Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی از برپایی بیش از ۶۸ موکب خدمت‌رسانی با حمایت آستان قدس رضوی در مناطق مرزی کشور و کشورر عراق خبر داد و گفت: به همت بنیاد کرامت رضوی در بیش از ۱۱ نقطه مرزی کشورمان برای پذیرایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین سیدالشهدا(ع) موکب برپا می‌شود.

محمدحسین استادآقا اظهار کرد: موکب‌های ۱۱ نقطه مرزی داخل کشور شامل ۱۸ موکب با حضور خدمه و خادمیاران رضوی در مرزهای میرجاوه و ریمدان سیستان و بلوچستان، دوغارون خراسان رضوی، آستارا در استان گیلان، بیله‌سوار استان اردبیل، تمرین در آذربایجان غربی، خسروی در کرمانشاه، مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان، مهران در ایلام و باشماک در کردستان با هدف تسهیل خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و غیر ایرانی همچون زائران افغانستانی و پاکستانی برپا خواهد شد و در این مواکب خدمات اسکان، اطعام و آب معدنی ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پشتیبانی بنیاد کرامت رضوی از موکب‌های داخلی بسیار گسترده است. به عنوان نمونه ۱۰۰ تن برنج و ۲ میلیون آب معدنی برای مواکب مستقر در مرزهای کشورمان در نظر گرفته شده است. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مواکب مستقر در مرزهای شرقی و غربی کشورمان حدودا ۲ میلیون وعده غذا طبخ و بین زائران توزیع خواهد شد.

استادآقا اضافه کرد: علاوه بر مواکب مستقر در مرزهای کشور با تاکید تولیت آستان قدس رضوی برای حمایت و پشتیبانی بنیاد کرامت از موکب‌های مردمی برای بیش از ۵۰ موکبی که از مشهد مقدس در کربلا، سامرا، کاظمین، نجف و مسیر نجف به کربلا مستقر می‌شود نیز خدمات گسترده‌ای پیش‌بینی شد؛ از جمله تامین ۱۰۰ تن برنج، هفت تن گوشت گرم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار بطری آب معدنی. این مواکب روزانه در سه وعده اقدام به طبخ و توزیع غذا و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز زائران خواهند کرد. در مواکب مستقر در کشور عراق نیز سه میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذا میان زائران و دلدادگان به اهل بیت(ع) توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، موکب مرکزی آستان قدس رضوی در مرز مهران استان ایلام مستقر خواهد بود. در این موکب در مجموع بیش از ۶۰۰ هزار وعده غذا طبخ و یک میلیون بطری آب توزیع خواهد شد.

استقرار ۴ اتوبوس بیمارستانی

استادآقا عنوان کرد: همچنین آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات درمانی اضطراری هم پیش‌بینی لازم را داشته و در موکب مهران چهار اتوبوس بیمارستانی برای ارائه خدمات سلامت و درمان مستقر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰۰ نفر از خدام و خادمیاران رضوی برای تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در ۶۸ موکب آستان قدس رضوی در داخل و خارج از کشور مستقر می‌شوند، تصریح کرد: در سال جاری تعداد مواکب آستان قدس رضوی و سایر مواکب تحت حمایت این آستان مقدس در رویداد اربعین حسینی نسبت به سال ۹۸ رشد ۲ برابری داشته که نشانگر عزم جدی و موکد تولیت آستان قدس‌ رضوی به حمایت از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است.

تداوم خدمت‌رسانی موکب کربلا تا ۲۵ صفر

استادآقا با تاکید بر اینکه پس از اتمام ایام اربعین حسینی مواکب عراقی جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: با این حال طبق تدابیر اندیشیده شده موکب امام رضا(ع) مستقر در کربلای معلی تا پنج روز بعد از اربعین حسینی مصادف با ۲۵ صفر برای خدمت‌رسانی به زائران ایرانی فعال است تا زائران حین بازگشت به کشور برای تامین غذا و آب با مشکلی مواجه نشوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی از تشرف جمعی از خدام حرم مطهر امام رضا(ع) به کشور عراق با هدف تجلیل از ۵۰۰ موکب خدمت‌رسان عراقی به زائران اربعین با اهدای بسته هدایای متبرک رضوی خبر داد و گفت: در همین راستا محصولات مختلفی همچون پرچم عزای امام حسین(ع) منقش به احادیثی از امام رضا(ع)، تابلو فرش و اقلام متبرک آماده شده که با شعار «حب‌الحسین یجمعنا» میان مواکب توزیع می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعين حسيني موکب داران اربعین عراق كربلا بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی مواکب مستقر اربعین حسینی بنیاد کرامت خدمت رسانی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به تشریح اقدامات و عملکرد این وزارتخانه در حوزه‌های ایمنی راه‌ها، ترانزیت و برنامه ریزی برای سفرهای اربعین حسینی امسال پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید کمال هادیان فر با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز اظهار کرد: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راه‌های شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می‌دهند، اما راه‌های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه‌ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، از ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پر تصادف شناسایی شده است که ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف شده و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش‌ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد

هادیان فر با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می‌گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تأثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مستمر کمیسیون ایمنی ترافیک و شورای عالی ترافیک تصریح کرد: برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور دستگاه‌های عضو بسیار تأثیرگذار است. به طور مثال در جلسه گذشته کمیسیون ایمنی راه‌ها طرح کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه ارائه شد و مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

حوزه ترانزیت ساماندهی می‌شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.

هادیان فر افزود: هدف ما در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، سازمان یافتگی در حوزه ترانزیت است و نیازمند ایجاد بستری هستیم که نقش تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار ترانزیت در آن دیده شود و صاحب کالا از قیمت، زمان و سطح خدمات ارائه شده در کریدور ترانزیتی عبوری از ایران آسوده خاطر باشد.

وی بر ابتکار وزیر راه و شهرسازی با عنوان "ایران راه" تاکید کرد و گفت: باید پلتفورم نام برده ایجاد شود و استقبال صاحبان کالا برای عبور بار بین‌المللی از کریدورهای عبوری از داخل ایران به عنوان مسیرهای امن، ارزان و سریع جلب شود.

امسال ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت می‌کنند

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به تدابیر اندیشیده شده برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مسائل ما اقدام برای رفع ناترازی ناوگان نسبت به زائرین در ایام اربعین است که طبق پیش‌بینی‌ها امسال بالغ بر ۴ میلیون زائر در این مراسم شرکت می‌کنند که در این راستا از طرف عراقی درخواست شده، خودروهای زائران ایرانی بتوانند با تمهیداتی که در نظر گرفته شده وارد خاک عراق شوند. همچنین ۱۵۰ میلیون یورو به واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با کارکرد زیر ۵ سال اختصاص داده شد.

کد خبر 748610

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است