Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@13:44:12 GMT

تاج می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بزند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۳۵۹۹

تاج می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بزند

یک پیشکسوت فوتبال ایران امیدوار است که در فدراسیون فوتبال شایسته‌سالاری صورت بگیرد.

مهدی پاشازده، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، درباره انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: انتخابات ما، انتخابات ویژه‌ای بود. آقای تاج به خاطر اینکه کرسی مهمی در آسیا دارد، می‌تواند اتفاقات خوبی را برای ما رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم در تیم مدیریتی فدراسیون، شایسته سالاری باشد و ثبات در فدراسیون باشد و قوانین درستی وضع شود تا فوتبال ما از ورشکستگی رهایی پیدا کند. کمبودهای فوتبال‌ ما مشخص است. نبود برنامه‌ریزی و نبود هماهنگی و زیرساخت‌ها از جمله این کمبودها است. انتخاب‌های اشتباه هم یکی دیگر از مسائلی است که باعث دردسر می‌شود. سوتی‌هایی که اتفاق می‌افتد هم در فوتبال ایران زیاد است و باید مدیریت شود. نباید درباره یک مساله چند نفر چند حرف مختلف بزنند و باعث دردسر شوند و نبود ثبات را نشان دهند.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تغییر سرمربی تیم ملی و شایعات بازگشت کارلوس کی‌روش به جمع ملی‌پوشان گفت: در اینکه آقای اسکوچیچ زحمت کشیده هیچ شکی نیست. اگر آن شرایط ویژه برای تیم ملی نبود، هیچ وقت به اسکوچیچ پیشنهاد سرمربی‌گری داده نمی‌شد. ما برای جام جهانی مگر می‌خواهیم جزو ۴ تیم نهایی باشیم که سر کی‌روش یا اسکوچیچ یا مربی دیگری بحث می‌کنیم؟ به نظر من برنامه‌ریزی ما باید برای جام ملت‌ها باشد. باید تعریف شود که ما از آقای اسکوچیچ یا آقای کی‌روش چه می‌خواهیم و چه انتظاراتی داریم. به نظر من اینکه چه کسی سرمربی تیم ملی باشد، خیلی برای من اولویت ندارد. شاید حضور داشتن یا حضور نداشتن فردی برای برخی‌ها منفعت یا ضرر داشته باشد اما به نظر من هیچ چیزی بالاتر از نام ایران نیست و باید برنامه‌ریزی کنیم تا بدانیم در ادامه مسیر چطور باید پیش برویم.

پاشازاده در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور مهدی تاج و کادر مدیریتی‌اش در فدراسیون فوتبال،‌ چه آینده‌ای می‌توان برای این فدراسیون در نظر گرفت؟ خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم در سطح آسیا مقام بیاوریم و برای جام جهانی ۴ سال دیگر برنامه‌ریزی داشته باشیم. ما باید بتوانیم وضعیت فوتبال خود را به یک ثبات قابل توجهی برسانیم و به فوتبال پایه خود رسیدگی کنیم و رونق فوتبال خودمان را بالا ببریم. در چند سال گذشته شما نگاه کنید که چند تیم ریشه‌دار نابود شدند و تیم‌هایی مثل قارچ رشد کردند و چند سال هم در فوتبال بودند.

او در پایان گفت: من یک خواهشی از آقای تاج دارم و این خواهش این است که خرید و فروش تیم‌ها را کلا جمع کنید. این مساله به یک کاسبی تبدیل شده است و فردی می‌آید و تیمی را می‌خرد و بدهی بالا می‌آورد و آخر هم منحل می‌شود. به نظر من اگر قرار باشد چارچوبی برای خرید و فروش تیم‌ها مد نظر قرار بگیرد، باید از لیگ دسته دوم به پایین، این کار انجام شود یا اگر تیم‌ها در لیگ برتر و لیگ یک می‌خواهند خرید و فروش شوند، از جای خود تکان نخورند و به لیگ دیگری منتقل نشوند. باید بودجه‌ و وضعیت مشخصی برای تیم‌ها مد نظر قرار بگیرد تا سطح انتظارات تیم‌ها و هواداران‌شان به طور کامل مشخص شود. اگر این اتفاق رخ دهد، وضعیت حضور تماشاگران و هواداران در استادیوم هم خیلی بهتر خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مهدی پاشازاده ، انتخابات فدراسیون فوتبال ، مهدی تاج

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مهدی پاشازاده انتخابات فدراسیون فوتبال مهدی تاج فدراسیون فوتبال فوتبال ایران نظر من تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی به کمیته انضباطی احضار شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، عبدالله ویسی، سرمربی تیم فولاد به دلیل نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی پس از بازی با تیم آلومینیوم اراک، به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد.

ویسی بعد از بازی با آلومینیوم به شدت از وضعیت سلامت لیگ و عدم نظارت از سوی فدراسیون انتقاد کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتفاقات سکوهای زنان دردسرساز شد؛ اولین اقدام کمیته انضباطی در خصوص پرسپولیس و سپاهان
  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • ویسی به کمیته انضباطی احضار شد
  • پاشازاده: شهریاری اتفاقات خوبی رقم می‌زند
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • اگر نتیجه نگرفتیم فوتبال خوبی ارائه کردیم
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس