Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:54:29 GMT

زلنسکی: نیروگاه هسته‌ای اوکراین در یک قدمی فاجعه است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۴۱۷۴۸

زلنسکی: نیروگاه هسته‌ای اوکراین در یک قدمی فاجعه است

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی فرانسه، رئیس جمهور اوکراین دوشنبه شب گفت: امروز آخرین خط انتقال نیرو که نیروگاه را به سیستم انرژی اوکراین وصل می‌کرد به دلیل گلوله باران تحریک آمیز روسیه آسیب دید.

زلنسکی افزود، این دومین بار است که نیروگاه زاپروژیا به دلیل اقدامات روسیه، در یک قدمی فاجعه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی تصریح کرد: من این واقعیت را که روسیه در حال حاضر، این اقدامات را درست در آستانه نتیجه‌گیری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌دهد، بسیار معنادار می‌دانم.

زلنسکی اظهار کرد، گلوله باران منطقه به این معنی است که دولت روسیه اهمیت نمی‌دهد که آژانس بین المللی انرژی اتمی چه می‌گوید و جامعه بین‌المللی چه تصمیمی می‌گیرد. روسیه تنها علاقه‌مند است که وضعیت را در طولانی‌ترین زمان در بدترین حالت ممکن حفظ کند.»

رئیس جمهور اوکراین از جامعه جهانی خواست تا مسکو را به عنوان یک کشور تروریستی به رسمیت بشناسد و تحریم‌ها علیه آن را تشدید کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) روز دوشنبه اعلام کرد که اوکراین با آژانس تماس گرفته تا اطلاع دهد که یک خط برق پشتیبان که به نیروگاه زاپوریژیا متصل است، برای رفع مشکل باید قطع شود.

این تحولات در حالی اتفاق می‌افتد که دو کارشناس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است برای نظارت بر نیروگاه هسته‌ای در محل باقی بمانند، زیرا نگرانی‌هایی از وقوع یک حادثه هسته‌ای احتمالی وجود دارد.

رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس انرژی بین‌المللی اتمی روز سه‌شنبه گزارشی درباره وضعیت ایمنی، امنیت و پادمان‌های هسته‌ای در اوکراین منتشر خواهد کرد و سپس در این خصوص به شورای امنیت سازمان ملل توضیح خواهد داد.

برچسب‌ها مسکو روسیه ولودیمیر زلنسکی پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه ولودیمیر زلنسکی مسکو روسیه ولودیمیر زلنسکی آژانس بین المللی انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم