واکنش احمد مددی به صحبت های یحیی گل محمدی؛ کیفیت آزادی تحت کنترل است
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۵۸۸۰
احمد مددی می گوید کیفیت چمن ورزشگاه آزادی مطلوب است
احمد مددی به صحبت های یحیی گل محمدی واکنش نشان داد.
به گزارش طرفداری، یحیی گلمحمدی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری روز گذشته با انتقاد از وضعیت چمن ورزشگاه آزادی گفت: «شرایط چمن ورزشگاه آزادی خیلی خراب و اسفناک است. پرسپولیس، استقلال و تیم ملی در این ورزشگاه بازی میکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همچنین تصاویر تلویزیونی در هفتههای گذشته نیز نشان میداد که چمن ورزشگاه، آن شرایط مطلوب را ندارد و شاید تعجب از این بابت بود که هنوز فقط چهار هفته از لیگ گذشته و همچنین سرما نیز وجود ندارد که چمن را دچار مشکل کند.
احمد مددی مدیر مجموعه آزادی در این باره به تسنیم گفت:
نوع چمن استادیوم آزادی از نوع بذر سردسیری است و عملاً در دماهای بالای 30 درجه دچار تنشهای دمایی میشود. بر این اساس، همه ساله و تقریباً از ابتدای فصل تابستان تا شهریور ماه شاهد اُفت کیفیت چمن به دلیل افزایش دما و رطوبت هوا بودهایم و این مورد، موضوع جدیدی نیست.
وی تصریح کرد:
همچنین همانطور که میدانید، لیگ برتر در سال گذشته از مهر ماه شروع شد و تنش دمایی و اُفت کیفیت چمن با تلاش کارشناسان کنترل و مدیریت شد، اما امسال به دلیل فشردگی بازیها جهت حضور تیم ملی در مسابقات جام جهانی، رقابتهای لیگ برتر از مرداد ماه امسال آغاز شد و همانطور که همگی واقف هستیم، در تابستان امسال دمای هوا نه تنها در تهران بلکه در کل کشور و به عبارتی دیگر اقلیم منطقه هم از جهت دما و هم از جهت رطوبت به شدت بالا رفته بود که این دو عامل گرما و رطوبت بالا، زمینهساز رشد قارچ در زمین چمن است.
مددی افزود:
خوشبختانه با اقداماتی همچون سمپاشی، کودپاشی و از طرفی کاهش محسوس دما و اقدامات اصلاحی مستمر از سوی کارشناسان چمن مجموعه، در حال حاضر کیفیت چمن استادیوم آزادی، تحت کنترل، مطلوب، یکنواخت و سبز خواهد بود.
مددی تصریح کرد:
نکته حائز اهمیت آن است که عمر مفید چمن بر اساس استانداردها بین پنج تا هفت سال است و این در حالی است که اکنون در سال بیستم بهرهبرداری از چمن آزادی به سر میبریم و این امر اهمیت کار و تلاش خستگیناپذیر همکاران متعهد مجموعه آزادی را در نگهداری دقیق چمن آزادی نشان میدهد.
مدیر مجموعه آزادی تأکید کرد:
بر این اساس، ضرورت دارد به سوی تعویض چمن با آخرین استانداردهای روز دنیا از جمله اجرای چمن هیبرید برویم. در این رابطه قابل ذکر است که برآورد مالی تعویض چمن حاضر با چمن هیبرید تهیه شده است و در صورت تأمین اعتبار، تشریفات برگزاری مناقصه در این خصوص صورت خواهد گرفت.
مددی در پایان گفت:
با توجه به محدودیتهای مالی و اعتباری موجود جهت تعویض چمن، کارشناسان و عوامل فنی مجموعه با پایشهای کاملاً علمی، نهایت تلاش خود را بابت نگهداری این چمن پیر 20 ساله بهصورت مستمر انجام میدهند.
تصاویر زیر که مربوط به روز 13 شهریور ماه است، آخرین وضعیت چمن ورزشگاه آزادی را نشان میدهد:
اخبار داغ
بانوان قائمشهری تماشاگر تمرین نساجی در وطنی / گزارش تصویری درخشش مرتضی پورعلی گنجی و پیچیده شدن معادلات خط دفاع پرسپولیس واکنش جیمی کرگر به بردهای پیاپی منچستریونایتد پس از نیمکت نشینی رونالدو / عکس رکورد جدید کواراتسخلیا در ناپولی؛ 4 گل و 1 پاس گل در 5 بازی ابتدایی سری آمنبع: طرفداری
کلیدواژه: چمن ورزشگاه آزادی احمد مددی کیفیت چمن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن میشود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
بخشی از کیفیت متوسط نون خ در فصل پنجم فدای شعارهای گنجانده شده در فیلمنامه شد و تا به صورت نمادین شاهد آثاری باشیم که سرگرمی را قربانی شعار میکند.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق- دنبالهسازی سریالهای موفق به تاسی از فصلبندی مجموعههای غربی، در چند سال اخیر، در سیما و شبکه نمایش خانگی باب شده است. برخلاف مجموعههای غربی که فصل سوم یک سریال با کیفیتتر از فصل اول آن است، مهمترین ویژگی ساخت سریالهای چند فصلی در ایران این است که با افزایش فصلها با یک ریزش مخاطب و افت کیفی و دراماتیک مواجه خواهیم بود.
دنباله سازی در حوزه سریال، در دورهای که تلویزیون مخاطب استانداردی داشت، تبدیل به رویه شد. با ریزش مخاطبان جعبه جادو در سالهای اخیر، ساخت سریالهای چند فصلی مجموعههایی نظیر زیرخاکی و نون خ به نتایج معکوسی منجر شد.
دست کم در دوسال گذشته هیچ کدام از مجموعههای سیما بازتابی اجتماعی و رسانهای میان مخاطبانش نداشته (نمود مرجع شبکههای اجتماعی است) و پخش متوالی دو سریال «زیرخاکی» و «نون خ» آخرین تیرهایی بود که در خشاب جعبه جادو قرار گرفت، اما شلیک این دو سریال به صورت متناوب نشان داد که هر دو سریال آثار مشقی و شکست خورده هستند. این شکستهای متوالی باید مورد توجه تصمیمسازان قرار گیرد و این مهم برایشان آشکار شود که حتی ساخت احتمالی پایتخت با انواع خبرسازی در جذب مخاطب تاثیری نخواهد داشت.
با تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، سیمای ملی تلاش کرد با ادامه مجموعههایی که دستاوردهای ظاهری آنان به قبل از دوران تحول بازمیگردد، فاصله خود را با مخاطبان کمتر کند.
بر اساس این سیاست فصل چهارم «زیرخاکی» روی آنتن رفت و نکته جالب اینجاست که همزمان با پخش این مجموعه برنامه گفتوگو محور «زندگی پس از زندگی» بر اساس نظرسنجیهای منتشر شده از مخاطبان بیشتری برخودار بود.
همین سنجش آمار رسمی که توسط سازمان صدا و سیما منتشر شده نشان میدهد، پروژه افزایش فصول سریالها در شرایط کنونی، یک پروژه شکست خورده است.این سریال برخلاف فصلهای قبلی با واکنش مثبت چندانی از سوی رسانه و واکنش درخوری در بین مردم و فضای مجازی مواجه نشد.
با این حال انتظار میرفت این شکست، با پخش سریال نونخ جبران شود که عملا «نون خ» کیفیت کمتری نسبت به فصل چهارم زیر خاکی داشت .
در فصل پنجم «نون خ» دیگر ظرافتهای گذشته در شخصیت پردازی مشهود نبود. نویسنده در نگارش فیلمنامه دچار یک سردرگمی محسوس بود و نتوانست همچون فصل اول و دوم روایتی پیوسته خلق کند.
فصل پنجم نون خ از فصل سوم آن ضعیفتر بود، چون سازندگان تصمیم داشتند، موقعیتی مشابه پایتخت 3 را در قالب سریال دیگری خلق کنند. به این ترتیب نون خ هویت مستقل خود را از دست داد و عملا از حیث دراماتیک به قهقرا رفت. عدم نبود یک قصه یکپارچه با برجسته شدن تیپ های تکراری سریال و کنایهها و شوخیهای بارها تکرار شده، به ساختار این مجموعه لطمات فراوانی زد.
تیپهایی نظیر ادریس (سیروس سپهری)، روناک (با بازی صهبا شرافتی)، عمو کاووس (با بازی ماشاالله وروایی)، سلمان (با ایفای نقش کاظم نوربخش) و روژان (با بازی هدیه بازوند) هم کارکرد کلیشهای در فصل پنجم سریال داشتند.
محمود گبرلو منتقد سینما و مجری سابق برنامه هفت درباره اشکالات اشاره شده در صفحه اینستاگرام خود نوشت : چون مخاطب با نونخ از سال های گذشته ارتباط برقرار کرده، قصه را بیشتر به خاطر شخصیتها دنبال می کند. گرههای متعدد برای کشش بیشتر فیلمنامه باید وجود داشته باشد تا تماشاگر برای دنبال کردن قصه انگیزه پیدا کند. ولی گرههای فصل ۵ سطحی و دم دستی هستند.
در فصل پنجم ازدواج سلمان و شیرین، میتوانست یک اتفاق ویژه جذاب در متن سریال باشد اما مشخص نیست چرا این رویداد به خرده روایت جذابی تبدیل نشد. تنها عنصر جذابیت سریال در فصلهای متوالی این مجموعه تعارض و تقابل میان این دو شخصیت بود و ازدواج آنان منجر به از میان رفتن یکی از مایههای اصلی دراماتیک سریال شد.
قصد سازندگان بر اساس شعارهای تحول گرایان این بود که یک ایران زیبا را به تصویر بکشند اما به محض اینکه جهت سریال مسیر کرمان را با گرافیک خاصی به تصویر کشید، مسافران همران نورالدین خانزاده سروکارشان به یک طبیب معتاد به تریاک افتاد.
هر چند نمایش این وضعیت و کاراکتر طبیب، توام با کمی پردهپوشی بود، اما این بخش از سریال با اشاره به کرمان و نشان دادن یک پزشک معتاد توهینی زیرپوستی محسوب میشود.
در بخشی دیگر روایت سریال وارد شهر چابهار شد و در متن سریال تصویری وارونه از اقوام ساکن در این استان را به نمایش گذاشت. این بخش از سریال با اعتراض شدید مردم سیستان و بلوچستان در فضای مجازی مواجه شد، تا افتتاحیه رسانه ملی در سال 1403 با حاشیههایی مواجه شود.
کیفیت فصل پنجم این سریال از تمامی فصلهای آن پایینتر بود و ساختار شعار زده سریال، پس از نجات کولبران نشان میداد که سازندگان سعی کردهاند برای خوشایند تحولخواهان در سیما سریالی را تولید کنند تا حجم بالایی از شعار در متن آن در قالب مونولوگ نمود داشته باشد. بخشی از کیفیت متوسط نون خ فدای همین شعارها شد و تا به صورت نمادین شاهد آثاری باشیم که سرگرمی، قربانی شعار میشود.