Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:45:54 GMT

سازندگان مسکن از تسهیلات طرح خودمالکی استفاده کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۵۸۰۱

سازندگان مسکن از تسهیلات طرح خودمالکی استفاده کنند

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل راه‌ و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: مسکن‌سازان شخصی و حرفه‌ای دارای زمین و مجوز احداث، می‌توانند در قالب طرح خودمالکی طرح جهش ملی مسکن از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در زاهدان و ۳۰۰ میلیون تومانی برای سایر شهرهای استان بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا- عطاء اله اکبری در بازدید از روند اجرای ساخت مسکن در استان افزود: افرادی که دارای زمین در مرکز و شهرهای سیستان و بلوچستان هستند می‌توانند در قالب طرح خودمالکی به هر تعداد واحدی که بخواهند و مجوز ساخت داشته باشند، معادل همان مبلغی که در طرح جهش ملی مسکن تسهیلات پرداخت می‌شود از سیستم بانکی وام دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اینک مبلغ وام مصوب برای طرح جهش ملی مسکن و طرح خودمالکی برای زاهدان ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بازپرداخت این وام بعد از اتمام عملیات ساختمانی شروع می‌شود و سازنده‌ای که این وام را گرفته می‌تواند به ازای هر واحد یک مشتری را به بانک معرفی کند.

وی افزود: مدت بازپرداخت این وام مانند سایر تسهیلات خرید مسکن؛ دراز مدت و ۲۰ ساله است و در مدت ساخت، فرصت خواب وام وجود دارد.

اکبری گفت: متولی پرداخت این وام تنها بانک مسکن نیست و از سایر بانک‌ها نیز قابل دریافت است و بر اساس قانون جهش تولید مسکن، همه بانک‌ها موظف هستند هر ساله ۲۰ درصد از کل مبلغ تسهیلات پرداختی را به حوزه مسکن اختصاص دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیستان و بلوچستان طرح خودمالکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گزارش‌ها، پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش ماه به سه ماه کاهش پیدا کرده است.

محمد کرمی امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان اظهار کرد: برای ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان محدودیتی برای تأمین زمین وجود ندارد و تشکل های کارگران با استفاده از ظرفیت تعاونی ها می توانند مشکل مسکن جامعه هدف خود را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری ها نباید به کارگران خود بدهکار باشند، افزود: بر اساس گزارش ها میزان معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش به سه ماه کاهش پیدا کرده است و باید تلاش کرد این میزان هم به صفر برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرای طرح های زیربنایی و توسعه ای در استان اشاره کرد و گفت: توانمندسازی‌ نیروی انسانی از ضروریات سیستان و بلوچستان است، چراکه کار با تجهیزات جدید و فنی، نیروی کار ماهر می‌خواهد.

کرمی بیان کرد: کار و تلاش عبادت است و افراد در جایگاه‌های مختلف نباید از کار کردن خسته شوند.

وی افزود: رشته های درسی آموزش و پرورش و دانشگاهها باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند