Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری ‌آنلاین، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت : چالش هسته ای ۲۰ ساله کشورمان با آمریکا و اروپا به وضوح نشان می دهد که حریف نگران تولید سلاح هسته ای از جانب ایران نیست، بلکه از آن به عنوان بهانه ای برای تحریم ها استفاده می کند و از آنجا که تحریم های اقتصادی تقریباً تنها اهرم باقیمانده در دست آمریکا برای مقابله با  ایران اسلامی است، هرگز از آن دست نخواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این روی مذاکره برای لغو تحریم ها آب در هاون کوبیدن است و با جرات می توان گفت که این مذاکرات راه به جائی نمی برد  و می بینید  که تاکنون از «ناکجا آباد » ! بیرون نرفته است .

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه گفت : به عنوان مثال یکی از موارد اختلاف تاکید ایران بر  تضمین آمریکا مبنی بر پایبندی به تعهداتش است و آمریکا با صراحت اعلام می کند که تضمین نمی دهد ! خُب ! این چه توافقی است که طرف مقابل حاضر نیست درباره عمل  به تعهداتش تضمین بدهد ؟! وقتی آمریکا اعلام می کند که حاضر  نیست برای عمل به تعهداتش تضمین بدهد، با صراحت اعلام  کرده است که اهل توافق نیست !  یعنی مذاکره می کنیم که توافق نکنیم ؟!

شریعتمداری گفت : نگاهی به چالش ۲۰ ساله بیندازید ! انگار  شرح وظیفه و دستور العملی که برای  آژانس بین المللی انرژی اتمی  تعریف شده است،  پیشگیری از صنعت هسته ای صلح آمیز ایران، بازرسی های فراگیر از مراکز نظامی کشورمان به بهانه فعالیت هسته ای اعلام نشده ! و ارائه اطلاعت نظامی ایران به آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای اروپائی است .

وی افزود: به گفته آقای اسلامی ریاست محترم سازمان انرژی اتمی ایران؛ صنعت هسته‌ای ایران کمتر از ۲ درصد از ظرفیت هسته‌ای جهان را تشکیل می‌دهد اما ۲۵ درصد از بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به  ایران اختصاص یافته است !. 

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که چاره چیست ؟ گفت : خروج از NPT . ما درپی تولید سلاح هسته ای نیستیم ولی بیشترین فشار آژانس روی ایران متمرکز شده است و در همان حال هند، پاکستان و  کره شمالی دارای سلاح اتمی هستند و عضو NPT هم نیستند .

شریعتمداری تصریح کرد: البته اسرائیل هم عضو NPT نیست و دارای سلاح هسته است .  ولی رژیم صهیونیستی حساب دیگری دارد و باید از صفحه روزگار محو شود .

وی گفت: مواد ۳ ، ۴ ، ۵ و ۶ پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای یعنی همان ان پی تی بر مبادله دانش هسته ای میان کشورهای عضو این پیمان تاکید دارد و تبادل تجهیزات مورد استفاده در بهره گیری صلح آمیز از این دانش را به کشورهای عضو توصیه می کند اما در مورد ایران فقط به فقط  بر انجام بازرس های گسترده تاکید شده است !.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود :  فراز و نشیب های چالش ۲۰ ساله  کمترین تردیدی باقی نمی گذارد که اگر اهل باج دادن نباشیم ــ که دولت کنونی اینگونه نیست ــ مذاکرات هرگز به نقطه ای نخواهد رسید که منافع کشورمان را در پی داشته باشد و سرانجام به این نتیجه می رسیم که تنها راه پیش رویمان خروج از  NPT است.

شریعتمداری اضافه کرد: ماده ۱۰ معاهده ان پی تی، این حق را برای تمام کشورهای عضو قائل شده است .

وی در پایان مذاکراه با آمریکا را به «شتر مجنون» در داستان ملای رومی تشبیه کرد و گفت: مجنون که آهنگ کوی لیلی داشت بر ناقه ای نشست که کره ای در شهر داشت . در مجنون شوق رفتن به کوی لیلی موج می زد ولی ناقه که تاب دل کندن از کره خود را نداشت، قدم از قدم بر نمی داشت و چنین بود که به قول ملای رومی « یک دو  روزه ره بدین احوالها
مانده  مجنون در تردد سالها » … مجنون در نهایت چاره کار را در آن می بیند که از ناقه پیاده شود و راه کوی لیلی را به پای خود بپیماید .

کد خبر 703020 منبع: فارس برچسب‌ها حسین شریعتمداری - کیهان توافق هسته‌ای ایران ایران و آمریکا مذاکرات وین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسین شریعتمداری کیهان توافق هسته ای ایران ایران و آمریکا مذاکرات وین روزنامه کیهان مدیر مسئول کوی لیلی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون

 ۹ آذر سال ۱۳۹۹ مرد ۳۸ ساله‌ای که با ضربات چاقو بشدت مجروح و به بیمارستانی در ورامین منتقل شده بود به خاطر شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان باخت.

وقتی تیم جنایی برای بررسی ماجرا وارد عمل شد، دوست مقتول در توضیح ماجرا به مأموران گفت: مقتول چند ساعت قبل در کمپ ترک اعتیاد با فردی به نام شهرام درگیر شد و این حادثه رخ داد.

در ادامه مأموران متهم را بازداشت کردند و وی در همان ابتدا قتل را گردن گرفت، اما گفت: هرچه فکر می‌کنم نمی‌دانم چرا او را کشتم!

از آنجا که اظهارات متهم عجیب بود، وی بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: روز حادثه در مرکز ترک اعتیاد در حال کشیدن سیگار بودم که مقتول به من اعتراض کرد و از آنجایی که هیچ‌کس حق ندارد در کار من دخالت کند او را با چاقو زدم تا ساکت شود!

پس از آن پلیس در تحقیقات پی برد که متهم ۳ سال قبل پدرش را نیز به قتل رسانده، اما در مدت زمان کوتاهی با رضایت خواهر و برادرش از قصاص نجات پیدا کرده و از زندان آزاد شده است.

جمع‌بندی تحقیقات سبب شد تا وی با دستور قضایی برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی فرستاده شود و کارشناسان این سازمان بعد از معاینه‌های لازم در گزارشی اعلام کردند متهم به جنون مبتلا است و هنگام وقوع قتل نیز اختیاری از خود نداشته است.

با اعلام این گزارش متهم در بیمارستان اعصاب و روان بستری شد.

 در دادگاه چه گذشت

با تکمیل تحقیقات و گزارش پزشکی قانونی و پلیس پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای این جلسه خواهر و برادر مقتول به قضات گفتند: چند سال قبل برادرمان معتاد شد و ما او را به کمپ ترک اعتیاد فرستادیم، اما چند ماه بعد هم پاک شد و پس از آن برادرمان تصمیم گرفت در همان کمپ مشغول به کار شود و حقوق هم می‌گرفت تا اینکه شهرام او را بی‌رحمانه کشت. این مرد چند سال قبل پدرش را نیز کشته است. وقتی خانواده متهم می‌دانستند که او مشکل روانی دارد چرا او را تحت نظر قرار ندادند تا از آدمکشی‌های وی جلوگیری کنند. چرا خواهر و برادرش رضایت دادند و او را رها کردند تا دست به جنایت دیگری بزند. با شرایطی که متهم دارد و گزارشی که پزشکی قانونی اعلام کرده ما فقط می‌توانیم دیه برادرمان را بگیریم و تنها درخواست‌مان همین است.

بعد از آن خواهر متهم به جایگاه رفت و گفت: شهرام ۳ سال قبل معتاد شد و به خاطر مصرف مواد مشکل روانی پیدا کرد. بعد هم سر مصرف مواد مخدر بار‌ها با پدرم درگیر شد و در نهایت هم پدرم را به قتل رساند. ما، چون وضعیت روانی او را می‌دانستیم بلافاصله رضایت دادیم و برادرم خیلی زود آزاد شد. اما دوباره به سراغ مواد مخدر رفت و ما او را مجبور کردیم تا به کمپ ترک اعتیاد برود، اما فکر نمی‌کردیم در آنجا مرتکب قتل شود. الان هم وضعیت مالی ما در حدی نیست که بتوانیم دیه مقتول را به خانواده‌اش پرداخت کنیم. به همین خاطر تقاضا داریم دیه از صندوق بیت‌المال به اولیای دم پرداخت شود.
در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

روزنامه ایران

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم