Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود؛ دانش آموزان می‌توانند در یکی و یا هر ۲ شرکت کنند

 

به گزارش ایران اکونومیست ، محسن زارعی گفت: تمامی دانش آموزان تجربه برگزاری امتحانات هماهنگ پایانی را در گذشته داشته اند و برگزاری امتحانات در پایه‌های دیگر به صورت نهایی موضوع جدیدی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا این اتفاق که به پایه‌های دهم و یازدهم تسری پیدا کرده است، برای سال بعد یعنی از ۱۴۰۲ در پایه دوازدهم و از سال ۱۴۰۳ در پایه‌های دیگر اجرایی می‌شود.

او افزود: این پیشنهاد در راستای کم کردن اضطراب در میان دانش آموزان و برای بهتر برگزار شدن امتحانات آن‌ها است.

او ادامه داد: اضطراب تا حدی مقبول است و توصیه می‌شود تا دانش آموزان بهتر به بحث امتحان‌ها بپردازند.

او گفت: از آن حیث که دانش آموزان تنها یک بار امتحان می‌دهند و آینده شغلی خود را با حضور در یک امتحان چهار ساعته به نام کنکور اجرایی می‌کردند و ممکن بود به هر دلیلی آن امکان را از دست دهند، استرس و مشکلات فراوانی را برای داوطلبان به همراه داشت.

او گفت: این که کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود و سوابق تحصیلی تاثیر مستقیم دارد؛ احساس می‌کنم بسیار اتفاق خوبی است و حتی کمک می‌کند تا اضطراب‌ها نیز هم برای خانواده‌ها و هم برای دانش آموزان کاهش یابد.

زارعی درباره برگزاری کنکور و همچنین امتحانات پایان ترم که در دی برگزار می‌شود و تداخل احتمالی این ۲ امتحان گفت: کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود؛ دانش آموزان می‌توانند در یکی و یا هر ۲ شرکت کنند.

او ادامه داد: به هر حال آن دانش آموزی که هنوز در حال تحصیل است، قطعا کنکور اول را شرکت نمی‌کند؛ اما مشکلی برای حضور در این آزمون ندارد و می‌تواند آزمایشی شرکت کند.

او گفت: حسن این اتفاق آن است که داوطلب هر ۲ باری که در آزمون شرکت می‌کند، آن نتیجه‌ای که خودش انتخاب می‌کند به عنوان نمره نهایی محسوب می‌شود. آن نمره نیز تا ۲ سال برای هر داوطلب اعتبار دارد و ذخیره می‌شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برگزار می شود دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده

به گزارش جام جم آنلاین،عبدالرسول پورعباس افزود: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

وی با عنوان اینکه در سیل اخیر در حاجی اباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان به آزمون برسانند اما موفق نشدند افزود:  تا ظرف سه هفته  آینده آزمون مجدد، اختصاصی برای مناطق سیل زده  از داوطلبان اخذ می شود تاحقی ضایع نشود .

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذر خواهی می کنم.  پور عباس با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می کند افزود: با هماهنگی که با استاندار ،فرماندار ،نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، سه هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می شود. 

دیگر خبرها

  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم