Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق برای نخستین بار، عامل مهمی در توسعه و تعمیق روابط بین استان کردستان و منطقه اقلیم عراق خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزرای تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا که به منظور بررسی زیرساخت‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق، به عراق رفته بود، وارد حلبچه شد و با استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار با اشاره به حمله شیمیایی صدام و رژیم بعثی به مردم مظلوم حلبچه گفت: تلخی این فاجعه ددمنشانه، هیچ‌گاه از ذهن ملت ایران پاک نمی‌شود و مردم و رسانه‌های ما هر ساله در سالگرد این جنایت بزرگ از مظلومیت مردم حلبچه یاد می‌کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی عمیق بین مردم استان کردستان و اقلیم کردستان عراق، بر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

وی با اشاره به بررسی‌های فنی برای بازگشایی بازارچه «مله خورد» و ضرورت توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این منطقه  افزود: بازگشایی بازارچه‌های مرزی رونق مراودات تجاری را در پی دارد.

زارعی‌کوشا همچنین به تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق برای نخستین بار اشاره و آن را عامل مهمی در توسعه و تعمیق روابط بین استان کردستان و منطقه اقلیم ارزیابی کرد.

همواره قدردان ایرانیان هستیم

آزاد توفیق، استاندار استان حلبچه عراق هم در این دیدار، ضمن خوشامدگویی به استاندار کردستان از خدمات ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی به مردم این استان در دوران جنایت صدام تقدیر کرد و بیان داشت: اگر کمک‌های مردم ایران نبود این فاجعه می‌توانست قربانیان بیشتری بگیرد و مردم حلبچه هیچ‌گاه این فداکاری نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران را از خاطر، دور نخواهند داشت.

وی از آمادگی استانداری حلبچه برای بازگشایی بازار چه مرزی «مله‌خورد» خبر داد و افزود: زمینه‌های گسترده‌ای  برای تعاملات فرهنگی، اقتصادی و تجاری به ویژه بین  استان حلبچه و شهرستان سروآباد در استان کردستان وجود دارد.

دبیر ستاد مردمی اربعین: زیرساخت‌ها برای تردد «آسان» زائران از مرز باشماق در حال فراهم‌شدن استمرز باشماق کردستان آماده میزبانی شایسته از زائران اربعین

گفتنی است؛ مرز باشماق مریوان برای نخستین بار، از 14 شهریور ماه جاری پذیرای زائران کربلای معلا در اربعین حسینی است.

انتهای پیام/481/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار کردستان استان کردستان زائران اربعین مرز باشماق اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی

استاندار کردستان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان با ارسال لوح سپاس از اقدام‌های مدیر و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان برای ارائه خدمات و تسهیلات به مسافران نوروزی تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، در این لوح منصور مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان و اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار و رئیس ستاد خدمات سفر این استان از تلاش جهانبخش نوکانی، مدیر منطقه کردستان قدردانی کردند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد