Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، شمیگال نخست وزیر اوکراین در حالی به آلمان سفر می کند که این کشور از معدود کشورهای اروپایی به حساب می آمد که پس از حمله روسیه به اوکراین در تامین تسلیحات نظامی به کی یف دچار سردرگمی شده بود و تمایلی به تامین و کمک تسلیحات نظامی به اوکراین را نداشت.

به رغم مواضع روشن آلمان در عدم تامین تسلیحات نظامی، شمیگال در طول سفر خود اذعان کرد که آلمان از زمان حمله روسیه به این کشور به طور قابل توجهی کمک های نظامی خود از جمله تسلیحات سنگین مانند تانک هویتزر ۲۰۰۰ یا راکت اندازهای MARS که همگی در میدان نبرد به خوبی کار می کنند را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر اوکراین همچنین در ادامه افزود: انتظار می رود سامانه دفاع هوایی Iris-T در پاییز تحویل داده شود و اوکراین امیدوار است که آلمان یکی از رهبران روند توسعه دفاع هوایی اوکراین شود.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان پیش از این در سخنرانی گفت که آلمان مسئولیت ویژه ای را برای کمک به اوکراین برای ایجاد توپخانه و سیستم های دفاع هوایی خود بر عهده می گیرد.

سفر نخست وزیر اوکراین به آلمان در حالی انجام می شود که انتظار می رود وزیران دفاع متحدان ناتو روز پنجشنبه برای نشستی به رهبری ایالات متحده برای هماهنگی نیازهای نظامی اوکراین وارد آلمان شوند.

برچسب‌ها اوکراین روسیه ناتو آلمان پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ناتو آلمان اوکراین روسیه ناتو آلمان نخست وزیر اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد، با توجه به اینکه پهپادهای شناسایی و تهاجمی برای کی‌یف در نبرد با روسیه بسیار مهم هستند، دولت در حال افزایش اختصاص مبلغ ۳۹۲ میلیون دلار دیگر برای خرید ۳۰۰ هزار پهپاد است.

به گزارش ایسنا، «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین در نشست کابینه گفت: «با توجه به هزینه‌ای که اختصاص یافته، ۳۰۰ هزار پهپاد قرار است به نیروهای امنیتی و دفاعی اوکراین تحویل داده شود.»

به نقل از شبکه خبری آلمان، وی افزود، اوکراین پیشتر بودجه‌ای را برای خرید پهپاد در سال جاری میلادی اختصاص داده بود.

اوکراین به دلیل فشارهای روسیه به سرعت در حال ساخت و تولید انواع مختلفی از پهپادهاست. در هفته‌های اخیر، کی‌یف همچنین حملاتش را علیه مناطقی از روسیه تشدید کرده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بلگورود و کرسک رصد کرده است.

در این میان، این وزارتخانه همچنین گزارش کرد اوکراین پایگاه‌های نظامی روسیه را در کریمه با موشک‌هایی که از آمریکا دریافت کرده، هدف قرار داده است. همچنین سیستم‌های دفاع هوایی روسیه شش موشک دوربرد ATACMS را در ۲۴ ساعت گذشته خنثی کرده‌اند.

لتونی نیز اعلام کرده که بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را تهیه می‌کند که شامل تسلیحات ضد هواپیما و پهپادهاست.

نخست وزیر لتونی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ما باید به خاطر امنیت اروپا و اوکراین و همچنین نظم جهانی مطمئن شویم که کی‌یف در این جنگ پیروز می‌شود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات