Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیم‌های ملی وزنه‌برداری مردان و زنان ایران در حالی به کار خود در پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی پایان داد که در نهایت موفق به کسب ۲۷ مدال شامل ۹ طلا، ۶ نقره و ۱۲ برنز شد و الهام حسینی نماینده دسته ۸۱ کیلوگرم زنان ایران نیز با رکورد ۱۰۰ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۲۳ کیلوگرم در دوضرب و ثبت رکورد مجموع ۲۲۳ کیلوگرم به عنوان نفر سوم رقابت، یک طلا (یک‌ضرب) و ۲ برنز (دوضرب و مجموع) گرفت تا نخستین مدال زرین تاریخ وزنه‌برداری ایران را به نام خود سند بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیده‌الهام حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آنچه در بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه رقم خورد که حاصل بیش از پنج سال تلاش من در رشته وزنه‌برداری بود. من از نخستین رکوردگیری وزنه‌برداری دختران در اردو حضور داشتم و در این چند سال تلاش داشتم تا بتوانم گامی موثر در وزنه‌برداری دختران بردارم. یکبار در مسابقات بین‌المللی ترکیه (رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام نعیم سلیمان اوغلو به عنوان بازی‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو - آبان ۹۸)  موفق به کسب مدال برنز شدم. اما سطح آن رقابت‌ها قابل قیاس با مسابقات قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی نبود. در مسابقات قونیه اکثر رقیبان من حضور داشتند و با یک انتخاب خوب توانستم مدال طلای یک‌ضرب و ۲ برنز دوضرب و مجموع را کسب کنم. این نخستین مدال طلای تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در تمام رده‌های سنی بود. برخلاف تصور سطح این رقابت‌ها بالا بود و حریفانی خوبی داشتم.

وی ادامه داد: وزنه‌برداری زنان از مرحله تجربه‌وزی عبور کرده و به رقابت رسیده‌اند. در هر تورنمنتی که اعزام می‌شدیم هدف افزایش رکورد بود. اکنون به رکوردهای آسیایی نزدیک شدیم و توان رقابت برای کسب مدال در  آوردگاه‌های بزرگ را داریم. نباید این روند قطع شود بلکه نیاز به حمایت بیشتر است. تیم مدیریتی جدید توجه ویژه به وزنه‌برداری دختران دارند و این موجب خوشحالی است. در این مدت چند بار با سجاد انوشیروانی صحبت کردم و او حمایت کامل را از ما دارد. انوشیروانی نگاه جنسیتی و تبعیض‌آمیز ندارد و این برای دختران وزنه‌بردار بسیار خوب است.

نخستین مدال‌آور وزنه‌برداری زنان این را هم گفت:‌ سال گذشته و در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان تا یکقدمی مدال پیش رفتم اما متاسفانه نتوانستم وزنه آخرم را مهار کنم. تمام تلاشم این است که در صورت اعزام به مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۲ آسیا در بحرین بتوانم مدال آسیایی کسب کنم. البته این کار راحت نیست چون دسته‌های المپیکی تغییر کرده است و رقابت سخت است، رقابتی که باید برای آن نهایت آمادگی را داشت. اگر شرایط مانند مسابقات سال گذشته باشد با رکوردهای کنونی می‌توانم مدال نقره یا برنز قاره کهن را کسب کنم.

حسینی که هدف خود را کسب سهمیه المپیک پاریس اعلام می‌داند، گفت: رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس از آذرماه شروع خواهد شد و باید در نخستین گام به مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در کلمبیا اعزام شویم. این نخستین گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. رسیدن به آوردگاه پاریس کار راحتی نیست بلکه باید امتیازات لازم را کسب کنم و این نیاز به اعزام به تورنمنت‌های معتبر و تعریف شده دارد. در دوره گذشته کسب سهمیه جدی گرفته نشد و اگر من به یک یا ۲ مسابقه دیگر اعزام می‌شدم می‌توانستم سهمیه کسب کنم. زمانی که امتیاز رقبا را بررسی کردم متوجه شدم که فدراسیون وقت در اعزام‌ها و کسب سهمیه برای دختران جدی نبوده است.

مربیان زنان از دیگر مسایل مورد نظر الهام حسینی بود. وی در این خصوص گفت: در گذشته اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی زحمات زیادی کشید و اکنون نیز کوروش باقری راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهد امیدوارم بتوانیم با استفاده از دانش آقای باقری گام بلندی برای موفقیت در تیم ملی وزنه‌برداری زنان برداریم. تیم جدید نگاه ویژه به ورزش زنان و وزنه‌برداری دارد و سرپرست فدراسیون نیز تمام تلاش خود را برای موفقیت آنان به کار گرفته است.

برچسب‌ها سید الهام حسینی سجاد انوشیروانی بهداد سلیمی اختصاصی ایرنا کوروش باقری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سجاد انوشیروانی بهداد سلیمی اختصاصی ایرنا کوروش باقری سجاد انوشیروانی بهداد سلیمی اختصاصی ایرنا کوروش باقری وزنه برداری زنان مسابقات قهرمانی الهام حسینی رقابت ها کسب کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید

به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی، گرامیداشت رحیم علی آبادی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه با حضور کشتی گیرانی از کشورمان و نمایندگان کشورهای ارمنستان، قزاقستان و عراق در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل برگزار شد.

در این مسابقات چهار کشتی گیر و یک مربی از بوشهر در این مسابقات حضور داشتند.

در این مسابقات در وزن ۵۵ کیلوگرم «عبدالرحیم وحیدفر» در این مسابقات به مدال با ارزش برنز دست یافت.

این دومین مدال بین المللی تاریخ ورزش کشتی استان در ۲ سال اخیر است.

کد خبر 6089431

دیگر خبرها

  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک