Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:19:24 GMT

کره جنوبی مسن ترین کشور جهان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۵۸۰۴

کره جنوبی مسن ترین کشور جهان می‌شود

آمارها نشان میدهد: کره جنوبی در سال ۲۰۴۴ به مسن ترین کشور جهان تبدیل میشود.

به گزارش ایسنا، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که با تداوم سرعت افزایش سن، کره جنوبی در سال ۲۰۴۴ کشوری در جهان خواهد بود که از بیشترین جمعیت افراد ۶۵ سال و بالاتر برخوردار است.

طبق آمارهای منتشر شده پیش بینی میشود نسبت شهروندان مسن در کره جنوبی در سال ۲۰۴۴، ۳۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد از مجموع جمعیت این کشور را در برمیگیرد. همچنین تعیین زمان بندی برای اینکه کره جنوبی به کشوری دارای بیشترین نسبت سالمندان تبدیل شود یک سال جلو افتاده است. در سال ۲۰۱۹ پیش بینی شده بود که کره جنوبی در سال ۲۰۴۵ بیشترین جمعیت افراد ۶۵ سال و بالاتر را خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، آمارها حاکی از آن است که کره جنوبی با سرعت بیشتری روند فرسودگی جمعیت را طی خواهد کرد و مجموع جمعیت این کشور از سال گذشته و در پی کاهش نرخ زاد و ولد روند کاهشی داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره جنوبی جمعیت کره جنوبی در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ایندیاتودی، مقامات محلی در برزیل اعلام کردند که شمار قربانیان طوفان و باران شدیدی که باعث سیل در ایالت جنوبی «ریوگرانده دو سول» این کشور شده، به دست کم ۷۸ نفر افزایش یافته، ۱۰۵ نفر همچنان مفقود هستند و بیش از ۱۱۵ هزار نفر آواره شدند.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پاییز نیز منجر به کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است

بنابر گزارش‌ها یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از دوشنبه گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز آینده هم همچنان ادامه داشته باشد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

دیگر خبرها

  • تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • منزوی کردن زنان را قبول نداریم/ ایران بیشترین تحصیل کرده زن در منطقه را دارد
  • رئیسی: ایران بیشترین تحصیل کرده زن را در منطقه دارد
  • کشورهای اروپایی با بیشترین تولید ناخالص داخلی
  • رگبارهای بهاری در نوار و نیمه‌ شمالی کشور | بیشترین بارش‌ها در این استان ها + ویدئو
  • ۴۵ درصد جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند / پوسیدگی دندان؛ شایع‌ترین بیماری بشر
  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند