Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار کرد: خبرگزاری فارس از رسانه های فعال و پای کار استان می باشد که در تحولات و رویدادهای جاری عملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: ما در مجلس یازدهم تلاش کردیم تا کمیسیون محور عمل کنیم و در این راستا موضوع محورانه به تشکیل کمیته ها پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیته جمعیت در یک عملکرد موفق به قانون گذاری طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پرداخت و ظرف مدت کمتر از یک سال خانواده محوری عملیاتی شد.

محمدبیگی عنوان کرد: در تیر ماه ۱۴۰۰ با بررسی هایی که صورت گرفت نیاز به الکترونیکی کردن حوزه سلامت بیش از پیش احساس شد تا بتوان به وسیله آن نیازهای جمعیتی، بیماری های مختلف و آمار های تحلیلی دقیق و بسیاری از موارد دیگر را به دست آورد.

وی عنوان کرد: اجرایی کردن طرح سلامت الکترونیک موجب می شود تا ذخیره منابع داشته باشیم و از فساد، درخواست های نابه جای پاراکلینیکی و آمار آزمایشات کاسته شود.

وی اضافه کرد: به همت کمیته سلامت الکترونیک بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی را مصوب کردیم تا بتوانیم در حوزه سلامت الکترونیک قدم های موثری را برداریم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس این طرح، امضای الکترونیکی را در بستر اپلیکیشن برای پزشکان در نظر گرفتیم که بتوانند با حفظ اطلاعات محرمانه، بیمار فرآیند سلامت بیمار را بررسی و برای بیمار نسخه تجویز کنند.

وی اعلام کرد: تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۱ کارت هوشمند برای پزشکان صادر شده که بنا داریم تا ادامه دار باشد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک گفت: این طرح نه تنها برای مردم قزوین بلکه برای سهولت ۸۵ میلیون ایرانی است که اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات را رفع می کند.

وی عنوان کرد: سازمان نظام پزشکی مکلف است ظرف سه ماه در کلیه فرآیندهای الکترونیک خرید خدمات سلامت، از طریق سامانه های خود «هویت و اصالت پزشکان و امضای الکترونیک» آنها را مطابق با قانون تجارت الکترونیک و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ها، شرکت ها و موسسات بیمه گر کنترل و پایش کند.

وی بیان کرد: سامانه مدیریت کارت هوشمند با قابلیت امضای دیجیتال امن قابل استناد برای ارائه دهندگان خدمات سلامت می باشد، همچنین مدیریت برخط پروانه طبابت مربوطه و اتصال به بخش های صدور، ابطال، تمدید و ارائه سرویس های استعلام مورد نیاز ذینفعان در بستر دیتا از جمله وظایف سازمان در اجرای طرح نسخه الکترونیک است.

وی اعلام کرد: ارائه سرویس های پایش برخط وضعیت صلاحیت های حرفه ای ارائه دهندگان خدمات سلامت مبتنی بر استانداردهای امضای الکترونیکی، اطلاع رسانی و راهنمایی ارائه دهندگان خدمات سلامت در استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای تولید نسخه الکترونیکی و پیگیری آن، تعامل با ارائه کنندگان خدمات سلامت به منظور رعایت چارچوب های طرح نسخه الکترونیک، نگهداشت چرخه حیات کار امضای الکترونیکی و کارت هوشمند شامل صدور، تمدید، ابطال، دسترسی پذیری و راه های جایگزین از دیگر وظایف سازمان در ضوابط اجرایی طرح نسخه الکترونیک است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما تمام تلاش خود را جهت حل مشکلات مردم به کار می بریم و امیدواریم در فضای استان نیز تعامل و هماهنگی بین دستگاه ها جهت پیشبرد اهداف نظام و حل مشکلات مردم به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین فاطمه محمدبیگی سلامت الکترونیک نظام دارویی کشور امضای الکترونیک سلامت الکترونیک نسخه الکترونیک نماینده قزوین البرز و آبیک کارت هوشمند خدمات سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.

یارانه نقدی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مطابق تاریخ واریزی ماه‌های قبل پرداخت می‌شود.

زمان شارژ کالا برگ اردیبهشت ماه

خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

استعلام دهک یارانه

«دهک درآمدی» عبارتی است که شاید تا پیش از عملیاتی‌شدن اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیشتر در فضای دانشگاهی و در مقالات اقتصادی به کار برده می‌شد، اما با شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۸، این عبارت وارد فضای رسانه‌ای کشور و موجب طرح این سوال در میان بسیاری از قشر‌های جامعه شد که در کدام دهک یا به اصطلاح روز‌های پیش از آغاز این طرح، در کدام خوشه قرار می‌گیرند؟ شما هم اکنون با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی «www.sso.my.gov.ir» و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار می‌توانید از دهک خود مطلع شوید. همچنین در همین سایت، می‌توانید به دهک خود اعتراض کنید تا بررسی شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # یارانه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • تصادف منجر به فوت با گواهینامه جعلی قتل عمد محسوب می‌شود؟
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود