Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت ورزش و جوانان خواستار تمدید مصوبه دولت درخصوص واگذاری حق بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به این وزارتخانه به فدراسیون‌های ورزشی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایران اکونومیست، شماری از اماکن ورزشی زیر نظر مدیریت وزارت ورزش و جوانان از جذابیت‌های اقتصادی لازم برای ورود بخش غیردولتی در بهره‌برداری و نگهداری برخوردار نیست، علاوه براین، به دلیل مشکلات مالی، بهره‌برداری و نگهداری از آنها توسط ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها با دشواری‌های زیادی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع از دغدغه های همیشگی حوزه ورزش محسوب می‌شود. به همین دلیل، به منظور رعایت صرفه و صلاح دولت و با توجه به لزوم جست وجوی راه‌های جدید قانونی با امعان نظر به شرایط کنونی کسب و کار در جامعه، هیأت وزیران در سال ۱۳۹۸ و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه نگهداری و بهره‌برداری اماکن ورزشی توسط خیرین، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها و هیأت‌های ورزشی، با پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان درخصوص بهره‌برداری و نگهداری اماکن ورزشی توسط هیأت‌های ورزشی اشاره شده موافقت شد و به موجب مصوبات دولت، اماکن مزبور برای مدت سه سال در اختیار فدراسیون‌ها (هیأت‌های مربوطه) قرار گرفت.

برابر با مفاد (۳) این مصوبات، تمدید حق استفاده از اماکن ورزشی یاد شده برای دوره‌های بعدی منوط به تصویب هیأت وزیران شده است. از این رو، با توجه به نزدیک بودن موعد انقضای مصوبات و نیاز فدراسیون‌های ورزشی به تداوم بهره‌برداری از اماکن مزبور، پیشنهاد تمدید زمان اجرای مصوبات فوق الذکر به مدت سه سال، برای سیر مراحل بررسی و تصویب در هیأت وزیران، از سوی وزارت ورزش و جوانان ارایه شده است.

این پیشنهاد درحال حاضر در کمیسیون حقوقی و قضایی دولت بررسی می‌شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هیات وزیران ، وزارت ورزش و جوانان ، دولت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هیات وزیران وزارت ورزش و جوانان دولت وزارت ورزش و جوانان اماکن ورزشی بهره برداری فدراسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد

امام جمعه فردیس گفت: برای بزهکاری‌های اجتماعی باید به جای درمان به دنبال پیشگیری باشیم و ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: مسئله ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است و انتظار داریم مدیران شهری در راستای توسعه فضای ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی ما تفریحات سالم است، از ائمه اطهار روایات فراوان داریم که اوقات خود را به سه قسمت تقسیم کنند که یک بخش آن تفریح است، اگر تفریحات سالم وجود نداشته باشد، بدن توان لازم را نخواهد داشت.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: برای بزهکاری‌های اجتماعی به جای درمان باید دنبال پیشگیری باشیم، ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر هزینه‌ها را در آموزش و پرورش درست صرف می‌کردیم، نیازی به هزینه در زندان‌ها نداشتیم، ورزش یکی از هزینه‌های یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در شهرستان فردیس وجود دارد، البته کمبود امکانات نیز در این خصوص مشهود است که باید با همدلی رفع شود، تمام توقع ما نباید از بخش دولتی باشد، بلکه باید به بخش خصوصی در این زمینه توجه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس تصریح کرد: ورزش باید همراه با اخلاق باشد، امروز جامعه ما نیاز به جهان پهلوان تختی‌ها دارد و نباید فراموش کنیم که ورزش باید توام با اخلاق باشد.

کد خبر 749249

دیگر خبرها

  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان