Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@10:10:19 GMT

هرمزگان آغازگر طرح توسعه عدالت آموزشی هنر در کشور است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۴۲۲۰۳

هرمزگان آغازگر طرح توسعه عدالت آموزشی هنر در کشور است

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح آموزش رایگان هنر نوید بخش آینده ای خوب و درخشان در حوزه تعلیم و آموزش هنرجویان و علاقه مندان به ویژه در نقاط کمتر برخوردار، شهرستان ها و روستا هاست که در راستای تحقق شعار مردم محور و عدالت در خدمات دهی یکسان دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شامگاه دوشنبه آیین افتتاح کارگاه ادبیات نمایشی با حضور مسئولان کشور و استانی در شهر ساحلی بندرعباس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرمزگان با استعدادترین هنرمندان در رشته های مختلف بویژه تئاتر را دارد

 کاظم نظری، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور در آیین افتتاح کارگاه ادبیات نمایشی در بندرعباس گفت: هرمزگان با استعداد ترین هنرمندان در رشته های مختلف به ویژه تئاتر را دارد.


 نظری ضمن تقدیر و تشکر از اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به واسطه تسلط بر حوزه های مختلف فرهنگ و هنر و پیگیری مستمر مسایل به ویژه در حوزه زیرساخت و تجهیرات افزود:زمانی که دولت های گذشته فرصت و اعتبارات کافی داشتند باید زیرساخت ها را فراهم می کردند و در دولت سیزدهم که رویکرد فرهنگی دارد تاکید بر تولیدات است و در کنار آن سعی داریم زیرساخت های ضروری و تجهیزات را برای تسهیل کار هنرمندان فراهم سازیم.


وی به اختصاص کمک هزینه تولید اثر به گروه های تئاتری اشاره و بیان کرد: کمک هزینه تولید نمایش برای گروه های فعال در نظر گرفته شده است که نسبت به گذشته اصلاحاتی انجام گرفته که ابلاغ خواهد شد.


مدیرکل هنرهای نمایشی کشور عنوان کرد: مرکزهنرهای نمایشی پای تاتر شهرستان ها خواهد ایستاد و معتقدیم جریان اصلی تئاتر کشور در شهرستان ها وجود دارد.

نظری برگزاری رویداد های ملی و بین المللی تئاتر در استان ها را یک فرصت دانست و گفت: این اقدام باعث می شود زمینه لازم برای تکمیل زیرساخت ها و تامین تجهیزات فراهم شود و پیشنهاد برگزاری جشنواره ملی تئاتر ساحلی و جشنواره ملی تئاتر مردمی در هرمزگان مورد بررسی قرار می گیرد.


وی اضافه کرد: زمینه و بستر اجرای تئاتر های هرمزگان در تهران فراهم است و از این لحاظ حمایت کامل انجام می پذیرد.


این مقام مسئول عنوان کرد: بودجه هنر های نمایشی نسبت به گذشته کاهش یافته و در حال رای زنی برای جبران آن و کمک به تئاتر شهرستان ها هستیم.

هرمزگان آغازگر طرح توسعه عدالت آموزشی هنر در کشور است

محمد حسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح کارگاه ادبیات نمایشی در بندرعباس گفت: هرمزگان آغازگر طرح توسعه عدالت آموزشی هنر در کشور است.

 اسماعیلی طرح توسعه عدالت آموزشی از امروز با برگزاری آیین افتتاح کارگاه ادبیات نمایشی در هرمزگان در سراسر کشور در رشته های مختلف آغاز می شود.


 وی بیان داشت: طرح آموزش رایگان هنر از سال گذشته مرحله اول آن آغاز شد و طی این مدت آسیب ها، موانع و مشکلات آن مشخص شد و پس از رفع آنها مرحله دوم این طرح از هرمزگان آغاز می شود که نوید بخش آینده ای  خوب و درخشان در حوزه تعلیم و آموزش هنرجویان و علاقه مندان به ویژه در نقاط کمتر برخوردار،شهرستان ها و روستا هاست که در راستای تحقق شعار مردم محور و عدالت در خدمات دهی یکسان  دولت است.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح طرح رایگان آموزش هنر عنوان داشت: این دوره های آموزشی دارای سه مرحله آموزش ،تولید و اشتغال زایی است و در پایان باید منجر به بهبود اقتصاد هنرمندان شود. محمد حسین اسماعیلی اضافه کرد: این آموزش ها متناسب با نیاز هر استان و منطبق با فرهنگ بومی و محلی در نظر گرفته شده و یک نسخه واحد برای کشور در نظر گرفته نشده و معتقدیم در این صورت آموزش ها مفید و منجر به جریان فرهنگی در کشور خواهد شد.


وی اظهار داشت: این آموزش ها در بسته های مختلف آموزشی آفلاین ،آنلاین،بستر فضای مجازی،ویدئو کنفرانس، حضوری و در سطوح مقدماتی، متوسط و تکمیلی برای سنین مختلف و در دور افتاده ترین نقاط کشور برگزار می شود.


این مقام مسئول گفت: این دوره های آموزشی قرار نیست کار آموزشگاه ها و موسسات فرهنگی هنری را تحت تاثیر قرار دهد بلکه از ظرفیت آنها نیز باید در این راستا استفاده شود.


اسماعیلی افزود: کمبود زیرساخت ها شامل اکثر استان ها می شود و رفع آن نیاز به همت کلان در سطح ملی و استانی دارد.

هرمزگان دارای رتبه دوم آموزش رایگان هنر در کشور است

اسمعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آیین افتتاح کارگاه ادبیات نمایشی که با حضور مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت:هرمزگان دارای مقام دومی آموزش رایگان هنر در کشور است.

 جهانگیری ضمن تاکید بر عدم تطابق زیر ساخت های فرهنگی هنری استان با تولیدات گسترده هنرمندان رشته های مختلف افزود: حضور مدیران وزارتی در استان می تواند باعث انتقال کمبود ها و محدودیت ها به وزارت و اقدام در جهت رفع این مشکلات شود.


وی افزود: هنرمندان هرمزگان در تولید آثار هنری با این زیر ساخت ناچیز به واقع مجاهدت می کنند و به جرات می توان اذعان کرد هیچ هنرمندی در کشور حاضر نیست با این امکانات کم اقدام به تولید اثر کند و این نشانگر نجابت و از خود گذشتگی و نگاه ایثار گرایانه و ادای دین به مردم است.


 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ضمن تکریم پیشکسوتان در جلسه بیان کرد: ایجاد و وجود این روحیه مجاهدت در هنرمندان استان مرهون آموزش های درست و صحیح پیشکسوتان بویژه استاد علی رضایی،حسین احمدی نسب،حسین پریش،عبد الهادی معتمدی و ..است و حضور این عزیران در کنار جوانان همیشه راهگشا و جریان ساز بوده است.


جهانگیری عنوان کرد: استاد علی رضایی در حوزه فرهنگ و هنر یک چهره ملی و تحول ساز است و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم زمینه بزرگداشت ایشان را در تهران فراهم کند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه دکتر اسماعیلی عدالت آموزشی در تمام نقاط کشوراست و این سیاست به نحو احسن در هرمزگان عملیاتی و اجرا شده است و تا دورترین نقاط و حتی روستا ها طرح آموزش های رایگان هنر در حال برگزاری است.


وی اضافه کرد:همه مردم و متقاضیان در اقصی نقاط استان هرمزگان حق بهره مندی از آموزش های رایگان هنر را دارند و از این لحاظ هرمزگان جایگاه دوم در کشور را دارد.


جهانگیری ضمن تاکید بر افزایش سهم نیروی انسانی در مرکز گفت: هرمزگان به لحاظ نیروی متخصص و کارآمد در وضعیت مطلوب قرار دارد و باید سهم هرمزگان در مدیریت کلان فرهنگی و هنری کشور مخصوصا در تامین زیرساخت ها افزایش یابد و برای اثبات آن می توان به انتصاب یک هرمزگانی بعنوان دبیر جشنواره بین المللی فجر اشاره کرد که باعث افتخار همه هرمزگانی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح توسعه عدالت آموزشی آموزش رایگان هنر هنر در کشور رشته های مختلف شهرستان ها زیرساخت ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حامد مبینی عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی با مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به فعالیت بنیاد ملی نوجوانان و مجموعه مدارس صدرای کشور اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال از تأسیس مجموعه مدارس صدرا می‌گذرد که البته در گام اول فقط در مقطع متوسطه دوم و بعدها مدارس متوسطه اول و ابتدایی نیز فعال شدند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات جهاد تبیین را سرلوحه فعالیت‌های خود می‌داند، افزود: سازمان تبلیغات کمک به نهادها در ترویج جهاد تبیین را وظیفه ذاتی خود می‌داند از این رو برنامه بنیاد ملی نوجوانان در راستای جهاد تبیین است.

معاون بنیاد ملی نوجوانان و معاون مدارس صدرای کشور با تشریح برنامه‌های جهاد تبیین سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی ادامه داد: اجرای سند تحول در مدارس به عنوان الگوی اجرایی جهاد تبیین بین دانش آموزان و جهاد تبیین در بین فرهنگیان در دستور کار سازمان تبلیغات قرار دارد.

مبینی با تاکید بر اینکه در مجموعه مدارس صدرا سعی شده تا راهبردهای عملیاتی سند تحول در مدارس اجرایی شود، تصریح کرد: توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی به عنوان محور مهم فعالیت‌های سازمان تبلیغات منجر به این شد که در ۳۰ استان ۱۹۶ مدرسه مشغول به فعالیت باشد.

وی با تشریح فعالیت‌های بنیاد ملی نوجوانان گفت: برنامه‌های نوجوانان در قالب دختران حاج قاسم و نوآوین ویژه پسران و همچنین مرکز مربی راه نوین در دستور کار سازمان تبلیغات است.

معاون بنیاد ملی نوجوانان و معاون مدارس صدرای کشور با اشاره به اجرای اردوی مطالعات مجازی پله پله، همراه با نظارت مدیر مدرسه و همچنین رشد، توانمندسازی و مشارکت مدیران معلمان مدارس صدرا افزود: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان از دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان تبلیغات است.

مبینی از اجرای طرح کانون مدارس در تابستان خبر داد و خاطرنشان کرد: هزار و ٢٠٠ معاون پرورش در دوره ضمن خدمت شرکت کرده و به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف تربیتی آموزش دیدند.

وی افزود: مخاطبین مجموعه فعالیت‌ها، معاونین پرورشی مدیران مدارس و طلاب طرح امین هستند، که با فعالیت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اثرات قابل توجهی متوجه فضای آموزشی کشور خواهد شد.

کد خبر 6088826

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور