Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید مجید امامی در دیدار حامد تقوایی، دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) گفت: معرفت و بزرگداشت یاد و نام پیامبر اکرم و سیره آن حضرت، از مهم‌ترین اصول قرآن و ائمه معصومین بوده و هست.

او گفت: براین اساس، زمینه‌سازی برای تکریم شخصیت و مقام حضرت محمد (ص) امری ضروری است تا زمینه معرفی قرآنی از پیامبر اعظم در سطح کشور فراهم آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور در اوایل اسفندماه سال گذشته، یک برنامه ملی زیر عنوان «برنامه ملی ترویج معارف نبوی در فرهنگ عمومی کشور» تصویب کرد که در چارچوب این طرح تلاش می‌شود بر مبنای معارف اهل بیت (ع) و باهدف اعتلای بیش‌از پیش نام و یاد پیامبر اعظم (ص) و گسترش سیره و سنن آن حضرت، اقدامات عمومی و مؤثریبه اجرا درآید و با زمینه سازی برای اجرای طرح‌های مرتبط با نبی مکرم اسلام در ایران و جهان، زمینه تعمیق معرفت دینی و تقویت هنجار‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم گردد.

او، ضمن تمجید از فعالیت‌های انجام شده در کنگره جهانی محمد (ص)، این فعالیت‌ها را اقدامات مؤثر و شایان تقدیری در راستای اهداف طرح ملی ترویج معارف نبوی دانست و پیشنهاد داد که کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت (ص) به عنوان مرکز محوری اجرای این طرح تعیین شود.

امامی با اعلام حمایت از کنگره جهانی محمد (ص)، از زحمات دست‌اندرکاران این رویداد بزرگ تقدیر و گفت: فعالیت‌های این کنگره باید در سطح وسیع‌تری از رسانه‌ها معرفی و در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود. همچنین از ظرفیت‌های رایزن‌های فرهنگی برای معرفی و گسترش فعالیت‌های کنگره استفاده کرد.

تقوایی نیز در این نشست، ضمن معرفی فعالیت‌های کنگره جهانی محمد (ص)، به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در زمینه پیامبر اکرم (ص)، به برنامه‌های پیش روی این گروه از جمله توسعه محور‌های کنگره در زمینه‌های پژوهشی و فناوری، با طراحی رویداد‌های استارتاپی و نوآوری اشاره کرد و خواستار همراهی بیش‌تر دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در این زمینه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره محمد پیامبر رحمت شورای فرهنگ عمومی کشور کنگره جهانی محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی روشی برای شناخت بیشتر آفت‌کش‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خانم بخشی‌زاده اقدم با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی رشته شیمی تجزیه از دانشگاه تبریز گفت: برای انجام یک تجزیه شیمیایی مراحل متعددی شامل آماده‌سازی نمونه، جداسازی، شناسایی، اندازه‌گیری و تحلیل داده‌ها انجام می‌شود. با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که امروزه در زمینه دستگاه‌های تجزیه‌ای، اندازه‌گیری و تحلیل داده‌ها به‌وجود آمده است، مرحله آماده‌سازی نمونه هنوز هم مرحله‌ای چالش برانگیز در یک فرایند تجزیه‌ای است و اغلب بیشترین زمان، هزینه و نیروی انسانی صرف همین مرحله می‌شود.

وی ادامه داد: با استفاده از روش‌های آماده‌سازی نمونه، مواد مورد نظر از بافت نمونه جدا و تا حد ممکن تغلیظ می‌شوند و با حذف یا کاهش مزاحمت‌های موجود، کارایی و گزینش‌پذیری روش‌های تجزیه‌ای افزایش می‌یابد.

این محقق و پژوهشگر در ادامه بیان کرد: هدف اصلی از این فعالیت پژوهشی، تهیه جاذب‌های جدید کربنی با استفاده از مواد ارزان‌قیمت، دوست‌دار محیط زیست و در دسترس مانند سلولز است. این روش‌ها در تجزیه‌های منطبق بر شیمی سبز به‌منظور دستیابی به مقادیر ناچیز انواع مختلف نمونه در نمونه‌های دارای بافت‌های متنوع شامل نمونه‌های آبی و غذایی نیز کاربرد دارند.

وی تصریح کرد: روش‌های پیشنهاد شده در این طرح، دارای دقت و صحت بالا، محدوده خطی وسیع، حد تشخیص پایین و زمان تجزیه کوتاه است و با نتایج به‌دست‌آمده از این پژوهش، می‌توان به دیدگاه جدیدی در زمینه استخراج انواع آفت‌کش‌ها دست یافت.

بخشی‌زاده اقدم در ادامه تصریح کرد: همچنین نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیق، در سازمان غذا و دارو و صنایع غذایی برای اندازه‌گیری باقی‌مانده نمونه‌های مختلف هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و زمینه را برای تجزیه آنها تسهیل کند.

«تهیه جاذب‌های جدید کربنی بر پایه سلولز و استفاده از آنها در استخراج و پیش‌تغلیظ انواع مختلف آلاینده‌ها از نمونه‌های آبی» عنوان رساله دکتری مهری بخشی‌زاده اقدم است که با راهنمایی میرعلی فرج‌زاده و حمایت بنیاد ملی علم ایران به پایان رسانده است.

دیگر خبرها

  • کنگره جهانی امام رضا(ع) رسانه‌ای برای بیان ظرفیت جهانی شدن سیره و آموزه‌های رضوی
  • اجرای ۸۸۸ برنامه و فعالیت در قالب ۴۰ محور مختلف همزمان با دهه کرامت در استان سمنان
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین‌المللی به کنگره جهانی حضرت رضا(ع)
  • معرفی روشی برای شناخت بیشتر آفت‌کش‌ها
  • جزئیات برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس؛ محور پنجمین کنگره امام رضا(ع)
  • نشست خبری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
  • پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود
  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت