Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حدود یک سال از مستقر شدن دولت سیزدهم می‌گذرد و در آغاز کار، روند تغییر و تحولات در دستگاه‌های مرتبط با دولت آغاز شد، اما با این حال شواهد نشان‌دهنده این است که این روند در بدنه دولت، از سرعت کافی برخوردار نیست و همچنان بانیان وضع موجود در مناصب مدیریتی حضور دارند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های وابسته به مجموعه دولت فرمانداری‌ها هستند، فرمانداران به عنوان عالی‌ترین نماینده دولت، مسؤولیت اجرای سیاست‌های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اصفهان معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان متولی انتصاب فرمانداران به سرعت تعیین تکلیف فرمانداران را در دستور کار خود قرار داد و تمام ۲۸ فرماندار استان اصفهان تعیین تکلیف شدند، اما در بخش بعدی و مدیران میانی همچنان شاهد حضور بانیان وضع موجود هستیم و این موضوع مورد انتقاد مردم و بسیاری از فعالان سیاسی  است و در هفته‌های گذشته نیز شاهد بودیم که برخی ائمه جمعه سطح استان در خطبه‌های نماز جمعه به این موضوع نقد کردند.

 

حجت الاسلام ناصر صابری، امام جمعه شهر دامنه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، در اواسط دولت دوازدهم بیان کردند ۲ جبهه انقلابی و غیرانقلابی داریم، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی این شعار را در دستور کار خود قرار داد که از نیروهای توانمند، دلسوز و انقلابی استفاده کند، اما زیر مجموعه دولت سیزدهم یا دستور فراجناحی رئیس‌جمهور را اشتباه برداشت و یا به نفع خود از آن استفاده کردند.

 

بدنه وزارت کشور را بانیان وضع موجود تشکیل داده‌اند

وی با اشاره به عدم تغییر مدیران میانی وزارت کشور خاطرنشان کرد: وزارت کشور هسته اولیه تشکیل و ساماندهی مدیران است و در همین راستا تا استانداران و فرمانداران نخواهند، رؤسای ادارات تقریبا تغییری نمی‌کنند؛ شاهدیم که شخص وزیر کشور انسانی انقلابی و قاطع است، اما بدنه وزارت کشور از بانیان وضع موجود تشکیل شده است.

 

صابری در پایان با اشاره به یکی دیگر از دلایل عدم تغییر مدیران یادآور شد: نیاز است بپذیریم جبهه انقلابی نیروسازی نکرده و در حال حاضر با کمبود نیروهای انقلابی مواجهیم و به کمک نهادهای انقلابی نیاز داریم.

حجت الاسلام صادق بهرامی امام جمعه موقت داران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص اظهار داشت: روند کند انتصابات به ۲ عامل باز می‌گردد؛ اول اینکه شاهد عدم تغییر مدیران کل هستیم و نکته بعد اینکه دخالت نمایندگان در این امر بسیار مؤثر است و شاهدیم که برخی نمایندگان دخالت مستقیمی در عزل و نصب‌ها دارند و این مورد باعث می‌شود انتصابات به تأخیر بیفتد.

 

وی با تأکید بر اینکه استاندار و مدیران کل استان موضوع  انتصابات را جدی پیگیری نمی‌کنند و نیاز است سریع‌تر موضوعات مورد پیگیری قرار گیرد تا بحث به نمایندگان نرسد، خاطرنشان کرد: استاندار و معاون سیاسی استانداری باید موضوع را به‌طور جدی به مدیران کل دستور دهند تا اگر فرمانداران شخصی را معرفی کردند و شرایط را داشتند، منصوب شوند.

بهرامی در خصوص دلیل عدم تغییر برخی مدیران در شهرستان‌ها یادآور شد: یکی از دلایل معطل ماندن فرمانداران، قانون عدم به‌کارگیری نیروهای غیر وزارت کشور است؛ به همین دلیل دست فرمانداران بسته است.

فرماندار فریدن: بخشدار مرکزی معرفی شده اما هنوز حکم او صادر نشده است

در پی صحبت ائمه جمعه شهرستان فریدن به سراغ عزیزالله عباسی، فرماندار این شهرستان رفتیم و از او جویای روند تغییرات بخشداران و معاونان شدیم که با یادآوری اینکه بخشدار مرکزی‌مان را معرفی کرده‌ایم اما هنوز حکم او را صادر نکرده‌اند، بیان کرد: فرایندهای بررسی صلاحیت بخشدار صورت گرفته اما هنوز آزادسازی انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه معاونان فرمانداری و بخشدار زنده‌رودمان همان افراد قبلی هستند، توضیح داد: هنوز تصمیمی برای تغییر این افراد نگرفتیم زیرا شخصی که شایسته‌تر باشد را پیدا نکردیم؛ در این راستا هدف‌مان کار برای رفع مشکل مردم است و الزامی بر جابجایی نیست.

رهبر انقلاب: دولت سیزدهم امید را در دل‌های مردم زنده کرده است

به گزارش فارس، روند تغییر مدیران در سطح شهرستان‌ها به کندی پیش رفته و در برخی از شهرستان‌ها هنوز تغییرات در سطح معاونان فرماندار و بخشداران نیز اتفاق نیفتاده است،  موضوعی که بسیاری دلیل آن را به دلیل محدودیت در استفاده از نیروهای سایر دستگاه‌ها به صورت مامور به وزارت کشور می‌دانند.

آیت‌الله رئیسی در نخستین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۱ با اشاره به سخنی از رهبر انقلاب اظهار داشت:  رهبر معظم انقلاب فرمودند که این دولت امید را در دل‌های مردم زنده کرده و افزایش داده است؛ همه کارگزاران دولت وظیفه دارند اقداماتی را که امید مردم را افزون می‌کند، بیش‌تر مورد توجه و تاکید قرار دهند.

 

این در حالی است که عدم تغییر برخی مدیران استانی و شهرستان باعث ناکارآمد جلوه دادن دولت انقلابی شده و زمانی که پای صحبت دیگر فرمانداران نیز می‌نشینیم، از بروکراسی موجود و ضوابط دست و پاگیری گلایه می‌کنند که بر اساس آن امکان نقل و انتقال نیروها از دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها به وزارت کشور وجود ندارد و یا روند طولانی دارد، بنابراین نیاز است وزارت کشور و دستگاه‌های مربوطه برای این امر چاره‌ای بیندیشند تا ناکارآمدی مدیران دولت قبل به نام این دولت تمام نشود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتصاب مدیران روند کند انتصابات انتصابات استان اصفهان دولت دوازدهم دولت سیزدهم بانیان وضع موجود تغییر مدیران وزارت کشور عدم تغییر دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته ویژه اینترنت دولت برای معلمان

دریافت 17 MB کد خبر 6094093

دیگر خبرها

  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • بسته ویژه اینترنت دولت برای معلمان
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • انتصابات جدید در گیلان