Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:19:27 GMT

چه تعداد روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۲۲۶۰۴

چه تعداد روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند؟

دسترسی به ارتباطات طبیعی‌ترین حق هر انسانی است و در این راستا آمارها از اتصال ۱۹۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم خبر می‌دهند و البته هنوز روستاها و مناطق صعب العبوری هستند که از این حق طبیعی برخوردار نشدند.

به گزارش ایسنا، فضای مجازی امروزه نقش پررنگی در زندگی روزمره افراد پیدا کرده و خیلی از مردم کسب‌وکار دیجیتالی را به عنوان شغل خود برگزیدند و بر این اساس اقتصاد دیجیتالی را فعال کردند؛ همه ما یا مشتری این فضا هستیم یا فردی از خانواده ما ارائه دهنده خدمات در این فضاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتباطات در عصر جدید یکی از حقوق اساسی انسان‌ها و جزو حقوق عمومی مردم محسوب می‌شود بنابراین ارتباطات دیگر امتیاز نیست و تبدیل به حق شده است و باید عدالت در این حوزه را رقم بزنیم.

در همین رابطه عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در هفته دولت در دیدار با فعالان بخش خصوصی گزارشی از آخرین اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات ارائه کرد.

بر این اساس ظرف ۱۰ ماه گذشته، بیش ۲۰۰۰هزار روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و در هفته دولت هم نزدیک به ۴۰۰ روستای جدید متصل شدند و همانطور که وعده داده شده قرار است تا پایان شهریور ماه سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

پیش از این در دولت گذشته در سال قبل گفته شده بود که در برنامه ششم توسعه دولت و به نمایندگی از آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده  که تا پایان سال اجرای برنامه(۱۴۰۰)، ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

اما در تاریخ ۳ بهمن سال ۱۴۰۰، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال ۱۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت خبر داده بود.

فراهم کردن زیرساخت ارتباطی در کشور، یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم اعلام شده است؛ اقدامی که البته از دولت گذشته آغاز شده بود و در این دولت با سرعت ادامه دارد.

همچنین عیسی زارع پور چندی پیش با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود بیان کرد که از ابتدای امسال تا ۲۲ فروردین ماه علی رغم تعطیلی فضای عمومی کشور، ۳۶ روستا در ۱۱ استان، از شمال غربی تا جنوب شرقی ایران به شبکه ملی اطلاعات پیوستند، به این واسطه، در مجموع ۳۹۱۹ خانوار با حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند.

بر اساس این گزارش در هفته پایانی اردیبهشت ماه هم، در سراسر ایران ۷۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات پیوشتند که در مجموع آنها ۴۹۶۶ خانوار با بیش از ۱۷ هزار نفر جمعیت از ارتباطات پایدار و پر سرعت برخوردار شدند.

اکنون درحالی که دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات اعلام کرده حدود ۶۰ درصد از مردم دنیا به ارتباطات دسترسی دارند، در ایران حتی روستاها هم اینترنت دارند و ۸۶ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و از خدماتی که روی شبکه وجود دارد به خوبی می توانند استفاده کنند. طبق پیش بینی‌ها اعلام شده که در شش ماهه اول سال آینده کل روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

با این حال ۴۵۰۰ روستای کشور نیز هیچ نوع دسترسی ندارند و حتی از شبکه برق و جاده نیز برخوردار نیستند؛ در بودجه پیشنهادی سال جاری این موضوع مطرح شده که وزارت نیرو اولویت را برای برق‌رسانی به این روستاها بگذارد و دسترسی ویژه برای آنتن‌های BTS فراهم شود.

بنابراین زارع پور در اینستاگرام خود ویدیویی قرار داد که از اتصال ۱۹۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم خبر داد. بر این اساس در ابتدای دولت ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل بودند و اکنون ۸۸ درصد روستاها متصل هستند و تا پایان سال، این را به ۹۵ درصد خواهیم رساند و تا هفته دولت سال بعد، کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

طبق این گزارش از ابتدای خرداد تا انتهای مرداد سال جاری، ۳۵۸ روستای جدید در اقصی نقاط ایران که عموما دارای مسیر صعب العبور و فاقد زیر ساخت مناسب هستند، به شبکه ملی اطلاعات پیوستند که در مجموع آنها ۳۴ هزار ۲۹۲ خانوار با حدود ۱۱۷ هزار نفر جمعیت از ارتباطات پایدار و پر سرعت برخوردار شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات روستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار شبکه ملی اطلاعات متصل درصد روستاها روستای جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند