Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:18:32 GMT

مرغی که آن را گران‌تر می‌خرند!

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۴۵۲۵

مرغی که آن را گران‌تر می‌خرند!

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از خرید ویژه مرغ نژاد آرین از سوی معاونت پشتیبانی دام خبر داد و گفت: مرغ نژاد آرین تنها نژاد مرغ داخلی در کشور است.

محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از این نژاد ایرانی هم آن را به قیمت تضمینی ۱۲ درصد بیشتر از قیمت بازار خریداری می‌کند و هم تسهیلات ارزان قیمتی به پرورش دهندگان این نژاد ایرانی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشور ما سال‌ها ست که در جوجه یک روزه مرغ گوشتی به کشورهای خارجی وابسته بوده ادامه داد: مرغ نژاد آرین تنها نژاد داخلی است و از همین رو حمایت ویژه ای تاز آن صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرزد: تکثیر این نژاد ایرانی با برنامه ریزی وزارت جهادکشاورزی و با همراهی مراکز علمی و تحقیقاتی در حال انجام است و دولت نیز برنامه حمایتی برای توسعه تولید این نژاد ایرانی دارد.

وی از سمنان به عنوان یکی از قطب های تولید مرغ و طیور در کشور نام برد و گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از ظرفیت مرغ تولیدی در مرغداری های این استان از گونه داخلی "آرین" است.

وی با اشاره به بسته‌های تشویقی و حمایت های دولتی از تنها نژاد داخلی مرغ گوشتی اضافه کرد: با هدف حمایت از تولید و تکثیر این نژاد و کاهش وابستگی‌ها در این بخش، وزارت جهادکشاورزی هم در خرید تضمینی گوشت مرغ، این فراورده گوشتی ایرانی را با ۱۲ درصد بالاتر از قیمت دیگر نژادها خریداری می‌کند و هم در تامین نهاده های دامی به پرورش دهندگان این نژاد توجه بیشتری دارد. ضمن اینکه تولیدکنندگان این نژاد داخلی از برخی تسهیلات ارزان قیمت نیز بهره مند می‌شوند.

قاسمی هدف از اجرایی شدن این طرح حمایتی را به حداقل رساندن وابستگی کشور در جوجه یک روزه برشمرد و گفت: جهادکشاورزی تلاش می‌کند با جهش و افزایش تولید در مرغ نژاد آرین ، تولید و مصرف این مرغ ایرانی را به بالاترین سطح برساند.خوشبختانه در استان سمنان نیز استقبال خوبی از این نژاد شده و در حال حاضر بیش از یک پنجم ظرفیت تولید مرغ گوشتی استان به این نژاد بومی اختصاص دارد.

وی همچنین از حمایت از تولیدکنندگان گوشت قرمز در استان خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا برای حمایت از دامداران، روستاییان و عشایر بیش از ۲۲ هزار دام سبک از دامداران استان خریداری شد.

وی به عملکرد خوب استان در حوزه جذب تسهیلاتی بانکی در بخش کشاورزی پرداخت و افزود: با وجود اینکه سهم استان در این بخش ۱.۸درصد بوده اما حدود چهار درصد تسهیلات این بخش در استان جذب شده که عملکرد بسیار خوبی بوده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به بهره برداران بخش کشاورزی گفت: پرداخت تسهیلات در این بخش در فاز اول برای یک بازه سه ماهه، در سطح کشور هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد بوده که در استان سمنان نیز ۳۲۵ میلیارد تومان از این تسهیلات ارزان قیمت را به سه هزار و ۱۱۵ بهره بردار هم استانی پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مرغ آرین سمنان خرید تضمینی مرغ منجمد منطقه سمنان نژاد ایرانی مرغ نژاد آرین استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس

آرنه اسلوت به احتمال زیاد سرمربی فصل آینده لیورپول خواهد بود.

طرفداری | کچل‌های تخم مرغی؛ طرحی که بلیچر ریپورت برای سرمربیان بدون موی لیگ برتر منتشر کرده است.

روز گذشته بود که خبری مبنی بر قطعی شدن همکاری آرنه اسلوت با لیورپول منتشر شد. سرمربی فاینورد بارها در مصاحبه‌های خود تاکید کرده بود مایل است هدایت لیورپول را برعهده بگیرد و حالا طبق ادعای رومانو و برخی رسانه‌ها، سرمربی هلندی در فصل آینده روی نیمکت قرمزهای آنفیلد می‌نشیند.

بلیچر ریپورت در اقدامی خلاقانه، برای سه سرمربی کچل لیگ انگلیس یعنی اسلوت، تن‌هاخ و گواردیولا طرحی بامزه منتشر کرده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • پایان غمگین قصه امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس