Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در نیمه اول امسال بیش از 511 میلیارد تومان از محل عوارض مالیات ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عزیز الله عباس پور، در این باره اظهارداشت: تخصیص عوارض شهرداریها در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 124 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در نیمه اول امسال از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از 511 میلیارد و 300 میلیون تومان به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداریهای استان به صورت مستقیم واریز شده است.

عباسپور تصریح کرد: عواید پرداخت مالیات، به توسعه استان به ویژه در امور عمرانی و توسعه شهرها و روستاها کمک می کند و بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها و دهیاری ها تخصیص می یابد که این منابع پیامدهای بسیار اثربخش و سودمندی را در حوزه توسعه زیرساخت های شهری برای استان ها به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستاها و شهرها و جامعه عشایری، تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه ‌نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب ‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارداشت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 220 میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته که این رقم نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است.

عباسپور گفت: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه ای فقط برای عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می شود که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در زمینه آثار و نتایج پرداخت مالیات افزود: برای اینکه مردم به رسالت مالیات و توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی مالیاتی است لذا باید این باور در مردم ایجاد شود که پرداخت مالیات در توسعه و رونق شهرها تاثیر بسزایی دارد و لازم است شهرداری ها اطلاع رسانی لازم به مردم در خصوص نحوه هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده را داشته باشند.

عباسپور بیان کرد: این امر می تواند نقش زیادی در اعتماد سازی مردم و تشویق و ترغیب آنها به پرداخت مالیات و در نهایت بالا بردن سهم مشارکت مودیان در عمران و آبادانی شهرها داشته باشد.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور مالیاتی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد