Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک: پرواز بمب افکن های آمریکا با اسکورت جنگنده های اسرائیلی بر فراز خلیج فارس، اعلام رزمایش بزرگ دریایی چین و روسیه، گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزرای خارجه هند و قطر، آغاز رزمایش نظامی «شیر آماده» در اردن با حضور 27 کشور و سفر میانجی آمریکایی به لبنان برای ترسیم مرزهای دریایی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز بمب افکن های آمریکا با اسکورت جنگنده های اسرائیلی بر فراز خلیج فارس

منابع رسانه‌ای عبری زبان از اسکورت دو بمب‌افکن آمریکایی توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در مسیر حرکت این بمب‌افکن‌ها به سمت خلیج فارس خبر دادند.

 شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که دو بمب‌افکن آمریکایی از نوع "B-۵۲" در مسیر خلیج فارس از حریم هوایی اراضی اشغالی عبور کردند.

این شبکه گزارش داد که سه جنگنده اسرائیلی از نوع "اف۱۶آی" این دو بمب‌افکن را در مسیر پرواز به سمت خلیج فارس اسکورت کردند.

کان همچنین اعلام کرد: این پرواز بمب افکن‌های آمریکا در چارچوب همکاری نزدیک ارتش اسرائیل و ارتش آمریکا صورت می‌گیرد و این همکاری یک عامل مهم در "حفظ امنیت آسمان اسرائیل و خاورمیانه" به شمار می‌رود.

اعلام رزمایش بزرگ دریایی چین و روسیه

کارشناسان نظامی چین از احتمال انجام دومین رزمایش دریایی مشترک روسیه و چین پس از رزمایش " وستوک-۲۰۲۲ " که درحال انجام است خبر دادند.

به گزارش تارنمای گلوبال تایمز، براساس گزارش‌های عمومی شناورهای تاکتیکی چین با شرکت در رزمایش "وستوک ۲۰۲۲ " روسیه عملیات مشترکی را با ناوهای روسی در دریای ژاپن از جمله مسیریابی در آرایش و رفت و روب معادن شناور انجام دادند.

نیروی دریایی ارتش چین در این رزمایش با ناوچه‌ها شناور تخریب کننده مدل ۰۵۵ "نانچانگ"، ناوچه موشک هدایت شونده ۰۵۴ A "یانچنگ " و کشتی کمکی " دونگپینگهو" شرکت کرده است. هر ۳ مدل این شناورها پیش تر با نیروی دریایی روسیه همکاری کردند. در سال ۲۰۱۴ مدل یانچنگ و ناوهای روسی به عنوان گارد محافظ مشترک محموله‌هایی را که به سوریه ارسال می‌شد همراهی کردند و ۲ شناور دیگر نیز در رزمایش ارتشی مشترک دو کشور ۲۰۲۱ شرکت کردند.

کارشناسان نظامی چین در مصاحبه با این گلوبال تایمز گفتند احتمال انجام دومین رزمایش دریایی مشترک روسیه و چین در پی رزمایش " وستوک-۲۰۲۲ " که درحال انجام است مانند آنچه در سال ۲۰۲۱ انجام شد وجود دارد.

به علاوه کارشناسان معتقدند این عملیات عادی در جهت مبادله تجربیات نیروهای دریایی بایکدیگر است.

براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه رزمایش مشترک نظامی "وستوک-۲۰۲۲ " که قرار است تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه پیدا کند با حضور بیش از ۵۰ هزار سرباز، ۱۴۰ هواپیمای جنگنده و ۶۰ ناو پشتیبانی و کشتی جنگی انجام خواهد شد. در این رزمایش در مجموع ۶ هزار سرباز خارجی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی شرکت می‌کنند.

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزرای خارجه هند و قطر

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان (یکشنبه) ۱۳ شهریور با «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند در خصوص موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو،سلام آیت‌الله رئیسی به نارندرا مودی نخست وزیر هند را ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مناسبات رو به گسترش دو کشور، دستاورد سفر اخیر خود به هند را رضایت بخش توصیف و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا توافقات انجام شده در جریان این سفر رسمی را به مرحله اجرایی برساند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور آمادگی داریم.

امیرعبداللهیان علاوه بر موضوعات دوجانبه، وزیر خارجه هند را در جریان آخرین تحولات گفتگوها برای رفع تحریم‌ها قرار داد و از تلاش‌های دهلی نو در کمک به نزدیک کردن دیدگاه طرفین تشکر کرد.

جایشانکار، وزیر امور خارجه هند نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به سطح خوب روابط و همکاری‌های بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد روابط در زمینه های گوناگون توسعه و ارتقاء پیدا کند.

وزیر امور خارجه هند تاکید کرد: ما همواره از حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران حمایت کرده و این حمایت در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

جایشانکار در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و تدوین نقشه راه مناسبات، ابراز امیدواری کرد، با پیگیری موضوعات مهم در دستور کار فیمابین، شاهد توسعه و گسترش همه جانبه و بلندمدت روابط بین دو کشور باشیم.

 تماس تلفنی وزیر امور خارجه قطر با امیرعبداللهیان

در تماس تلفنی امشب محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با حسین امیرعبداللهیان، مباحث مورد علاقه طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.در این تماس برخی مباحث کنسولی و همچنین آخرین وضعیت مذاکره برای لغو تحریم‌ها مورد ارزیابی و رایزنی طرفین قرار گرفت.

آغاز رزمایش نظامی «شیر آماده» در اردن با حضور 27 کشور

رزمایشی با نام "شیرآماده" و با حضور نظامیان ۲۷ کشور در اردن آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، ارتش اردن روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که هدف از برگزاری این رزمایش، همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، توسعه و پیشرفت امکانات و توانایی های امنیتی، همکاری میان دستگاه ها و نهادهای کشورهای مختلف به منظور مقابله با تهدیدات امنیتی و بحران های داخلی است.

نیروهای شرکت کننده در این رزمایش سناریوهای مختلفی را براساس شرایط و چالش های واقعی که جهان با آن روبرو است Tتجربه و تمرین می کنند.

برگزاری نشست ها و همایش های مختلف با حضور فرماندهان نظامی به منظور بررسی مهمترین چالش های امنیتی و راه های حل و فصل آن ها از دیگر برنامه های این رزمایش است.

نظامیانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، ژاپن، نروژ، قزاقستان، لهستان، اتریش، سوئد، قبرس، کنیا، یونان، بلژیک، پاکستان، استرالیا، عربستان، عراق، لبنان، امارات، بحرین، کویت، عمان، مغرب و اردن در این رزمایش حضور دارند.

این رزمایش از ۴ تا ۱۵ سپتامبر(۱۳ تا ۲۴ شهریور) ادامه دارد.

سفر میانجی آمریکایی به لبنان برای ترسیم مرزهای دریایی

ریاست جمهوری لبنان خبر داد که میانجی آمریکایی طی هفته جاری به بیروت سفر خواهد کرد.

بر اساس اعلام ریاست جمهوری لبنان، هدف سفر این مقام آمریکایی، مذاکره درباره ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی است.

چند روز پیش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد، این رژیم و لبنان به توافق ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند و استخراج گاز از میدان «کاریش» که قرار بود در ابتدای ماه سپتامبر باشد به ماه اکتبر موکول شد.

در ادامه این گزارش آمده، بر اساس توافقی که با میانجی‌گری آمریکا بر روی آن کار می‌شود مرزهای دریایی بازترسیم می‌‎شوند، یک سکوی گاز در لبنان و یک سکوی گاز در فلسطین اشغالی نصب می‌شود، بخشی از سکوی گاز لبنان در داخل مرزهای مورد ادعای فلسطین اشغالی است و به این رژیم غرامت مالی داده می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده، این دو سکو در فاصله پنج کیلومتری یکدیگر قرار دارند تا «موازنه رعب» را محقق کند و مانع از حمله به سکوی گازی رژیم صهیونیستی شود.

اخیرا، رسانه‌های صهیونیستی مانند روزنامه «هاآرتص» اعلام کردند که امکان حصول توافق در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی تا ماه آینده میلادی (سپتامبر) وجود دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیاده روی اربعین مهدی تاج اربعین زیارت اربعین تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین تایوان اوکراین مذاکرات وین پیاده روی اربعین مهدی تاج اربعین زیارت اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از اسپوتنیک، به گفته سرگئی شویگو، همکاری روسیه و ایران همواره پویا و چند وجهی بوده است.

شویگو, وزیر دفاع روسیه گفت: «مبارزه مشترک با تروریسم بین‌المللی در سوریه، نمونه بارز روابط دوستانه دیرینه ما است که اخیراً به طور ویژه قابل اعتماد شده‌اند و با موفقیت در حال توسعه هستند.»

محمد آشتیانی وزیر دفاع ایران گفت که روابط مسکو و تهران در حال رسیدن به سطح جدیدی است.

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان