سال برای منحرف کردن جوانان انجام می‌دهد در راهپیمایی اربعین، محرم  و ماه مبارک رمضان خنثی می‌شود.
 
وی گفت: این‌ها ظرفیت‌های فرهنگی مهم هستند که نقشی مهم در مقابله ما با هجمه‌های فرهنگی دشمن دارد و باید پاس داشته شوند.
 
استاندار بوشهر بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اعزام مردم به راهپیمایی اربعین تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد محمدی زاده بوشهر راه آهن تهاتر نفت رهبر انقلاب استاندار بوشهر انجام شده وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر اولویت اعتبارات دراستان بوشهر در سال جاری را تشریح کرد و گفت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

به گزارش ایسنا، احمد محمدی زاده روز پنج شنبه در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه راه های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت هاست و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته اند.

محمدی زاده تصریح کرد: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح های این بخش تامین بودجه می شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی آنژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در دو سال اخیر، طرح های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیاتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیروها در صنایع بویژه پتروشیمی ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می کنند و در افزایش استخدام نیروهای بومی اهتمام می ورزند.

وی در ارتباط با تامین اعتبارات فرهنگی و اجتماعی عسلویه نیز اضافه کرد: امسال مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه بعد از ۱۲ سال تکمیل می شود.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد افزود: همچنین بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه از ۳۶ تخت به ۶۴ تخت افزایش می یابد که وزارت کار، اعتبار این طرح را تامین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند