Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر پیرستانی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: حدود ۵۱ هکتار فضای محصور در واحد فناور شهرک مجلسی جهت تکمیل کارخانه بذر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در نظر گرفته شده است که ۲۴ هکتار آن، به صورت مسقف و گلخانه‌ای و مابقی به شکل فضای باز برای تولید بذر هیبرید F۱ تحت کشت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین فاز گلخانه‌ای این طرح شامل ۷ هکتار است که ۲ هکتار آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده و از هفته گذشته مشغول برداشت محصول هستیم؛ از آن‌جایی که این گلخانه‌ها با سیستم اتوماسیونی که استانداردهای ویژه‌ای در آن لحاظ شده، کار می‌کنند، انتظار می‌رود پیشرفت خوبی نیز در میزان برداشت داشته باشیم.

به گفته وی، هم‌اکنون متخصصین دانشگاه آزاد اسلامی در حال تولید چند نوع بذر خیار و فلفل در گلخانه‌ها و همچنین انواع بذر گوجه، پیاز و ملون در فضای باز کارخانه هستند.

پیرستانی بیان کرد: همچنین رایزنی‌هایی برای اخذ وام به منظور تکمیل پروژه داشته‌ایم که امیدواریم با گرفتن تسهیلات، کل این پروژه را تکمیل کنیم. امروز بیشترین حجم بذر مورد احتیاج کشور از طریق واردات تامین می‌شود، اما با توجه به ظرفیت‌های موجود، مطالعات انجام شده و تجاربی که کسب کرده‌ایم، هدف اصلی ما در کارخانه تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تامین نیاز کل کشور در این حوزه است که فکر می‌کنم بستر و امکانات موجود کاملا پاسخگوی آن خواهد بود.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: بخش عمده‌ای از تامین امنیت غذایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، به تولید بذر سالم و کافی مربوط می‌شود. تولید نسل F۱ یک بذر به تحقیقات مستمر و مداوم چند ساله نیاز دارد که همکاران ما در واحد اصفهان این فرآیند دانش‌بنیان را از سال ۸۹ و با لحاظ حساسیت‌های ژنتیکی و کیفی آغاز کردند که امروز محصولات تولیدی ما علاوه بر آن‌که قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند، در برخی موارد از آن‌ها بهتر نیز هستند.

او در پایان تاکید کرد: علاوه بر آن که تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در قالب طرح پویش مشغول مهارت‌آموزی در مجموعه کشت بذر هستند، ۱۰۰ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری و همچنین اساتیددانشگاه نیز به استخدام این کارخانه درآمده‌ و مشغول کار شده‌اند و با تکمیل نهایی این پروژه‌، ظرفیت به کارگیری ۸ تا ۱۲ نفر به ازای هر هکتار به وجود می‌آید.

انتهای خبر/

حسن دانش کد خبر: 1152567 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تحقیقات بذر اشتغالزایی امنیت غذایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تحقیقات بذر اشتغالزایی امنیت غذایی دانشگاه آزاد اسلامی تولید بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی

انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسنا،  انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای آن دسته داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از روز شنبه ۱ اردیبهشت آغاز و تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت  ادامه دارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org  دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد