Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین-علی خوشتراش: موسیقی پاپ و گونه‌های دیگر آن از آن دست ژانرهای پرطرفدار و بعضا پرحاشیه است که از زمان شکل‌گیری این ژانر موسیقیایی تاکنون همیشه با تب و تاب و حواشی زیادی مواجه بوده و قرار نیست این تب‌ها فروکش کنند و حواشی به کنار بروند، زیرا این ذات موسیقی پاپ است و ریشه در پویایی احساسات آهنگسازان، خوانندگان و مخاطبان این حوزه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلبوم  شنیدنی «الف»  که نیمه شهریور سال گذشته با ۷ آهنگ  با کلام و ۲ آهنگ بدون کلام منتشر شد بود که یک سالگی خود را پشت سر می‌گذارد. این آلبوم که نخستین مجموعه منتشر شده حمید صادقیان است، کاری در سبک پاپ راک است که می‌توان آن را اثری مستقل و تألیفی در عرصه موسیقی امروز دانست.

ببینید | واکنش دیدنی یک نوازنده به زنگ خوردن ناگهانی موبایل در کنسرتش رهبر مشهورترین اپرای جهان از خواننده ایرانی دعوت کرد بشنوید | کاش می شد؛ جدیدترین آهنگ مهدی یغمایی

صادقیان، آهنگساز، خواننده و ترانه سرای آلبوم الف که از سال ۹۰ فعالیت موسیقایی خود را آغاز کرده است، درباره حوزه فعالیت خود در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: بیش از یک دهه است که درعرصه موسیقی فعالیت می‌کنم و در این سال‌ها  در شاخه‌های مختلف آهنگسازی چیزه‌های زیادی آموختم و تجربه کردم که ماحصل بخشی از تلاش‌هایمان آلبوم الف است که به نظر خود و برخی از دوستان اهل فن تجربه خوبی بوده است.

این آهنگساز  با بیان اینکه آلبوم الف بیشتر در سبک پاپ راک جا می‌گیرد بیان کرد: المان‌های موسیقی در این اثر مثل لاین درامز، لاین بیس و الکتریک گیتار، کار را به سمت سبک راک متمایل می‌کند.  هرچند آهنگ‌هایی در آلبوم وجود دارد که ممکن است بیشتر پاپ یا بیشتر راک باشد و در بعضی ترک‌ها فضای بلوز جز هم شنیده می‌شود که نقش کلام و ترانه در برخی از آنها بی‌تاثیر نیست.

صادقیان درباره ترانه‌ها و مضامین مطرح شده در این آلبوم هم افزود: به طور کلی تم اصلی ترانه‌ها در این آلبوم احساسی- اجتماعی است و آنچه مطرح می‌شود از زندگی روزمره بر می‌آید.

پوستر آلبوم الف ساخته حمید صادقیان

صادقیان با بیان اینکه برخی  ترانه‌های این آلبوم سروده خودم هست گفت: در ترانه‌هایی که خودم آنها را سروده‌ام، سعی کرده‌ام محتوای اثر به شکلی باشد که افراد دیگر بتوانند با آنها هم‌ذات‌پنداری کنند. ترانه‌های من درباره چیزهایی است که خودم تجربه کرده وبا آنها زیسته ام. این زیستن من به نوعی تجربه مشترکی است که یک هنرمند با جامعه خود دارد. البته ترانه‌های دیگر آلبوم هم به نوعی به من نزدیک هستند. یکی از آنها شعر فوق‌العاده سهراب سپهری یعنی صدای پای آب است که با تک تک کلمات آن احساس نزدیکی می‌کنم.

وی افزود: شعر سهراب به ویژه صدای پای آب صدای زندگی است، صدای نگران شاعر از سخت شدن زیستن و محیط زیست است. ما در شهر سهراب بارها با مضامین و شعرهایی بر می‌خوریم که این شاعر بزرگ نگرانی‌اش از سختی زیست انسان و تهدید محیط زیست را آشکار ساخته، امری که امروز این تنش‌ها به طور کاملا مشهودی احساس می‌شود. سهراب در عصر خود با درک خوب و ویژه‌ای که داشت زودتر از همه به درک این معضلات رسیده بود، چون احساس کردم این احساسات و نگرانی‌ها از اصالت و درک بالایی برخوردار است از این شعر در آلبوم الف بهره بردم.

حمید صادقیان آهنگساز تنظیم کننده و خواننده آلبوم الف از سال ۱۳۸۳ آموزش گیتارالکتریک را نزد استاد اعرابی شروع کرد و برای یادگیری سلفژ و آواز نزد «امیر آهنگ» آموزش دید. صادقیان از سال ۹۰ فعالیت حرفه‌ای خود را با سرپرستی گروه موسیقی شکاف آغاز و در سال ۱۴۰۰ اولین آلبوم مجوز دار خود را راهی بازار موسیقی کرده است.

کد خبر 703171 برچسب‌ها سهراب سپهری شعر و شاعر موسیقی ایرانی كنسرت موسيقى موسیقی‌‌ جهانی موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا موسیقی-تک آهنگ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سهراب سپهری شعر و شاعر موسیقی ایرانی كنسرت موسيقى موسیقی جهانی موسیقی تک آهنگ آلبوم الف ترانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ سیدرضا صادقیان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در شهر تفت، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. 
وی در ادامه افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فنی پلیس دو نفر از سارقان حرفه‌ای سیم و کابل فشار قوی برق شهرک عقابکوه را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی آنها را دستگیر کردند. 
فرمانده انتظامی شهرستان تفت تصریح کرد: متهم پس از انتقال به اداره پلیس در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت سیم و کابل‌های برق به ارزش ۸ میلیارد ریال اعتراف کردند. 
صادقیان در پایان ضمن تشکر از اعتماد مردم به پلیس اظهار داشت: چنین اقدام مجرمانه از سوی سارقان ضمن ایجاد خسارت به اموال دولتی و مردم باعث قطعی برق و نارضایتی شهروندان خواهد شد لذا شایسته است شهروندان گرامی نسبت به تردد بی موقع و دیروقت شبانه‌ی افراد مشکوک حساس‌تر بوده و مراتب از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • ترانه‌ کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» اینستاگرام را منفجر کرد + ویدئو
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد