Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح شناوری قیمت بلیت سینماها که از چند ماه گذشته مطرح شده بود توسط سازمان سینمایی به مدت سه ماه در سراسر کشور اجرایی می شود تا تماشاگران در برخی سانس‌ها با قیمت بلیت ارزان‌تر به تماشای فیلم ها بنشینند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسه شورای راهبردی اکران با محوریت بازنگری قیمت بلیت سینماها، صیانت از فیلم‌ها و برخورد جدی‌تر با قاچاق فیلم و موضوع پخش فوتبال جام جهانی در سالن‌های سینما با حضور محمد خزاعی به عنوان رئیس جلسه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر پیشنهاد شورای صنفی نمایش که دبیر آن را همایون اسعدیان برعهده دارد و تایید شورای راهبردی اکران، مجوز شناور کردن قیمت بلیت سینماها با هدف کمک به رونق بیشتر و تقویت اقتصاد سینماها به مدت ۳ ماه صادر شد و قرار شد سینماها و دفاتر پخش فیلم بر حسب هماهنگی نسبت به شناور کردن قیمت بلیت سینما با توجه به موقعیت جغرافیایی و رعایت سقف قیمت بلیت اعلام شده، اقدام نمایند.حالا به صورت رسمی این طرح به سینمادارن ابلاغ شده است.

پیش از اعلام رسمی این طرح از سوی سازمان سینمایی، همایون اسعدیان، دبیر و سخنگوی شورای صنفی نمایش از اجرای این طرح استقبال و اعلام کرده بود که با توافق بین تهیه کننده و صاحبان سینما، طرح شناوری قیمت بلیت سینماها می تواند در برخی سانس ها اجرایی شود و این به معنای تغییر قیمت مصوب بلیت نیست.

سینما جان دوباره می‌گیرد؟

پیش از این فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه که محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است و پخش و توزیع آن را موسسه بهمن سبز برعهده دارد، آغازگر این طرح بود که پس از مدت کوتاهی از اجرا به مخاطبان و تماشاگران این فیلم افزوده شد به نحوی که در هفته دوم اکران با رشد 35 درصدی تماشاگران مواجه شد و به مرز یک میلیارد فروش در گیشه رسید و با ادامه همین طرح در هفته سوم اکران خود بعد از دو فیلم «انفرادی» و «علف زار» و با جذب ۲۷,۵۱۴ تماشاگر رشد ویژه‌ای در تعداد مخاطبان داشت و عنوان سومین فیلم پرمخاطب هفته را به‌دست آورد.

با موفقیت فیلم «هناس» در طرح شناوری قیمت بلیت حوزه هنری، فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی نیز به این طرح پیوست. در این طرح قیمت‌ بلیت فیلم‌ها براساس چهار فاکتور هفته و روز نمایش فیلم، نوع فیلم، کیفیت سالن و ساعت تماشای فیلم ارزش‌گذاری می‌شوند و مخاطبان می‌توانند با تنوع قیمتی مختلفی به سینما بروند.

حالا انتظار می رود که با اعلام رسمی این طرح از سوی سازمان سینمایی برای همه سینماهای کشور (حتی به مدت 3 ماه) در این اوضاع اقتصادی که رفتن به سینما نیز به تفریحی گران تبدیل شده، لااقل تماشاگران و مخاطبان زیادتری راهی سالن های سینما شوند تا این طرح در ادامه تمدید و به نفع تماشاگران و جامعه سینما ادامه پیدا کند.

در ادامه جدول فروش فیلم های در حال اکران سینما را مرور می کنیم.

نام فیلم (در حال اکران)

میزان فروش

انفرادی

۶۲.۳۸۲ میلیارد تومان

سگ بند

۴۰.۶۲۸

علف زار

۱۸.۹۵۵

تی تی

۱۷.۱۲۷

دوزیست

۱۰.۸۰۹

ابلق

۹.۴۹۷

چند می گیری گریه کنی 2

۸.۶۷۹

هناس

۴.۱۰۹

بدون قرار قبلی

۳.۲۳۲

بازیووو

۲.۱۱۹

زالاوا

۱.۹۵۷

پسر دلفینی

۱.۲۱۶

طلاخون

۱.۱۳۲

گل به خودی

۹۹۱ میلیون تومان

کوزوو

۹۰۵

والدین امانتی

۸۲۹

روز ششم

۷۹۸

بی صدا حلزون

۶۹۶

بانک زده ها

۳۲۱

شب طلایی

۲۲۶

برای مرجان

۹۳

رویای سهراب

۴۵

 

 

بیشتر بخوانید؛ فروش ۲ میلیاردی «هِناس» با طرح بلیت شناور «بدون قرار قبلی» به طرح شناور قیمت بلیت سینماهای حوزه هنری پیوست

 

منبع: دانا

کلیدواژه: قیمت بلیت سینماها قیمت بلیت سینما سازمان سینمایی طرح شناور فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تگزاس ۳» به سینما می‌آید

پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد دو فیلم تگزاس۳ به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد و فیلم سینمایی عطرآلود به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری با پخش بهمن سبز به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز بعد از فیلم «تاوان» را به ثبت رساند.

همچنین مقرر شد اکران فیلم سینمایی تگزاس ۳ از چهارشنبه؛ دوم خردادماه در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تگزاس 2 جایگزین رحمان 1400 شد

دیگر خبرها

  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی