Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق یک خط مشی جدید، اگر افراد خارجی با شهروندان کرانه باختری روابط عاطفی جدی برقرار کنند، برای دریافت مجوز اقامت خود باید مراتب را به وزارت جنگ اسرائیل اطلاع دهند، مگر آنکه قصد دیدار با ساکنان شهرک‌های اسرائیلی را داشته باشند!

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، این قانون جدید که توسط آژانس امور مدنی فلسطینی‌ها در وزارت جنگ اسرائیل در ماه فوریه ارائه شد، چندین بار در ورود به فاز عملیاتی با موانع قانونی مواجه شده و به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند ۹۷ صفحه‌ای، روند ورود و اسکان شهروندان خارجی به بخش‌هایی از فلسطین را کنترل می‌کند که تحت اشغال اسرائیل قرار دارند.

شهروندان خارجی، حتی آن‌هایی که ریشه فلسطینی دارند و در خارج از فلسطین زندگی کرده و با یک شهروند کرانه باختری ازدواج کرده‌اند، دیگر نمی‌توانند پس از رسیدن به اسرائیل ویزا دریافت کنند و باید دست‌کم ۴۵ روز قبل از ورود، درخواست ورود خود را تحویل مقامات اسرائیل دهند. همچنین کسانی که پس از ورود عاشق شده و قصد ایجاد رابطه عاطفی داشته باشند هم مشمول مقررات بخصوصی خواهند شد.

بر اساس این قوانین «اگر رابطه پس از ورود به این منطقه ایجاد شود، باید نهایتا تا ۳۰ روز پس از آغاز رابطه مراتب آن به مقامات مربوطه گزارش شود». منظور از زمان آغاز رابطه، تاریخ مراسم نامزدی، ازدواج یا آغاز زندگی در یک خانه است.

آن‌ها همچنین باید وضعیت خود را با مقامات فلسطینی رسمی کنند، در غیر این صورت اگر این اتفاق تا ۹۰ روز نیافتد، سریعا اخراج خواهند شد. اما حتی اگر این رابطه عاطفی به اطلاع مقامات مربوطه برسد، باز هم امکان تمدید مجوز اقامت بیش از ۲۷ ماه وجود ندارد و پس از آن این افراد باید این منطقه را دست‌کم به مدت ۶ ماه ترک کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اسراییل ، فلسطین ، کرانه باختری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسراییل فلسطین کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره به نقل از روزنامه صهیونیستی اسراییل هیوم گزارش داد که مسئولان صهیونیست با اعضای کنگره آمریکا تماس هایی برقرار کرده اند.

بر اساس این گزارش، تماس های مذکور در راستای اعمال فشار بر دیوان کیفری بین المللی و ممانعت از صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی برقرار شده است.

اسراییل هیوم اضافه کرد: برخی طرف ها در آمریکا از تل آویو در غائله صدور حکم بازداشت احتمالی دیوان کیفری بین المللی حمایت می کنند.

در همین ارتباط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد نتانیاهو از خانواده‌های اسرای صهیونیست خواسته دیوان کیفری بین‌المللی را جهت جلوگیری از صدور حکم بازداشت او و دیگر مقامات تل آویو تحت فشار قرار دهند.

به تازگی پایگاه مرکز مطالعاتی العربی الجدید در مقاله‌ای به بررسی اقدامات فوری محافل قضایی و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی که نشان از وحشت این رژیم از احتمال صدور حکم بازداشت قضایی ضد سرکردگان تل‌آویو حکایت دارد، پرداخت و نوشت که رژیم صهیونیستی هجمه قضایی و دیپلماتیک گسترده‌ای را برای ممانعت از صدور حکم دادگاه لاهه ضد مسئولان ارشد سیاسی و نظامی خود به کار گرفته است، اما محافل صهیونیستی امکان موفقیت این تلاش‌ها را بسیار اندک می‌دانند.

کد خبر 6093745

دیگر خبرها

  • خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند، سیاه‌بازی‌ که گردن BBC افتاد!
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • فون درلاین: حمله نظامی اسرائیل به رفح کاملاً غیرقابل‌قبول است
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل