Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:40:40 GMT

وعده هسته ای آمریکا به لهستان

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۲۰۴۹

وعده هسته ای آمریکا به لهستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر لهستان در تماسی تلفنی درباره اوکراین و تولید برق هسته‌ای گفتگو کردند. کاخ سفید با انتشار بیانیه کتبی اعلام کرد که «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا و «ماتئوس موراویسکی»، نخست وزیر لهستان روز یکشنبه درباره وضعیت اوکراین و همچنین کمک‌های آمریکا برای تولید برق از طریق انرژی هسته‌ای در لهستان گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط کاخ سفید گفته است: معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نخست وزیر لهستان در این گفتگو بر ادامه کمک‌ها به اوکراین تاکید و توافق کردند این کمک‌ها تا زمانی که لازم باشد به اوکراین ارسال خواهد شد.

در این گفتگو همچنین «کامالا هریس»، بر روابط نزدیک آمریکا و لهستان و تلاش برای تقویت امنیت جمعی از طریق استقرار دائمی پایگاه ستاد فرماندهی پنجم ارتش ایالات متحده در پوزنان، تاکید کرد.

این دو مقام سیاسی همچنین درباره فرصت‌های تقویت همکاری دوجانبه در زمینه تولید برق هسته‌ای غیرنظامی در لهستان، که امنیت انرژی اروپا را ارتقا می‌دهد، گفتگو کردند و قرار شد ایجاد نیروگاه هسته‌ای تولید برق در لهستان در دستور کار مقامات آمریکایی قرار گیرد.

سال گذشته «آندژی دودا» رئیس جمهور لهستان در اجلاس آنلاین اقلیم که به ابتکار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با حضور رهبران چهل کشور برگزار شده بود، بر ساخت نیروگاه هسته‌ای برای انتقال انرژی در کشورش تاکید کرده بود. آندژی دودا با اشاره به اینکه هیچ فن آوری در حال حاضر وجود ندارد تا بتواند انرژی را برای مدت زمان طولانی ذخیره کند و تنها گزینه مناسب، انرژی هسته‌ای است، از ساخت نیروگاه هسته‌ای با همکاری ایالات متحده آمریکا خبر داده بود. به گفته کارشناسان، نیاز به انرژی برق در لهستان سالانه حدود سه درصد افزایش می‌یابد.

کد خبر 5581824

منبع: مهر

کلیدواژه: انرژی هسته ای لهستان اوکراین نیروگاه هسته ای ایالات متحده امریکا ایالات متحده اروپا کاخ سفید کامالا هریس آندژی دودا روسیه عراق رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا اوکراین فلسطین سوریه جنگ اوکراین اتحادیه اروپا تایوان کرانه باختری افغانستان ایران ترکیه رئیس جمهور آمریکا تولید برق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: طبق برنامه مجموعه وزارت نیرو پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی پاییز امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لیکک، محسن منصوری عصر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان بهمئی اظهار داشت: 11 سال پیش خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی پروژه آغاز شد که تا ابتدای دولت سیزدهم تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: امیدوارم تا مهرماه امسال پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد که انتظار می‌رود متولیان امر از الان تلاش خود را چند برابر کنند، زیرا هیچ کم‌کاری پذیرفتنی نیست.

منصوری با اشاره به اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل پروژه آبرسانی به بهمئی از طریق سد کوثر تأکید شد، افزود: یک هزار میلیارد تومان به پروژه اختصاص یافته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با افتتاح خط انتقال آب علاوه بر 5.5 میلیون متر مکعب برای شرب مردم، 3.5 میلیون مترمکعب برای حوزه صنعت و کشاورزی اختصاص داده می‌شود و شاهد ایجاد اشتغال خوبی در این دو حوزه خواهیم بود.

منصوری تأکید کرد: ما در مجموعه دولت در کنار استاندار و سایر مسئولان این استان و همچنین مجموعه وزارت نیرو با جدیت دنبال می‌کنیم که پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد