Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش "ورزش سه"، لهستان یکی از مقتدرترین تیم‌ها در مرحله گروهی مسابقات والیبال قهرمانی جهان بود. آن ها با سه پیروزی پیاپی که یکی از آن ها مقابل آمریکا رقم خورد، به عنوان تیم صدرنشین راهی دور حذفی رقابت‌ها شدند.

از طرف دیگر تونس هم با کسب یک پیروزی در گروه خود سوم شد و با خوش اقبالی توانست جواز صعود به مرحله بعدی مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت شرایط جدول به گونه ای رقم خورد که دو تیم لهستان و تونس در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم بروند.

در همین راستا شب گذشته این دیدار برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت تیم میزبان موفق شد به راحتی هرچه تمام تر و در سه ست پیاپی حریف خود را شکست دهد. لهستان به ترتیب با نتایج ٢۵-٢٠، ٢۵-١۵ و ٢۵-١۵ بر تونس غلبه کرد و راهی مرحله بعد شد.  

پیش از این بازی هم دو تیم آمریکا و ترکیه به مصاف هم رفته بودند که در آن مسابقه تیم جان اسپرا موفق شد به سختی و با نتیجه ٣-٢ حریف خود را شکست دهد تا یک بار دیگر شاهد تقابل جذاب آمریکا و لهستان در قهرمانی جهان باشیم. این دو تیم پیش از این در مرحله گروهی نیز مقابل هم قرار گرفته بودند که در آن دیدار لهستان میزبان با نتیجه ٣-١ به پیروزی رسید.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی والیبال لهستان والیبال قهرمانی جهان 2022 قهرمانی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد

کراکوف ،خواهرخوانده لهستانی اصفهان، میزبان بزرگترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان است که در یک کلیسا واقع شده و اندازه آن بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بزرگ‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان در کلیسای موسوم به «خداوند عیسای شبان خوب» در شمال شهر کراکوف نصب شده است. به طور خاص، پنجره شیشه‌ای رنگی شامل ۲۷ بخش عمودی است که صحنه‌های مختلف کتاب انجیل را نشان می‌دهد.

مساحت کل مجموعه ۴۲۶ متر مربع است که کمی بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است. نمایش عمومی این اثر هنری که دو سال طول کشید، با صدمین سالگرد تأسیس کلیسای پرادنیک چروونی انجام شد.

کراکوف و ارتباط آن با سنت شیشه‌های رنگی

مجموعه شیشه‌های رنگی «با صلیب به سمت نجات» نامیده می‌شود و در مرکز طراحی‌های آن حضرت مسیح قرار دارد. اضافه شدن این پنجره جدید به کراکوف، شهرت این شهر لهستانی را به عنوان مقصدی برای تماشای هنر شیشه‌های رنگی افزایش می‌دهد. کراکوف همچنین دارای یک موزه اختصاصی شیشه‌های رنگی است و جالب است بدانید که اولین کارخانه شیشه‌های رنگی لهستان در سال ۱۹۰۷ در این شهر تأسیس شد و اکنون محل موزه است.

دانستنی‌هایی از کراکوف کراکوف از سال ۱۰۳۸ تا ۱۵۹۶ پایتخت لهستان بود، زمانی که زیگیسموند سوم واسا دربار سلطنتی خود را به ورشو منتقل کرد که سپس به پایتخت تبدیل شد. کراکوف همچنین از سال ۱۸۴۶ تا ۱۹۱۸ پایتخت دوک‌نشین بزرگ کراکوف بود. کراکوف در بخش جنوبی لهستان، روی رودخانه ویستولا، در دره‌ای در دامنه کوه‌های کارپات واقع شده است. این شهر دومین منطقه پرجمعیت لهستان است و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای لهستان محسوب می‌شود که قدمت بعضی قسمت‌های آن به قرن هفتم بازمی‌گردد. در سال ۱۹۷۸ یونسکو اولین مکان‌ها را برای فهرست میراث جهانی جدید خود تأیید کرد و شهر کراکوف به عنوان «اولین شهر» در این فهرست گنجانده شد. کراکوف به عنوان شهر ادبی یونسکو شناخته می‌شود زیرا در زمینه ادبیات تاریخ گسترده‌ای دارد. کراکوف بزرگترین میدان بازار قرون وسطایی اروپا را در خود جای داده است. قدمت این میدان به قرن سیزدهم باز می‌گردد و خانه‌های تاریخی اطراف آن را احاطه کرده‌اند. امروزه این میدان مکانی پر جنب و جوش پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و موزه‌ها است.

کد خبر 747731

دیگر خبرها

  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • پایان هیجان در اراک، کنار زدن مدافع عنوان قهرمانی با سخت کوشی آلومینیوم سازان
  • پرسپولیس برای تکرار سه‌گانه فصل قبل، 10 پیروزی و یک تبصره می‌خواهد
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • جادوگر آرژانتینی یک قدم تا قهرمانی بزرگ