Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@12:02:01 GMT

هزینه واردات انرژی ایتالیا دو برابر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۲۲۴۰۶

هزینه واردات انرژی ایتالیا دو برابر می‌شود

دانیله فرانکو وزیر اقتصاد ایتالیا از دو برابر شدن هزینه خالص واردات انرژی در سال جاری خبر داد و تاکید کرد آنچه مهم است بازگرداندن قیمت گاز و انرژی به سطوح پایدار است.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری رویترز، دانیله فرانکو عصر شنبه در سخنرانی در مجمع تجاری سالانه آمبروستی گفت بدهی بالای ایتالیا فضای مانور این کشور را در آینده کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد ایتالیا با بیان اینکه هزینه خالص واردات انرژی ایتالیا در سال جاری بیش از دو برابر خواهد شد و به نزدیک به ۱۰۰ میلیارد یورو (۹۹.۵ میلیارد دلار) خواهد رسید، هشدار داد رم نمی‌تواند به طور نامحدود برای کاهش ضربات به اقتصاد هزینه کند.

فرانکو همچنین گفت که در سال ۲۰۲۱  واردات خالص انرژی ایتالیا ۴۳ میلیارد یورو هزینه داشته است. او هشدار داد که افزایش حدود ۶۰ میلیارد یورویی مورد انتظار در سال ۲۰۲۲ تقریباً به سه واحد درصد از تولید ناخالص داخلی می‌رسد.

وی افزود: ما در حال انتقال بخش قابل توجهی از قدرت خرید خود به خارج از کشور هستیم.

ایتالیا برای سه چهارم مصرف برق خود به واردات متکی است که آسیب پذیری کشور چکمه‌ای اروپا را در برابر بحران انرژی کنونی اروپا افزایش می‌دهد.

فرانکو در ادامه گفت: پس از ۶ بسته کمکی که تاکنون به ارزش کل ۵۲ میلیارد یورو رسیده است، اقداماتی برای کمک به شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان برای مقابله با قبوض بالای انرژی در هفته آینده تصویب می‌شود.

وی افزود: «خنثی کردن افزایش قیمت انرژی از طریق منابع مالی عمومی بسیار پرهزینه است و ما هرگز نمی‌توانیم به اندازه کافی این مساله را جبران کنیم.»

فرانکو همچنین گفت که رسیدگی به عملکرد بازار انرژی اروپا، جایی که افزایش قیمت گاز در بحبوحه کاهش صادرات روسیه باعث افزایش قیمت برق شده است، امری کلیدی است.

وی اشاره کرد: «آنچه مهم است بازگرداندن قیمت گاز و انرژی به سطوح پایدار است.»

همچنین برونو لومر وزیر دارایی فرانسه در سخنانی در همین کنفرانس گفت که لازم است هرگونه ارتباط بین قیمت گاز و برق قطع شود و به سمت جدایی کامل قیمت گاز و برق حرکت کنیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه ، ایتالیا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه ایتالیا قیمت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها