Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی بانه خبر داد و گفت: تحرکات قاچاقچیان با تجهیزات اپتیکی رصد می‌شود. - اخبار استانها -

سرهنگ محمد عارف سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بانه از کشف محنوله سنگین کالای قاچاق در استان خبر داد و اظهار داشت: مرزبانان سلحشور هنگ مرزی بانه با انجام اقدامات اطلاعاتی، اجرای گشت و کمین هدفمند در دو  عملیات غافلگیرانه، موفق به کشف مقادیری قابل توجه کالای قاچاق قبل از ورود به مرز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرزبانان با اتخاذ تمهیدات لازم و با استفاده از تجهیزات اپتیکی متجاوزان حامل بار قاچاق را غافلگیر کردند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان تصریح کرد: قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن محموله خود مجبور به عقب‌نشینی شدند.

وی اعلام کرد: مرزبانان در بازرسی از محموله به جای مانده از قاچاقچیان 79 دستگاه لپ تاپ، 35 دستگاه تبلت و شش دستگاه دوربین عکاسی را کشف کردند.

سپهری با اشاره به اقدامات اطلاعاتی جهت دستگیری قاچاقچیان خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را بیش از 25 میلیارد  ریال برآورد کردند.

انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در بندرعباس/ 3 قاچاقچی بازداشت شدند ‌+ تصویرپایان کار سارق مسلح ایرانشهری/ 42 هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر توقیف شد

 فرمانده مرزبانی استان کردستان هشدار داد: قاچاقچیان و مخلان اقتصاد داخلی کشور بدانند مرزبانان با اشراف اطلاعاتی کوچک‌ترین تحرکات را در نوار مرزی زیر نظرگرفته و با هرگونه اقدام سودجویانه قاطعانه برخورد خواهند کرد.

 انتهای پیام/486/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرزبانی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سردار شجاعی گفت: ماموران مرزبانی استان از قصد ورود یک محموله قاچاق پرندگان زینتی به کشور مطلع شدند.
وی گفت: مأموران مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و قاچاقچیان را که در حال انتقال محموله قاچاق به داخل کشور بودند، مشاهده کردند.
وی ادامه داد: قاچاقچیان پرنده‌های زینتی که قصد داشتند محموله خود را وارد کشور کند با مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کردند که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب اقدام مقابله‌ای انجام دادند که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن محموله از محل متواری شدند.
فرمانده مرزبانی استان افزود: در این عملیات ۲۲۴ قطعه پرنده زینتی از نوع" عروس هلندی" و "مرغ مینا"و ۳۲ قلاده میمون کشف شد.
سردار شجاعی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و گونه‌های بومی منطقه بیان داشت: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری بایستی از طریق مبادی قانونی انجام گیرد.
کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را بیش از ۱۶ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان