Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی، اعلام کرد: یکی از راهکارهای کیفی‌سازی ۴ میلیون مسکن نهضت ملی ساختمان‌سازی بهره‌گیری از محصولات فناورانه دارای گواهینامه صادرشده از این مرکز است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی حیدری امروز در نخستین رویداد فناورانه که در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به رویکرد دانش بنیان این مرکز در بخش صنعتی‌سازی مسکن، افزود: ما محصولات دانش‌بنیانی را که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان تولید می‌شود، بعد از بررسی و تایید به پیمانکاران و نهادهای اجرایی این صنعت وصل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آمادگی وارد شدن به صنعتی‌سازی مسکن را دارد، یادآور شد: شناسایی نیازهای فناورانه بخش صنعت ساختمان و شرکت‌های تابعه وزارت مسکن از دیگر اقدامات این مرکز است تا با ایجاد مراکز رشد و پردیس‌های تخصصی، نیازهای این صنعت مرتفع شود.

حیدری، اضافه کرد: در کنار این مجموعه شتابدهنده‌هایی هستند که می‌توانند با توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان آنها را در تأمین نیازهای فناورانه یاری کنند.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای در هفته آینده میان وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد خواهد شد تا بتوانیم از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه بهره بگیریم.

وی همچنین از برگزاری رویداد فناورانه در حوزه تامین زنجیره مصالح ساختمانی پرمصرف فولاد و سیمان در هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: با این اقدام درصدد برنامه‌ریزی در حوزه لجستیکی تامین مصالح هستیم و همچنین درصدد عرضه محصولات یا کیفیت در صنعت ساختمان‌سازی هستیم.

حیدری با تاکید بر لزوم صدور گواهینامه فنی برای محصولات فناورانه این حوزه، افزود: اجرای نهضت ملی ساخت مسکن فرصتی است تا از محصولات فناورانه دارای گواهینامه فنی مرکز تحقیقات راه و مسکن بهره برداری کرد،

به گفته وی یکی از راهکارهای کیفی‌سازی ۴ میلیون مسکن نهضت ملی ساختمان‌سازی بهره گیری از محصولات فناورانه دارای گواهینامه صادر شده از این مرکز است.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ایشان در این بیانیه فرمودند علم و دانش آشکارترین ابزار عزت و برتری هر کشور است و امیدواریم با اتکا به مباحث علمی و فنی، از تجربیات محققان در کلان پروژه نهضت ملی مسکن استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز تحقیقات مسکن معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین محصولات فناورانه مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی دانش بنیان نهضت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، محمد سیاری گفت: ایده ساخت دیتالاگر درون چاهی قابل حمل در گروه آب زیرزمینی مدیریت مطالعات پایه منابع آب برای اولین بار مطرح و پس از همفکری و نهایی شدن طرح آن با همکاری شرکت دانش بنیان کنترل توان نوین پویا به مرحله ساخت رسید.

کارشناس مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این دستگاه با موفقیت آزمایش شد، افزود: این دستگاه به منظور ثبت خودکار داده‌های سطح آب در آزمایشات پمپاژ طراحی شده و دارای فن آوری با دقت بالا همراه با پلان زمانبندی رکوردگیری پویا با ۵ مرحله بازه زمانی قابل تنظیم است.

وی خاطرنشان کرد: خروجی آمار برداشته شده توسط این دستگاه به صورت لحظه‌ای بر روی دستگاه تلفن هوشمند قابل مشاهده است و قابلیت دریافت فایل خروجی داده‌ها به صورت اکسل با مشخصات کامل نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سیاری افزود: استفاده از این دستگاه و فناوری آن گامی بزرگ در جهت انجام هر چه سریعتر و دقیق‌تر آزمایشات پمپاژ و نظارت بر عملیات آن بوده و به صورت چشمگیر سبب افزایش دقت و سرعت ثبت داده‌های آزمایشات پمپاژ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود