Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:33:28 GMT

تجاری سازی ۱۵۰طرح کلان ملی با کمک دانش بنیان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۴۷۳۰

تجاری سازی ۱۵۰طرح کلان ملی با کمک دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، علی وحدت روز دوشنبه در رویداد تبادل فناوری حوزه فناوری های نوین انرژی، لیزر، فوتونیک و کاربرد پرتوها در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای ارایه خدمات و تامین مالی شرکت های دانش بنیان به عنوان بزرگترین نهاد تامین کننده مالی این حوزه تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در قانون جهش تولید دانش بنیان که ابتدای امسال از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط رییس جمهور ابلاغ شد، شرایط بسیار خوبی در جهت تأمین دانش‌بنیان‌ها برای صندوق نوآوری و شکوفایی دیده شده است.

وحدت با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی یک سیستم مترقی در زمینه ارایه خدمات مالی به اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور است، ادامه داد: در همین راستا صندوق تلاش کرد ابزارها و خدمات مالی روز دنیا به شرکت های دانش بنیان ارایه شود.

وی افزود: در سال جاری رویکردهای جدید را برای پشتیبانی از رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان اتخاذ کرده ایم تا این شرکت‌ها بتوانند در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور نقش ایفا کنند. در سه سال اخیر تلاش کردیم تا خدمات مالی خود را تکمیل و سبد خدماتی خود را متنوع‌تر کنیم، از همین رو خدماتی نظیر تسهیلات ودیعه رهن، کمک هزینه تحقیق و توسعه، هم‌سرمایه‌گذاری و انتشار اوراق نوآوری را در سه سال اخیر ارایه کردیم تا به بالندگی شرکت‌های دانش بنیان و فناور و تکمیل زنجیره آنها کمک شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: در سه سال گذشته ۱۵۰ طرح کلان ملی با کمک دانش بنیان ها انجام و تجاری سازی شده است، در این سه سال ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد فناورانه با شرکت های دانش بنیان منعقد و پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه انرژی اتمی حوزه بسیار وسیع و ناشناخته  است، اظهار داشت: در حال حاضر سرریز بسیاری از دستاوردهای فناورانه کشور در حوزه های مختلف مانند حوزه دفاعی توسط شرکت های فناور در حال استفاده و توسعه در بخش های دیگر کشور است. 

وحدت گفت: امید است این رویداد بابی برای تعامل شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی با سازمان انرژی اتمی شود.

رویداد تبادل فناوری حوزه فناوری های نوین انرژی، لیزر، فوتونیک و کاربرد پرتوها در صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد. پس از احصای نیازهای این حوزه شناسایی شرکت های توانمند و برگزاری چندین دور مذاکرات تجاری بین طرف های عرضه و تقاضای فناوری، دستاوردهای این فرایند آماده رونمایی است.   

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران صندوق نوآوری و شکوفایی محمد اسلامی علی وحدت دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران صندوق نوآوری و شکوفایی محمد اسلامی علی وحدت دانش بنیان ها مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران صندوق نوآوری و شکوفایی محمد اسلامی علی وحدت دانش بنیان ها صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان انرژی اتمی شرکت ها سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، توافق‌نامه مذکور در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه‌دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قراردادهای بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسؤولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قراردادهای بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل عهده‌دار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی