Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که سفر فرستاده آمریکایی به بیروت تا تاریخ نامشخصی به تعویق افتاده منابع لبنانی هشدار می‌دهند که آمریکایی‌ها به دنبال تامین منافع خودشان و رژیم صهیونیستی بوده و اهمیتی به منافع لبنان نمی‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع لبنانی در گفتگو با شبکه المنار اعلام کردند، «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکایی که اصطلاحا نقش میانجی را در پرونده مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی ایفا می‌کند تا زمانی که پاسخ اسرائیلی‌ها را درباره مواضع لبنان در این پرونده دریافت نکند به بیروت سفر نخوهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع اعلام کردند که هوکشتاین با مقامات لبنانی تماس گرفته و با وجود اینکه گفته بود 7 سپتامبر به بیروت سفر می‌کند اما هنوز مشخص نیست در این تاریخ به لبنان بیاید و قبل از کسب موافقت رسمی اسرائیلی‌ها این سفر انجام نخواهد شد.

شبکه الجدید نیز به نقل از منابع رسمی لبنان گزارش داد که هفته آینده ممکن است شاهد تحول جدیدی در پرونده مرزبندی باشیم و سرعت تماس‌ها میان طرف‌های مربوطه درباره این پرونده سریعتر از هفته گذشته شده است.

از طرف دیگر منابع لبنانی اعلام کردند، بعد از اینکه فرستاده آمریکایی سفر برنامه‌ریزی شده خود به بیروت را به تعویق انداخت برخی اختلافات داخلی در لبنان درباره موضع واقعی آمریکا وجود دارد. به ویژه اینکه تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی را طبق خواسته لبنان پیش ببرد دیده نشده است.

منابع سیاسی آگاه از پرونده مرزبندی می‌گویند که هیچ اطلاعاتی درباره هدف اصلی هوکشتاین از بازگشت به بیروت وجود ندارد و تنها سیگنال‌هایی رسیده مبنی بر اینکه او قصد دارد مذاکرات غیر مستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی را از سر بگیرد و این پرونده را به انجام برساند؛ اما مشخص نیست اهداف لبنان در این مذاکرات محقق شود یا نه.

از این منظر، منابع مذکور تأکید می‌کنند که ضرب‌الاجل‌ها و تاریخ‌های تعیین‌شده برای حل این پرونده با اظهارات و وعده‌های فرستاده آمریکا و دولت این کشور هم خوانی ندارد؛ زیرا دولت ایالات متحده به ریاست جو بایدن اعلام کرده که پرونده مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی را در اولویت قرار داده و قصد حل آن را دارد، اما هنوز هیچ اقدام سریع و جدی از جانب آمریکایی‌ها مشاهده نشده و انتظار نمی‌رود که تصمیم سریعی طی روزها و هفته‌های آینده برای حل پرونده مرزبندی اتخاذ گردد.

پشت پرده مانور رسانه‌های صهیونیستی درباره توافق با لبنان در پرونده مناقشه مرزی و تحرکات جدید فرستاده آمریکاییسفر فرستاده آمریکایی به بیروت/ تکاپوی تل‌آویو و واشنگتن برای توافق سریع با لبنان

این منابع معتقدند که موضع جدید واشنگتن در رابطه با پرونده مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی به شکل مستقیم در ارتباط با مسئله بحران سوخت آمریکا و اروپا و نیاز شدید آنها به منابع گازی منطقه از جمله دریای مدیترانه است. در واقع آمریکایی‌ها می‌دانند که بهره‌برداری اسرائیل از منطقه مورد مناقشه با لبنان و به طور خاص میدان کاریش قبل از رسیدن به توافق با لبنان موجب بروز تنش‌هایی میان دو طرف می‌شود که تل‌آویو و واشنگتن آمادگی آن را ندارند.

در واقع منابع لبنانی تاکید دارند که برای قضاوت درباره مذاکرات احتمالی و نتایج آن زود است و در این مرحله واقعا نمی‌توان نام میانجی را روی آموس هوکشتاین گذاشت؛ چرا که او و همه نمایندگان آمریکا در پرونده مرزبندی ثابت کرده‌اند که هدفشان تامین منافع رژیم صهیونیستی بوده و اهمیتی به لبنان نمی‌دهند.

در سایه اخبار ضد و نقیضی که از مواضع رژیم صهیونیستی در پرونده مرزبندی دریایی با لبنان منتشر می‌شود به نظر می‌رسد که این رژیم به همراه آمریکا قصد دارند با مانورها و بهانه‌های گوناگون روند رسیدگی به این پرونده را دست کم تا دو ماه آینده به تعویق بیاندازد. رسانه‌های صهیونیستی که طی دو ماه گذشته عمده تمرکز خود را معطوف به اخبار پرونده مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی کرده‌اند در تلاش‌اند وانمود کنند که این پرونده از طریق مذاکره قابل حل بوده و نیاز به گزینه نظامی نیست.

منابع سیاسی و رسانه‌های لبنانی معتقدند که لبنان نباید به سیگنال‌های خوشبینانه‌ای که از سوی رسانه‌های اسرائیلی درباره پرونده مرزبندی ارسال می‌شود امیدوار باشد؛ چرا که این رسانه‌ها مستقیما وابسته به محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی هستند و سیاست‌ها و برنامه‌های آنها را اجرا می‌کنند. محتمل ترین سناریو آن است که تل‌آویو قصد دارد در پرونده مرزبندی توپ را به زمین لبنان بیاندازد و وانمود کند این لبنان است که مانع انجام توافق می‌شود.

اما نکته مسلم آن است که همه این تلاش‌ها و مانورهای تل‌آویو و واشنگتن برای رهایی از مخمصه پرونده مرزبندی به دلیل ورود مقاومت به این پرونده و موضع‌گیری‌های قاطع رهبری حزب‌الله است. صهیونیست‌ها به شکل مستقیم و غیرمستقیم اعتراف می‌کنند که قادر به نابودی قدرت بازدارندگی مقاومت در پرونده مذکور نیستند و اسرائیل نمی‌تواند منطقه مورد مناقشه را به انحصار خود دربیاورد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا رژیم صهیونیستی اسرائیل لبنان اخبار آمریکا رژیم صهیونیستی اسرائیل لبنان پرونده مرزبندی فرستاده آمریکایی رژیم صهیونیستی فرستاده آمریکا منابع لبنانی رسانه ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت دستیابی به توافق مبادل اسرا، حمله نظامی در رفح به تعویق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین