Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@10:47:50 GMT

روزهای آخر تعطیلات تابستانی با تئاتر!

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۱۲۲۱

روزهای آخر تعطیلات تابستانی با تئاتر!

در این‌جا، به چند نمایش در حال اجرا مخصوص گروه سنی کودک و نوجوان اشاره خواهیم کرد:

جک و لوبیای سحرآمیز

نمایش «جک و لوبیای سحرآمیز» به نویسندگی «ماندانا عبقری» و کارگردانی «علیرضا دهقانی» روز چهارشنبه، ۹ شهریور، روی صحنه رفت. این نمایش با تلفیق اجرای بازیگران و عروسک‌ها انجام می‌شود و با استفاده از نورهای ماورای بنفش و عروسک‌های زیبا و طراحی لباس چشمگیر، هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان نمایش از این قرار است که جک و مادرش در  مزرعه‌ای  زندگی می‌کنند که محصول خوبی نداده است. تنها گاوی که دارند شیر کافی نمی‌دهد و آن‌ها ناگزیرند تا گاو را بفروشند. جک گاو را به شهر می‌برد و با چند دانه‌ی سحرآمیز  معامله می‌کند. در طول شب دانه‌های جادویی تبدیل به درخت تنومندی می‌شوند و...

البته پایان داستان نمایش با پایان داستان معروف جک و لوبیای سحرآمیز متفاوت است.
 

مکان اجرا: پردیس تئاتر شهرزاد (سالن ۳) واقع در تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از سفارت فرانسه

ساعت اجرا: ۱۸ (به‌جز روزهای شنبه) به مدت یک ساعت

تاریخ اجرا: تا ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

گروه سنی: کودک و نوجوان

گروفالو

 نمایش شاد و موزیکال گروفالو بر اساس داستانی از «جولیا دونالدسون» نوشته و اجرا شده است. نمایش‌نامه‌ی آن را «بهرام ‌جلالی ‌پور» نوشته و «آرش ‌شریف ‌زاده» آن را طراحی و کارگردانی کرده است.

مکان اجرا: سالن نمایش مجتمع جم‌سنتر واقع در تهران، نیاوران، جماران، مجتمع جم سنتر

ساعت اجرا: ۱۹/۳۰ (فقط روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) به مدت یک ساعت

تاریخ اجرا: تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

گروه سنی: کودک (دو سال به بالا)

کتاب خورها!

سه موریانه به همراه یک سوسک چوب‌خوره در قفسه‌ی کتابخانه‌ای زندگی می‌کنند و کتاب‌ها را می‌خورند. با ورود عنکبوت، دردسرها و خطرات جدی برای آن‌ها ایجاد می‌شود. این نمایش را «اسماعیل رحیمی سروش» نوشته و کارگردانی کرده است. نمایش‌نامه‌ی کتاب‌خورها، برگزیده‌ی بخش نمایشنامه نویسی بیست و یکمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شده است.

مکان اجرا: تالار هنر واقع در تهران، میدان هفت تیر، ضلع جنوبی ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان شهید مفتح جنوبی، خیابان ورزنده

ساعت اجرا: ۱۹/۳۰ (به‌جز روزهای شنبه) به مدت یک ساعت

تاریج اجرا: تا ۲ مهر ۱۴۰۱

گروه سنی: کودک و نوجوان

پاهای خانم هزارپا

در این نمایش موزیکال، خانم هزار پایی از پاهای خود خسته شده و از شهر بیرون می‌آید و با کرمی روبرو می‌شود که... نویسنده‌ی این نمایش،  «ندا حاجی بابایی» است و «مهدی خجستگی» آن را کارگردانی کرده است.

مکان اجرا: پردیس تئاتر شهرزاد (سالن ۳) واقع در تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از سفارت فرانسه

ساعت اجرا: ۱۷ (به‌جز روزهای شنبه) به مدت ۵۰ دقیقه

تاریخ اجرا: تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

گروه سنی: کودک و نوجوان

نیم‌وجبی

گلابتون نیم وجبی، دختری ریزه و میزه و باهوش است که همه‌ی آبادی او را دوست دارند.  روزی عمو جارچی خبر می‌آورد که دیوی به آبادی آمده. گلابتون نیم وجبی با یک کرنا، یک قناری و یک تخم مرغ به قلعه‌ی دیو می‌رود تا با او زورآزمایی کند...

نمایش‌نامه‌ی این اثر را «رکسانه عبقری» نوشته و «علیرضا ‌دهقانی» آن را کارگردانی کرده است.

مکان اجرا: پردیس تئاتر شهرزاد (سالن ۳) واقع در تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از سفارت فرانسه

ساعت اجرا: ۱۶ یا ۱۹ (به‌جز روزهای شنبه) به مدت ۵۰ دقیقه

تاریخ اجرا: تا ۱۸شهریور ۱۴۰۱

گروه سنی: کودک (۴ سال به بالا)

ریزجان

ریزجان شخصیتی کوچک و ریز است که در شهر پاچستان زندگی می‌کند؛ شهری که همه‌ی اهالی آن پاهای بزرگی دارند. روزی ریزجان اشتباهی می‌کند و اهالی شهر او را از شهر بیرون می‌کنند و شرطی برای بازگشت او به شهر می‌گذارند ...

نویسنده‌ی این اثر، «هادی حسنعلی» است که با طراحی «مهدی نیک‌روش» و کارگردان «ندا وفایی» اجرا می‌شود.

مکان اجرا: سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، روبروی سالن ورزشی حجاب، درب ورودی شرقی پارک لاله، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان (لطفا از مسیر خط کشی رنگین کمان مراجعه نمایید.)

ساعت اجرا: ۱۸ (به‌جز روزهای شنبه) به مدت ۵۰ دقیقه

تاریخ اجرا: از ۱۶ شهریور تا ۱۶ مهر ۱۴۰۱

گروه سنی: کودک و نوجوان

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر و خرید بلیت همه‌ی نمایش‌ها، می‌توانند به سایت تیوال به نشانی https://www.tiwall.com مراجعه کنند.

کد خبر 703221 برچسب‌ها نمایش نوجوان تئاتر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمایش نوجوان تئاتر کارگردانی کرده جز روزهای شنبه واقع در تهران کودک و نوجوان تاریخ اجرا ساعت اجرا ی سحرآمیز مکان اجرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی و سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین دوره جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

کوروش زارعی در ابتدای نشست عنوان کرد: شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است. سه سال جشنواره برای ایجاد زیرساخت‌ها و چشم انداز‌های درست تعطیل شد، اما بعدش دومرتبه به اجرا رسید. پس از در تولید بچه‌های مسجد در استان‌ها تحت عنوان تئاتر محرابیان، حال احساس میکنیم به رشد مناسب رسیدند.

وی در ادامه افزود: تئاتری‌ها حال به زایایی رسیده و می‌توانند وارد عرصه‌های جدی شوند. پس از کارگاه سال قبل مشهد، قرار است خروجی‌ها امسال به اجرا رسیده و در رویداد‌های تئاتر کشور حضور یابند. تئاتری‌های اجرایی امسال خروجی هشتصد گروه نمایشی ما هستند و ما تلاش داریم کار‌ها را به روستا‌ها هم برسانیم. تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد تا ما بتوانیم استعداد‌ها حتی در مرز‌های ایران را کشف و هدایت کنیم.

مصطفی موتورچی دبیر جشنواره نیز در صحبت‌هایی با اشاره به عدم انتشار فراخوان برای این دوره گفت: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد. در کنار کار تولید اثر، سلسله کارگاه هم داشتیم که نزدیک به هشتصد مربی و گروه بودند و اینها نمایشنامه‌هایی آماده و در مساجد اجرا کردند و بااین هدف سه دوره جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را داشتیم که برگزیده‌های آنها به این جشنواره رسید. همچنین داوران اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه هستند.

زارعی همچنین درباره اهمیت گروه محوری در جشنواره افزود: جوایز هم گروه محوری از اول تا سوم اعطا می‌شود. یکی از جوایز ویژه ما جایزه ویژه فرج الله سلحشور به نام این عزیز تئاتری مسجدی خواهد بود است.

زارعی رباره جایزه سلحشور گفت: این جایزه به گروه برتر تقدیم خواهد شد یک گروه کاملا مسجدی که در آموزش‌ها حضور داشتند و مسائل اخلاقی را هم رعایت کرده و به معنای واقعی یک گروه هستند. همچنین امسال چهارمین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را خواهیم داشت.

وی درباره تک جنسیتی بودن اجرا‌ها بیان کرد: بخاطر این مسائل کار‌هایی تولید شد و داوران خانم هستند که راحت کار‌ها اجرا شود و اینبار ما ساختار شکنی کرده و از سه خانم با تحصیلات و تجربه برای داوری استفاده کردیم. 

کوروش زارعی در ادامه گفت: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود، هرگروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 

موتورچی افزود: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و انجا کارگاه نمایشنامه نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

وی درباره جوایز این جشنواره گفت: ما پنج جایزه گروه خواهیم داشت. بازیگری خانم و آقا هفت نفر تقدیر بدون رتبه خواهند بود. دو بزرگداشت و جایزه سلحشور نیز خواهیم داشت. سیصد میلیون جایزه خواهیم داشت و بیشترین جایزه هم فرج الله سلحشور بیست میلیون و پنج گروه برگزیده هر کدام ده میلیون خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی