Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: معلمان پیمانی و طرح مهرآفرین مشمولان واقعی رتبه‌بندی معلمان هستند و باید مشمول دریافت حق رتبه‌بندی باشند. - اخبار سیاسی -

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره رتبه‌بندی نشدن معلمان طرح مهرآفرین و پیمانی‌ها، اظهار کرد: طبق رتبه‌بندی پرداخت‌های علی‌الحساب توسط وزارت آموزش و پرورش آغاز شده که باید تمام معلمان را در بر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه پیمانی‌ها نیز معلمان رسمی آموزش و پرورش هستند، افزود: میانگین سنوات اینها بیش از 11 سال است برخی از آنها تا 17 سال سابقه دارند ولی در حال حاضر خلاف مصوبه مجلس آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان طوری نوشته شده که اینها شامل رتبه‌بندی نشوند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه این معلمان پیمانی و طرح مهرآفرین که شامل رتبه‌بندی نشده‌اند 70 هزار نفر هستند، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش مکلف به اجرای قانون است و قانون هیچ معلمی را استثنا نکرده است.

وحیدی اظهار کرد: بسیاری از شاگردان این معلمان که به دانشگاه فرهنگیان رفته و معلم شدند، شامل رتبه‌بندی شده‌اند اما خود این معلمان مشمول نشده‌اند.

وی اضافه کرد: این معلمان پیمانی و طرح مهرآفرین 1500 ساعت آموزش ضمن خدمت دارند، چگونه می‌شود که اینها شامل رتبه‌بندی نشدند اگر اینها لایق رتبه‌بندی نبودند چگونه چندین سال در کلاس‌ها مشعول آموزش بودند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد: دولت قبل موظف بود پس از 5 سال از دوره  پیمانی، این معلمان  را تبدیل به رسمی کند ولی به دلیل یک‌سری لج‌بازی‌ها که بین سازمان اداری استخدامی و بخش‌هایی از دولت وجود داشت، اینها معتل ماندند؛ در حال حاضر اینها دارند چوب رفتار و اقدامات در دولت گذشته را می‌خورند.

وحیدی تاکید کرد: معلمان پیمانی و طرح مهرآفرین مشمولان واقعی رتبه‌بندی معلمان هستند و باید مشمول دریافت حق رتبه‌بندی باشند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: در اسرع وقت وزیر برای توضیح درباره تعیین تکلیف وضعیت معلمان مهرآفرین و پیمانی به کمسیون آموزش فراخوانده خواهد شد.

به گزارش تسنیم، طرح سوال از یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با 60 امضا برای تعیین تکلیف وضعیت و رتبه‌بندی معلمان پیمانی و طرح مهرافرین در مجلس کلید خورده است.

سوال 60 نماینده از «نوری» درباره تعیین تکلیف معلمان پیمانی و مهرآفریننیکزاد: هیات تطبیق مصوبات مجلس حذف معلمان طرح مهرآفرین را از رتبه بندی مغایر قانون دانستقالیباف: وضعیت معلمان طرح مهرآفرین تعیین تکلیف می‌شود/رسیدگی به طرح اجاره مسکن در دستورکار قرار گیرد

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس معلمان پیمانی و طرح مهرآفرین عضو کمیسیون آموزش مجلس رتبه بندی معلمان شامل رتبه بندی آموزش و پرورش تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، از امروز ۸ اردیبهشت سیروس همتی که معلم ریاضی دبیرستان است اجرای برنامه عصرگاهی «مثبت آموزش» را که به «استودیو معلم» تغییر نام داده، به عهده گرفته است. در این برنامه که به صورت ام سی از صبح تا عصر هر ساعت یک ربع روی آنتن می رود از معلمان حوزه های مختلف دعوت شده و دغدغه های آنها مطرح می شود.

همچنین در بخش هایی از این برنامه نیز فیلم های سینمایی ایران و جهان که مرتبط با شخصیت های ماندگار معلم در سینما بوده اند، پخش می شود.

توجه ویژه به نوجوانان و جوانان با معرفی استعدادها، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش، آموزش های مرتبط با تغذیه دانش آموزان، مرور اتفاقات و رویدادهای مرتبط با نوجوانان و تلاش برای پرورش قوه خلاقه آنها از جمله رویکردهای برنامه است.

برنامه «مثبت آموزش» هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می شود.

کد خبر 6089934 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد