Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه روس‌زبان «دوژد تی‌وی» گفت: ایالات متحده برای روس‌هایی که آنها را «حامیان رژیم» می‌داند، محدودیت‌های ویزا وضع کرده است. با این حال، واشنگتن معتقد نیست که «مسئول نگه داشتن همه روس‌ها» یک اقدام سازنده باشد، زیرا تصمیمات ایالات متحده نباید به جنگ با کل مردم روسیه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توضیح داد که این مردم روسیه نیستند که باید سرزنش شوند، بلکه «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و کابینه او هستند.»

در ۳۱ اوت، وزرای خارجه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند توافقنامه تسهیل روادید با روسیه را به حالت تعلیق درآورند و این به معنای کاهش تعداد ویزاهای صادر شده و دشوارتر کردن دریافت آنهاست. جزئیات آن همچنان نامشخص است، اما مسلم است که طرح چنین ممنوعیتی منجر به فرآیندهای دشوارتر، طولانی‌تر و گران‌تر برای روس‌ها برای دریافت ویزای شینگن خواهد شد.

علاوه بر این، روسیه به تازگی ۵۶ ویزا از آمریکا برای حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و هیات همراهش برای سفر به نیویورک به منظور شرکت در نشست سالانه این ماه رهبران جهان در سازمان ملل خواسته است اما فعلا روادیدی دریافت نکرده است.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که جمعه خبرگزاری رویترز مشاهده کرد، گفت این اقدامات "هشداردهنده" است چون طی چند ماه گذشته "واشنگتن مرتبا از اعطای ویزای ورود به شماری از هیات‌های روسی برای دیگر نشست‌های سازمان ملل خودداری کرده است."

این در حالیست که یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، "ایالات متحده وظایفش را به عنوان کشور میزبان سازمان ملل جدی می‌گیرد." به گفته این سخنگو، طبق قوانین آمریکا سوابق ویزا محرمانه هستند و او نمی‌تواند روی پرونده‌ها اظهارنظر کند.

براساس "توافقنامه مقر سازمان ملل" در سال ۱۹۴۷، ایالات متحده به طور کلی ملزم به اجازه دسترسی به سازمان ملل برای دیپلمات‌های خارجی است. اما واشنگتن می‌گوید که می‌تواند به دلایل "امنیتی، تروریسم و سیاست خارجی" در خواست ویزا را رد کند.

روابط میان آمریکا و و روسیه از زمان حمله مسکو به اوکراین در فوریه تیره‌تر شده است.

 

منبع: الف

کلیدواژه: ایالات متحده سازمان ملل روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست