Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:05:44 GMT

آیا کم‌شنوایی نشانه دیابت است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۴۴۷۸

آیا کم‌شنوایی نشانه دیابت است؟

به گزارش تابناک، به نقل از هلث، انجمن دیابت آمریکا تخمین می‌زند حدود ۳۷ میلیون آمریکایی دیابت داشته باشند. این در حالی است که حدود ۳۴.۵ میلیون نفر از آنان نیز نوعی کم‌شنوایی را هم تجربه می‌کنند.

بر اساس نتایج مطالعه اخیر کاهش شنوایی در افراد مبتلا به دیابت ۲ برابر بیشتر از کسانی است که به این بیماری مبتلا نیستند؛ حتی برای ۱۳۳ میلیون نفر مبتلا به پیش‌دیابت میزان کاهش شنوایی ۳۰ درصد بیشتر از افراد دارای قند خون طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انجمن بیان کرد که دلیل آن ممکن است سطوح بالای قند خون باشد که احتمالا به رگ‌های خونی کوچک در گوش داخلی آسیب می‌رساند؛ درست شبیه عملکردی که دیابت به چشم‌ها و کلیه‌ها آسیب وارد می‌کند.

انجمن دیابت آمریکا توصیه کرد کسانی که مشکوک به از دست دادن شنوایی هستند، با پزشکان مراقبت‌های اولیه صحبت کنند؛ سپس به‌ طور بالقوه از یک متخصص شنوایی، یک توزیع‌کننده سمعک مجاز یا یک پزشک متخصص در مشکلات شنوایی کمک بگیرند.

نشانه‌های کم‌شنوایی شامل درخواست مکرر از دیگران برای تکرار مکالمه‌هایی که بیش از ۲ نفر را شامل می‌شود، است. همچنین چنین افرادی ممکن است تصور کنند دیگران در حال زمزمه کردن هستند. همچنین این موضوع می‌تواند شامل مشکلات شنوایی در مکان‌های پر سر و صدا مانند رستوران‌های شلوغ، مشکل در شنیدن صدای زنان و کودکان کوچک و بلند کردن صدای تلویزیون یا رادیو برای شنیدن بهتر نیز باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیاده روی اربعین مهدی تاج اربعین زیارت اربعین انجمن دیابت آمریکا کاهش شنوایی دیابت مذاکرات وین پیاده روی اربعین مهدی تاج اربعین زیارت اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد

آفتاب‌‌نیوز :

پیشگیری و درمان بیماری‌های کبد مستلزم شناخت علائم آن است.

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد شامل موارد زیر هستند:

پوست و چشم‌هایی که مایل به زرد هستند (یرقان)

درد و تورم

ورم پا و مچ پا

خارش پوست

رنگ تیره ادرار

مدفوع کم رنگ یا خونی - مدفوع رنگی

خستگی مزمن

تهوع یا استفراغ

فقدان اشتها

فوری کبود شدن

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان