Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، سعید سرکار روز یکشنبه در ابتدای آیین معرفی منتخبان هفتمین دوره برنامه سرآمدان علمی ایران در سخنانی با ارائه گزارشی از هفت دوره گذشته این برنامه تصریح کرد: در طول این هفت دوره از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۳۰۶ سرآمد علمی از کل کشور داشته ایم.

دبیر فدراسیون سرآمدان ایران در این برنامه که با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، افزود: این نشان می‌دهد برخی افراد در چندین دوره به عنوان سرآمد معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکار با بیان اینکه سرآمدان علمی کشور بر اساس امتیازات کسب شده انتخاب و معرفی می‌شوند تصریح کرد: تاکنون و طی هفت دوره گذشته ۲۸۱ سرآمد مرد و ۲۵ سرآمد علمی زن بوده‌اند.

وی همچنین گفت: طی هفت دوره برگزاری برنامه سرآمدان ۱۰ نفر در همه دوره‌ها، ۱۱ نفر در ۶ دوره، ۱۵ نفر در پنج دوره و ۱۹ نفر در چهار دوره و در آخر ۱۳۸ نفر در یک دوره حضور داشته اند.

رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تصریح کرد: طی هفت دوره گذشته سرآمدان علمی ایران دانشگاه صنعتی شریف با ۴۸ هزار و ۳۰۳ امتیاز رتبه اول، دانشگاه تربیت مدرس با ۲۹ هزار و ۱۸۸ امتیاز دوم و پژوهشگاه دانش های بنیادی با ۲۰ هزار و ۲۶۴ امتیاز رتبه سوم را کسب کرده اند.

سرکار با بیان اینکه دانشگاه تهران میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیشترین تعداد سرآمد را در طول دوره‌های گذشته داشته، افزود: تاکنون از ۲۵ استان کشور ما سرآمد علمی داشته ایم.

دبیر فدراسیون سرآمدان علمی همچنین میزان هزینه‌کرد مالی هفت دوره معرفی و حمایت از سرآمدان علمی کشور را ۵۱.۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از یکهزار و ۱۹۲ سرآمد و غیر سرآمد حمایت شکل گرفته، به طوریکه ۲۳ میلیارد تومان برای ۴۸۳ پژوهشگر پسادکتری و ۱۸ میلیارد تومان برای ۲۵۳ سرآمد علمی صرف شده است.

در ادامه این برنامه از ۱۷ سرآمد علمی منتخب سال ۱۴۰۱ تجلیل به عمل آمد.

براساس این گزارش، فدراسیون سرآمدان علمی ایران سالانه، تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاههای کشور را به عنوان سرآمد علمی انتخاب و به آنها گرنت‌های (کمک هزینه) پژوهشی، آزمایشگاهی و امتیاز جذب محقق پسادکتری اعطا می‌کند.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه ایران سرآمدان علمی سرآمد علمی هفت دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه