Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:06:28 GMT

درآمد گمرک اصفهان در یک سال اخیر ۷۴ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۲۳۷۵

درآمد گمرک اصفهان در یک سال اخیر ۷۴ درصد افزایش یافت

رسول کوهستانی پزوه، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرات گمرکات استان اصفهان در یک سال اخیر به یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: واردات گمرکات این استان هم در این مدت به ۹۰۲ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از رشد ۶۰ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات اصفهان خاطرنشان کرد:  ۲۳۲ پرونده بالای یک میلیارد ریالی در مجموع به ارزش یکهزار و ۷۷ میلیارد ریال تشکیل شده که تعداد این پرونده‌ها در گمرک اصفهان در این دولت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته و از نظر ارزشی نیز پرونده‌های قاچاق در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ماینر، کامیون، لاستیک خودرو، لوازم خانگی، موتور سیکلت، سیگار و پوشاک از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در استان اصفهان به شمار می‌رود که در مقایسه با سال گذشته از نظر تعداد ۱۷ درصد و از نظر ارزشی ۱۱ درصد رشد داشته است.

کوهستانی پُزوه اظهار داشت: گمرکات استان اصفهان پنج گمرک تابعه فعال شامل گمرک اصفهان، اختصاصی فولاد مبارکه، اختصاصی ذوب آهن اصفهان، کاشان و فرودگاه است.

وی ادامه داد: گمرک اصفهان سهم ۶۰ درصد، کاشان ۲۵ درصد، ذوب آهن ۱۱ درصد و فولاد مبارکه چهار درصد از صادرات استان داشته است.

وی گفت: تصویب بسته حمایت از تولید، صادرات و فعالان اقتصادی با محوریت شعار سال‌ ۱۴۰۰ (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زُدایی‌ها) و شعار سال ۱۴۰۱ (تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین) در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و اجرای کامل آن از مهمترین دستاوردهای گمرکات استان اصفهان در یک سال فعالیت دولت سیزدهم بوده است.

مدیرکل گمرکات اصفهان، افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب‌آهن، تکمیل طرح محوطه‌سازی گمرک و افتتاح ساختمان یگان حفاظت، استقرار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در گمرک استان، گشایش سالن چندمنظوره و بهره‌برداری از ترمینال کانتینری در هفته دولت، گمرک تخصصی پارچه و منسوجات، گمرک تخصصی صنایع دستی و تصویب گمرک تخصصی نمایشگاهی را از دیگر دستاوردهای گمرکات استان اصفهان در دولت سیزدهم برشمرد.

به گزارش ایرنا، وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

برچسب‌ها گمرک جمهوری اسلامی ایران اصفهان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک جمهوری اسلامی ایران اصفهان صادرات غیر نفتی گمرک جمهوری اسلامی ایران اصفهان صادرات غیر نفتی گمرکات استان اصفهان گمرک اصفهان سال گذشته یک سال درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی ظهر شنبه با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه تأکیدات بودجه ۱۴۰۳ و کنترل و پیشرفت پروژه‌های سال جاری مورد بررسی قرار گرفت

وی افزود: درباره واگذاری بخشی از یکی از پروژه‌های مشارکتی نیز بحث و تبادل نظر شد، همچنین درباره تسویه بخشی از مطالبات بانک شهر بابت اوراق مشارکت در شهرداری بررسی لازم انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میزان اوراق مشارکت سال گذشته که در سال جاری محقق می‌شود، ۲,۹۰۰ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری و بخشی با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت است، تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اوراق مربوط به خرید اتوبوس با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، ۶۰۰ میلیارد تومان هم با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت و ۲ هزار میلیارد تومان با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری اصفهان است.

نورصالحی ادامه داد: ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سهمیه سال ۱۴۰۲ است که در ۱۴۰۳ محقق می‌شود و تمام این اوراق برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر اصفهان از جمله خرید اتوبوس و واگن‌های مترو هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌های سال جاری که در مرحله عقد قرارداد یا تهیه طرح است، تا پایان خرداد سال جاری نهایی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان در سال جاری چند قرارداد در حال اجرا است که امیدواریم در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان، گفت: برای تعیین بهره‌بردار این مرکز برای اینکه مکمل سالن اجلاس تهران باشد و تحت بهره‌برداری برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی باشد، مذاکراتی با محوریت استانداری و معاونت ریاست جمهوری در حال انجام است و تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 6089907

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین