Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:00:40 GMT

معلمان مهرآفرین مشمول قانون رتبه بندی خواهند شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۲۳۰۲۰

معلمان مهرآفرین مشمول قانون رتبه بندی خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده در حاشیه افتتاح مجتمع بوتراب شهرستان خوی و در گفتگوی خبری با صداوسیمای استان آذربایجان غربی افزود: در همه اسناد بالادستی به ویژه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره خوبی به مشارکت مردم در حوزه آموزش و پرورش شده است و معتقدیم امکان مدیریت آموزش و پرورش و مأموریت پیچیده تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ذی نفعان، خیرین، اصحاب مطبوعات، رسانه‌ها، واقفین، گروه‌های جهادی، نهادهای دولتی و غیردولتی می‌بایست در جهت این امر مهم نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۱۳۱ راهکار به مشارکت در ۶۱ راهکار اشاره شده است و در سند تحول دولت مردمی هم یکی از راهبردهای اصلی، مردمی‎سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش است.

وی گفت: قرار است ما به صورت ویژه نقش و حضور مردم را در حوزه مدرسه‎داری علاوه بر مدرسه‎سازی هم داشته باشیم. سیاست ما در آینده، در کنار مدارس غیردولتی حقیقی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی است و مدارس غیردولتی وابسته ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارند که اگر بالفعل شوند کمک حال آموزش و پرورش کشور خواهند بود و باید با تسهیل فرآیندها و بازنگری در قوانین زمینه بهره‎گیری از ظرفیت‌های نیکوکاری، خیری و بکارگیری توان نهادهای دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینه‎ساز تحول در آموزش و پرورش کشور باشیم.

وی افزود: همه بخش‌های دولتی و حاکمیتی باید توجه ویژه‎ای به نظام تعلیم و تربیت به عنوان مهم‌ترین عامل انتقال ارزش‌های ملی و دینی و اندیشه‌های ناب اسلامی داشته باشند. تا مدرسه و معلم هم بتوانند در اجرای سند تحول و دستیابی به اهداف متعالی آن نقش آفرینی نمایند.

محمودزاده تعریف مردمی‎سازی در آموزش و پرورش را چنین عنوان کرد: مجموعه اقداماتی که ناظر بر گسترش فعالیت‌های مردم و نهادهای عمومی غیردولتی و همچنین مشارکت ارکان سهیم و مؤثر با اتخاذ الگوهای و روش‌های متنوع که در نهایت منجر به ارتقا سرمایه‌های اجتماعی و ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی گردد. این فعالیت‌ها بخشی در حوزه سخت‎افزاری و هوشمندسازی باید شکل پذیرد که سازمان نوسازی مدارس با جدیت در حال پیگیری مسائل آن است و کارهای خوبی در سال‌های گذشته و در دوران کرونا که آموزش‌ها غیرحضوری بود انجام گرفته است، و در سال‌های آتی تداوم خواهد داشت و بخش دیگر در خصوص نظارت بر آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی و تألیف کتب درسی و چند تألیفی این کتب است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: چیزی که باید ملموس باشد مشارکت در اداره مدرسه است و امروز مدل اول آن را مجتمع بوتراب شهرستان خوی استان آذربایجان غربی می‌بینیم که افتتاحیه آن با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت پذیرفت و در اداره این نوع مدارس هم خیر و هم آموزش و پرورش با محوریت حاکمیتی بودن نظام آموزش و پرورش نقش دارند.

وی گفت: مردمی ‎سازی این نیست که اولیا فقط در مسائل مالی و کمک‌های نقدی به مدرسه حضور یابند، بلکه می‌بایست حضوری همه جانبه و فعال و نقش آفرین به واسطه کمک‌های فکری و مدیریتی به مدرسه داشته باشند و زمینه مشارکت اولیا را برای ارتقا کیفی آموزش و پرورش را در همه ابعاد فراهم سازیم. نقش انجمن اولیا نیز بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم این نوع نگاه را در سراسر کشور گسترش دهیم و خیرین نیز علاقمند هستند این مدل همکاری را در مدارس خیرساز تمامی نقاط کشور اجرایی نمایند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در رابطه با اینکه حقوق و مزایا پرسنل و معلمین مدارس خیرساز عام‎المنفعه را چه کسی تأمین می‌کند، عنوان کرد: چون مدرسه‌هایی مانند مجتمع آموزشی تربیتی بوتراب غیرانتفاعی عام‎المنفعه است و شهریه از دانش آموزان دریافت نمی‌کنند. فعالیت‌ها و انجام امور مشارکتی و توافقی است و تا اندازه‎ای که برای آموزش و پرورش امکان پذیر است به این مدارس نیروهای تخصصی می‌دهد و پرداخت حقوق این نیروها نیز را برعهده می‌گیرد. لذا بخشی به عهده آموزش و پرورش است و بخش اعظم آن نیز از آورده‌های خیری از قبیل؛ اجاره مکان‌های ورزشی و فرهنگی و سالن‌های مدرسه، خارج از ساعات آموزشی از طریق مدیریت مدرسه تأمین خواهد کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: در مدل مردمی‎سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش شهریه درس رسمی و دروس فوق برنامه به هیچ عنوان از دانش آموزان گرفته نمی‌شود و کاملاً رایگان است و امیدواریم در سطح کشور توسط خیرین مورد استقبال قرار گیرد.

محمود زاده در پاسخ به سوال دیگر در خصوص طرح مهرآفرین گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه بندی خواهند شد فقط نیازمند شرکت در آزمونی هستند که آموزش و پرورش تا مهرماه برگزار خواهد کرد. اجرای گام‌های عملی مانند اجرای رتبه بندی می‌تواند ضمن کاستن از تبعیض‌ها زمینه شتاب بخشی به تحقق سند تحول و مطالبه رهبری در خصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در خصوص معلمان مدارس غیردولتی طرحی به مجلس ارائه کرده‎ایم و در حال پیگیری آن هستیم که بعد از تصویب در صحن مجلس اطلاع رسانی کامل آن انجام خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی امکان مدیریت این همه دانش آموز را در سراسر کشور ندارد و نگاه حمایتی دولت مردمی سیزدهم به آموزش و پرورش و در راستای اجرایی‎سازی و عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین عناصر کلیدی علم و پژوهش، تربیت نیروی انسانی و کادر سازی، و جوان‎سازی مدیریت نظام سیاسی اجتماعی کشور و موضوع تربیت نیازمند تلاش همه ذی‎نفعان جهت پیشبرد اهداف در نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی شدن آن هستیم و باید نگاه ملی و فرابخشی به این نهاد تعلیم و تربیت داشته باشیم.

کد خبر 5580940 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون رتبه بندی معلمان وزارت آموزش و پرورش مدارس غیردولتی شهرداری تهران اربعین 1401 اربعین حسینی شورای شهر تهران مترو پلیس راهور ستاد مرکزی اربعین سید مجید میراحمدی سرقت غلامحسین محسنی اژه ای حفاظت از محیط زیست دادستانی تهران علی صالحی بهزیستی سند تحول بنیادین مدارس غیردولتی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم آزمون استخدامی معلم، گفت: اولویت جذب با معلمانی است که در قالب پیش دبستانی، حق التدریسی، نهضت‌ها، غیرانتفاعی و سرباز معلم‌ها فعال هستند، یا کسانی که سابقه زیادی در تدریس دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، رضا حاجی پور صبح امروز در حاشیه همایش بزرگداشت تجلیل از معلمان شهرستان آمل با بیان اینکه در سال گذشته حدود 70 هزار فرهنگی در قالب ماده 28 در آزمون‌های متعددی شرکت کردند، گفت: این آزمون براساس کسری جذب آموزش و پرورش انجام شد و امسال هم هم همین روال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌صد هزار نفر  کمبود معلم داریم، افزود: با وجود برگزاری آزمون در جهت جذب همچنان در مقاطع مختلف در سطح کشور با کمبود معلم مواجه هستیم.

نماینده مردم آمل با تاکید بر اینکه در قالب ماده 28 این آزمون‌ها برگزار می‌شود و اولویت هم به معلمانی است که در قالب پیش دبستانی، حق التدریسی، نهضت‌ها، غیرانتفاعی و  سرباز معلم‌ها و کسانی که  سابقه زیادی در تدریس دارند، است، بیان کرد: در واقع این جذب بر مبنای سوابقی معلمان است.

حاجی‌پور با اشاره به رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: قانونی که در مجلس مصوب شده در مجلس شورای اسلامی در شیوه‌نامه و در چگونگی اجرا مقداری نقصان وجود داشته، که ما به‌عنوان نماینده مردم در قالب مطالبه‌گری به این رتبه‌بندی اعتراض داریم و به  احکامی که صادر شده اعتراض شد؛ بنابراین باید تجدیدنظر شود.

وی نواقص طرح رتبه‌بندی را مطرح و خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان کارمند اداری در واحدهای مختلف فعال هستند در قالب رتبه‌بندی قرار نمی‌گیرند؛ انتظار داریم که این اتفاق بیفتد و همه در قالب رتبه‌بندی قرار بگیرند و به حقوق خود برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند