Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@22:52:05 GMT

افتتاح موزه فرش در شیروان

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۲۴۷۶۹

افتتاح موزه فرش در شیروان

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت خانه گفت:« موزه فرش شهرستان شیروان افتتاح شد.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مصطفی پورعلی در حاشیه افتتاح موزه فرش شهرستان شیروان به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه اعتبار تاسیس این موزه از محل بودجه استانی بوده اظهار کرد: «هزینه راه‌اندازی این موزه حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده و حدود ۲۰۰ متر نیز زیربنا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پورعلی عنوان کرد: «آثار هنری مختلفی از قبیل فرش و گلیم در این موزه گردآوری شده است که مربوط به دوره صفویه، قاجار و معاصر است.»

او ادامه داد: «بیشتر فرش‌هایی که در این موزه گردآوری شده در محدوده خراسان بافته شده است و نوع بافت این منطقه را به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان نشان می ‌دهد.»

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فرش‌های این موزه از سال ۹۰ از موزه فرش تهران دریافت شد و تاکنون به دلیل عدم فضای مناسب، شرایط نمایش نداشت و برای نخستین بار در چنین فضایی برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.»

از این تاریخ به بعد موزه فرش شهرستان شیروان آماده میزبانی از علاقه‌مندان به حوزه فرش است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرش موزه افتتاح وزارت خانه میراث معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا باحضور رضا اکبری معاون راهداری و حمل و نقل کشور افتتاح شد.

پل روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض ۴ متر، با بیش از ۱۱۱ میلیارد ریال هزینه ساخته شد.

معاون راهداری و حمل و نقل کشور در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه‌سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت دریک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشورآسفالت شده و ۳ هزار کیلومتر جاده شهری و روستایی ساخته شده است.

رضا اکبری افزود: با تلاش جهادی همکاران راهداری و حمل و نقل و پلیس راه گیلان، در مدت ۲ سال میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای استان کاهش چشمگیری یافته است.

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • افتتاح پایگاه اورژانس۱۱۵ در شهرستان اردل
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم