Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:59:25 GMT

نخستین قرارداد خرید پساب بندرعباس امضا شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۲۲۹۶۲

نخستین قرارداد خرید پساب بندرعباس امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، احمد آقازاده مدیرعامل شرکت ستاره سیمین هرمز و جمعی دیگر از مسئولان استان هرمزگان، فاز سوم طرح انتقال پساب بندرعباس به صنایع غرب شهر آغاز و قراردادهای خرید پساب نیز از سوی دو شرکت فولاد هرمزگان و ستاره سیمین هرمز با شرکت تامین و توسعه خلیج فارس امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت فولاد هرمزگان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و نیز تامین آب پایدار صنایع نخستین شرکتی بود که در طرح عظیم انتقال پساب بندرعباس به صنایع غرب استان پیشگام شد و سهامدار عمده این طرح است و به همراه تعدادی دیگر از شرکت‌های حاضر در منطقه ویژه این طرح را اجرایی کرده است. قرار است این طرح در هشت فاز اجرا شود. از ابتدای اجرای طرح انتقال پساب بندرعباس تاکنون دو فاز اجرا شده و فاز سوم نیز وارد مرحله اجرایی شده است.

در همین زمینه، شرکت‌های فولاد هرمزگان و شرکت ستاره سیمین هرمز که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد هرمزگان است، هر کدام ۱۲۵ میلیون متر مکعب پساب را خریداری کردند که می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت‌بخشی به محیط زیست دریایی بندرعباس و به سرانجام رسیدن این پروژه داشته باشد.

همچنین قرارداد خرید پساب شهر بندرعباس میان شرکت ستاره سیمین هرمز به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد هرمزگان و شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس امضا شد. با اجرای این قرارداد، بخشی از آب مورد نیاز پروژه‌های در دست اقدام شرکت ستاره سیمین هرمز تامین می‌شود. طبق قرارداد، مقرر شده است ۱۳۷ لیتر بر ثانیه آب تصفیه شده فاضلاب شهر بندرعباس به این شرکت اختصاص یابد. مدت زمان این قرارداد ۲۹ سال خواهد بود.

معروفخانی در پایان مراسم امضای قرارداد شرکت فولاد هرمزگان با شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس با اشاره به حمایت‌های مسئولان استانی به ویژه استاندار بندرعباس، این طرح را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد و افزود: فولاد هرمزگان سهامدار عمده طرح و پیگیر اجرای آن بوده است. امروز پس از دهه‌ها گام مهمی در راستای حل مشکل تاریخی زیست‌محیطی شهر بندرعباس برداشتیم و شاهد امضای قرارداد خرید پساب تصفیه شده این شهر هستیم و انشالله این معضل با اجرای این قرارداد حل خواهد شد.

کد خبر 5580929

منبع: مهر

کلیدواژه: بازرگانی استانها فولاد هرمزگان پساب صنعتی اربعین حسینی بوشهر هفته دولت اربعین 1401 کرمانشاه ویروس کرونا زیرساخت های مرزی اربعین اردبیل گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا مرز مهران خراسان رضوی سانحه تصادف شرکت فولاد هرمزگان پساب بندرعباس خرید پساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر علیپور مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران در نشست خبری در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: کنسرسیوم کشتی‌سازی داخلی با حضور سه شرکت بزرگ ایرانی با هدف اینکه نیازمندی‌های صنعت دریایی کشور را تأمین کند ایجاد شد. این کنسرسیوم با تجمیع نیازها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توان اعضا می‌تواند اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت صدرا، فاز اول را در همکاری تمامی دستگاه‌ها و متخصصان دانش‌بنیان و دانشگاه‌های دریایی برای تأمین نیازهای داخلی در مسیر تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: فاز دوم این برنامه به بانک‌ها و مؤسسات مالی با کارفرمایان برای تجمیع منابع است. ضمن اینکه تجمیع فناوری نیز همواره مدنظر ما در تمامی مراحل کمک به تولید و تأمین نیازهای تجهیزاتی داخل در کنار واردات نیازها است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های سه هزار و ۵۰۰ تنی و ۵ هزار تنی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده که دو فروند به صورت «روروشیپ» و دو فروند مربوط به حمل کالاهای عمومی است که تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرایند مهندسی آن در حال طی‌شدن است.

علیپور خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد ساخت ۵ فروند کشتی کشور با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۷۰ هزار تن را با یک هلدینگ امضا شد و این ۵ کشتی در سبک‌های نفتکش، فله بر و کانتینر بر است.

وی در ادامه گفت: ما قانونی داریم که حداکثر استفاده از توان داخل است بر همین اساس مجاز نیستیم که تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود را از خارج تأمین کنیم؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که شرکت‌های دانش بنیان و صنعت را فعال کنیم. البته بیشتر تجهیزات چه سیستم رانش چه سیستم ناوبری و مخابراتی در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاش هستیم که از ظرفیت‌های بخش غیرنظامی استفاده کنیم.

علیپور گفت: هلدینگ دریایی خاتم از مجموعه موسساتی تشکیل شده که کارهای مختلفی انجام می‌دهند. در بخش عمرانی ساخت اسکله‌ها، موج‌شکن‌ها، لایروب‌ها و خدمات لایروبی انجام می‌دهند که البته صدرا بخش کشتی سازی و فراساحلی را انجام می‌دهد.

کد خبر 6091409 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد