Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از اینکه جشنواره فیلم کن امسال به فیلم‌های بلاک باستر همچون قسمت دوم فیلم «تاپ گان» روی خوش نشان داد و حتی با انتقادهایی مبنی بر غلبه فیلم‌های تجاری مواجه شد، حالا جشنواره فیلم ونیز این بخت را دارد تا پایگاهی برای نمایش فیلم‌های جدی و هنری شود.

واکنش سرد به «برفک» فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز «برفک» ساخته

نوآ بامباک براساس داستانی از دان دلیلو، نویسنده مشهور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فیلم آدام درایور و گرتا گرویگ بازی می‌کنند. درایور در فیلم قبلی بامباک، «داستان ازدواج»، هم حضور داشت و گرویگ هم شریک زندگی بامباک است. «برفک» در دهه ۱۹۸۰ می‌گذرد و درامی خانوادگی درباره زوجی است که به مرگ می‌اندیشند. 

یادداشت هیئت داوران هفته فیلم ونیز برای شهربانو  روز شلوغ اکران فیلم‌ها در جشنواره ونیز | فیلم‌های ایرانی چه روزهایی نمایش داده می شوند؟  ببینید | نقش متفاوت نوید محمدزاده در فیلم جدیدش ببینید | بخش هایی از فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی

شخصیت اصلی این فیلم استاد دانشگاهی به نام جک (با بازی درایور) است که درباره هیتلر تحقیق می‌کند و همراه همسر چهارمش (با بازی گرویگ) و فرزندان‌شان مشغول زندگی روزمره خودشان هستند که رویدادی موجب می‌شود آنها با مرگ روبه‌رو شوند.

یکی از معیارهای فوری استقبال از یک فیلم یا بی‌اعتنایی به آن در جشنواره‌های بین‌المللی میزان تشویقی است که بعد از نمایش فیلم نصیب دست‌اندرکارانش می‌شود. «برفک» کمی بیشتر از ۲ دقیقه تشویق شد و این میزان تشویق را باید به‌حساب واکنش سرد تماشاگران گذاشت. البته فیلم‌های مشهوری در تاریخ سینما بوده‌اند که بعد از نمایش‌شان در جشنواره‌ای معتبر حتی هو شده‌اند، ولی گذر زمان نشان داده که از چه ارزشی برخوردار بوده‌اند.

هنرنمایی کیت بلانشت در «تار»

فیلم دیگری که در ونیز نشان داده شده و با تشویق ۶ دقیقه‌ای تماشاگران مواجه شده است، «تار» ساخته تاد فیلد با بازی کیت بلانشت در نقش آهنگساز معروف و نخستین رهبر ارکستر زن آلمانی است. می‌توان احتمال داد که «تار» یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های فصل اسکار باشد. 

کیت بلانشت در ونیز درخشید | تشویق ۶ دقیقه‌ای فیلم «تار» | شانس دریافت سومین اسکار  «باردو» رونمایی شد | تشویق ۴ دقیقه‌ای آلخاندرو ایناریتو در ونیز | اسکار سوم در راه است؟  تجلیل جشنواره ونیز با شیر طلایی از بازیگر ۷۸ساله‌ ای که هنوز بازی می کند | بازیگران زنی که سنشان بالا می‌رود در اروپا موقعیت بهتری دارند تا در آمریکا

نقدهای مشتاقانه‌ای که بر این فیلم نوشته شده فقط در میزان تحسین فیلم با هم رقابت می‌کنند و به‌نظر می‌رسد بلانشت برای هشتمین بار نامزدی اسکار را کسب کند. وی تاکنون ۲ جایزه اسکار دریافت کرده که برای «هوانورد» در سال ۲۰۰۵ و «جاسمین آبی» در سال ۲۰۱۴ بود.

به‌نظر می‌رسد وی با «تار» سومین مجسمه را به کلکسیون خود اضافه کند. سال ۲۰۰۶ درام رمانتیک ـ روانشناختی «بچه‌های کوچک» از تاد فیلد به نمایش درآمد که تحسین فراوانی را برای این کارگردان به ارمغان آورد. حالا او بعد از ۱۶سال با «تار» به سینما بازگشته و نتیجه کارش هم مورد قبول منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است.

فیلد در نشست مطبوعاتی فیلم که به همراه کیت بلانشت در آن حاضر شده بود گفت این نقش را برای بلانشت نوشته و بلانشت تأکید کرد که از ابتدای فیلمنامه دریافته که ایفای این نقش چقدر پیچیده است. وی گفت این شخصیت مجموعه‌ای از تناقض‌هاست و به یقین درگیر چیزی در گذشته خود یا خانواده‌اش بوده است.

نینا هاس، نومی مرلانت، مارک استرانگ، جولیان گلاور، آلن کوردونر، سوفی کاور و سیلویا فلوت دیگر بازیگران این فیلم هستند. هیلدور گونادوتیرو آهنگساز ایسلندی که برای ساخت موسیقی فیلم «جوکر» در سال ۲۰۲۰ اسکار برد، سازنده آهنگ‌های این فیلم است.

«هشت و نیم» ایناریتو

فیلم «باردو» ساخته آلخاندور گونزالس ایناریتو فیلمی سه و نیم ساعته است که به اذعان کسانی که این فیلم را در سالن تماشا کرده‌اند، باید آن را «هشت و نیم» ایناریتو به‌حساب آورد. البته همه تماشاگران تا انتهای فیلم تاب نیاوردند و عده‌ای زودتر سالن را ترک کردند، ولی کسانی که تا انتهای فیلم در سالن ماندند، در تشویق ۴دقیقه‌ای ایناریتو و عوامل «باردو» شرکت کردند.

مطابق گزارش‌ها، این کارگردان مکزیکی از این تشویق به وضوح متأثر و چشمانش خیس شده بود. فیلمنامه «باردو» حاصل همکاری ایناریتو با نیکلاس جیاکوبونه که پیش‌تر در فیلم برنده اسکار «بردمن» با وی همکاری کرده بود. داستان این فیلم درباره یک روزنامه‌نگار و مستندساز مکزیکی است که پس از مدت‌ها به خانه برمی‌گردد و باید با مسئله هویت و روابط خانوادگی روبه‌رو شود و در یک بحران وجودی به‌کار بپردازد.

این داستان شباهت‌هایی هم به زندگی خود ایناریتو دارد چراکه او هم پس از ۲۰ سال برای ساخت این فیلم به مکزیک بازگشته است. در این فیلم دانیل خیمنز کاچو و گریزلدا سیسیلی ایفای نقش کرده‌اند. وی از سال ۲۰۰۰ که «عشق سگی» را با بازی گائل گارسیا برنال در مکزیک ساخت، فیلم دیگری در وطنش نساخته بود.

تأثیرگذارترین صحنه‌های فیلم نه صحنه‌های تاریخی یا خیال‌انگیز فلینی‌وار آن بلکه سکانس‌های آرامی توصیف شده که بین روزنامه‌نگار ساکن لس‌آنجلس و ۲ فرزند او می‌گذرد و درباره مکزیک و هویت‌های متضادشان صحبت می‌کنند. فیلمبرداری ۲ فیلم قبلی ایناریتو رو امانوئل لوبسکی چیره‌دست برعهده داشت. اما این بار او در «باردو» با داریوش خنجی، فلیمبردار ایرانی الاصل، همکاری کرده است.

کد خبر 703052 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها سینمای جهان جشنواره سینمایی ونیز سلبريتي فیلم خارجی جشنواره فیلم ونیز فیلم و سریال خارجی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان جشنواره سینمایی ونیز سلبريتي فیلم خارجی جشنواره فیلم ونیز فیلم و سریال خارجی کیت بلانشت جشنواره ونیز دقیقه ای فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه