Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:09:19 GMT

زلزله ۵.۳ ریشتری شرق افغانستان را لرزاند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۳۱۳۵

زلزله ۵.۳ ریشتری شرق افغانستان را لرزاند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مرکز لرزه‌نگاری آمریکا اعلام کرد که بامداد امروز (دوشنبه، ۱۴ شهریور) زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۳ درجه‌ ریشتر شرق افغانستان را تکان داده است. این زمین‌لرزه در کابل، پایتخت نیز احساس شده است.

این زمین‌لرزه حوالی ساعت ۲:۲۷ بامداد رخ داده و مرکز آن در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا گفته است که این زمین‌لرزه ولایت‌های لغمان و کنر را نیز تکان داده است.

از خسارات احتمالی این حادثه تاکنون گزارش نشده است.

 بامداد روز چهارشنبه (1 تیر) زمین‌لرزه‌ شدید، شرق افغانستان از جمله ولایت‌های پکتیکا و خوست را تکان داد.

بر اساس اعلام مقامات حکومت طالبان در این زلزله مرگبار 1500 نفر جان باخته و 2000 تن دیگر زخمی شدند. آنها هشدار دادند که احتمال دارد شمار تلفات در حالی افزایش یابد که تلاش‌های نجات هنوز هم جریان دارد(بیشتر بخوانید).

بلومبرگ اخیرا گزارش داده است که طی دو ماه گذشته 1500 نفر براثر حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله در افغانستان جان خود را از دست داده و 2 میلیارد دلار به زیر ساخت و اموال مردم آسیب وارد شده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام طالبان گفته است که 1570 نفر طی دو ماه گذشته براثر وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله کشته و بیش از 6 هزار نفر نیز مصدوم شدند. 

این مقام ارشد طالبان همچنین درباره تلفات مالی حوادث طبیعی نیز گفته است که سیل و زلزله 2 میلیارد دلار به زیرساخت و اموال مردم آسیب وارده کرده است. 

وی گفته است که سیل ناگهانی در بیش از 20 ولایت 635,000 هکتار زمین کشاورزی را تخریب کرده و همچنین 35هزار خانه و 4 هزار پنل خورشیدی به صورت جزیی یا کامل ویران شدند. 

/انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله سیل حوادث طبیعی زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان

دفتر عمومی ریاست‌الوزراء اعلام کرده که در بیست و یکمین نشست کابینه طالبان روی ایجاد مجتمع(کمپلکس) های زراعتی در ولایات بلخ، ننگرهار و هرات گفتگو شده‌است.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء با نشر خبرنامه ای گفت که بیست‌ و یکمین نشست کابینه به سرپرستی ملا محمد حسن آخند، رئیس الوزرای  حکومت سرپرست  برگزار شد.

در این نشست در مورد پروسس، بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه زغال سنگ در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، ننگرهار و کندهار گفتگو و به وزارت زراعت وظیفه سپرده شد تا به منظور پیش‌برد امور آن، زمین مخصوص را تصفیه و بعد از حکم مقام عالی ریاست، کار عملی آن را آغاز کند.

همچنین در این نشست، طرح وزارت زراعت پیرامون ایجاد ۶ مجتمع(کمپلکس) زراعتی در ولایت‌های بلخ، ننگرهار، هرات به معاونیت اقتصادی سپرده شد تا پس از بررسی و تاییدیه آن، به مقام عالی ریاست با هدف منظوری ارایه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر سیرچ کرمان را لرزاند
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان