Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: یکی از تأکیدات مدیریت شهری ایجاد موزه بزرگ اصفهان است و در این راستا پیگیری‌های لازم برای ایجاد موزه در کارخانه ریسباف انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در مراسم رونمایی از اثر جدید استاد "رضا بدرالسما" هنرمند نگارگر تحت عنوان «سلمان محمدی» اظهار کرد: استاد بدرالسما نماد استقامت در جامعه هنری است و آثار این هنرمند از معرفت عمیق وی نسبت به مبانی معنوی، دینی و عرفانی الهام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شخصیت استاد بدرالسما ستودنی است، ادامه داد: به عنوان خادمان شهر امیدواریم قدردان حضور هنرمندانی مانند استاد بدرالسما باشیم، زیرا اصفهان هویت خود را مرهون تلاش هنرمندان می‌داند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: لازم است شرایطی را برای ایجاد نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان دایر کنیم و داشته‌ها، ذخایر و زیبایی‌های شهر را در معرض دید عموم قرار دهیم.

وی تاکید کرد: نباید این آثار محفوظ و به دور از دید عموم باشد، زیرا مردم حق دارند از دیدن این آثار لذت ببرند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه یکی از تأکیدات مدیریت شهری ایجاد موزه بزرگ اصفهان است و در این راستا پیگیری‌های لازم برای ایجاد موزه در کارخانه ریسباف انجام شده است، گفت: هنوز جلسات با افرادی که کارخانه در تملک آنها است، به نتیجه نرسیده است، در حالی که اگر این کارخانه به موزه تبدیل شود، خدمت بزرگی به شهر، کشور و فرهنگ خواهد شد، زیرا می‌توانیم آثار ده‌ها هنرمند مانند استاد بدرالسما را در معرض دید مردم شهر، کشور و گردشگران خارجی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کاربری کارخانه ریسباف، ایجاد موزه تعریف شده است، افزود: سوله‌ها برای ایجاد موزه بزرگ اصفهان در کارخانه ریسباف آماده است و فقط نیاز به طراحی دارد، شهرداری اصفهان نیز آمادگی دارد که برای تبدیل کارخانه به موزه معوض بدهد یا مالکیت برای آنها باشد و مدیریت شهر آن را احیا کند، اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تمام امکانات و مجوزها برای ایجاد موزه فراهم است، اما کارخانه در اختیار دستگاهی است که اراده‌ای برای انجام این کار ندارد.

کد خبر 602454

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان علی قاسم زاده علی قاسم زاده شهردار اصفهان موزه کارخانه ریسباف کارخانه ریسباف اصفهان هنرمندان شهر کلانشهر مدیریت شهری شهرداری اصفهان برنامه ریزی شهری شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برای ایجاد موزه کارخانه ریسباف استاد بدرالسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود