Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@04:33:58 GMT

ضریب تبدیل در صنعت طیور به یک و شش دهم رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۴۸۳۵

ضریب تبدیل در صنعت طیور به یک و شش دهم رسیده است

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وضعیت ضریب تبدیل در بعضی واحدهای نمونه در صنعت طیور به یک و شش دهم رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، حسین دماوندی‌نژاد معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: صنعت دامپروری کشور در دنیا شناخته شده است به طوری که در بخش طیور سالانه بیش از دو ونیم میلیون تن تولید گوشت سفید داریم و از نظر دام و دامپروری یکی از کشورهای مطرح در دنیا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتباط بین المللی بین تولیدکنندگان ما برقرار است و هم در ارتباط با مسائل مربوط به مکمل ها، واکسن ها، خوراک دام پیشرفت های خوبی را داشته ایم.   معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: وضعیت ضریب تبدیل در بعضی واحدهای نمونه در صنعت طیور به یک و شش دهم رسیده است.   وی تصریح کرد: تولیدکنندگان ایرانی با تولیدکنندگان خارجی در ارتباط هستند و تجربیات خود را با یک دیگر تبادل می کنند.    واعظی مدیرعامل بخش کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر نیز در این ارتباط اظهار داشت: در هفت حوزه کسب و کار شامل طیور گوشتی، طیور تخم گذار، دام سنگین، دام سبک، آبزی پروری، زراعت و گلخانه و پشتیبانی فعالیت می‌شود؛ در بخش جوجه یکروزه پدر و مادر گوشتی به عنوان رهبر بازار و در حوزه جوجه یکروزه تخم گذار تجارتی سهم قابل ملاحظه ای از بازار در اختیار کوثر است.   این نمایشگاه تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ در سالن ۳۸ نمایشگاه بین المللی تهران با حضور تولید کنندگان ایران و 15 شرکت کننده خارجی در حال برگزاری است.   بنابراین گزارش ضریب تبدیل در مرغداری های کشور به معنی آن است که در ازای خوراک دریافتی هر مرغ گوشتی چقدر گوشت تولید می شود.   در گذشته ضریب تبدیل در واحد های مرغداری مدرن تا 1.7 و در سایر مرغداری های تا 2.1 گزارش وجود داشت که آمار جدید معاون وزیر جهاد کشاورزی نشان می‌دهد که وضعیت ضریب تبدیل در مرغداران پیشرو کشور ارتقا یافته است.

منبع: دانا

کلیدواژه: ضریب تبدیل جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات برای تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.
مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌شود.
وی گفت: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع رسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد