Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری وارد شهر تبریز شد و مورد استقبال استان‌دار و مسئولان استانی قرار گرفت.

ستاری در این سفر یک روزه، خطوط تولید محصولات هوشمند در حوزه لوازم خانگی، نخستین خط تولید جلبک اسپیرولینا، نخستین خانه خلاق و نوآوری تبریز و خانه خلاق و نواوری شهرستان مرند را افتتاح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه فناوری اینترنت اشیا با خط تولید ایران‌ساخت

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در نخستین بخش این سفر، با حضور در یک شرکت دانش بنیان از خط تولید، ارائه پروژه طراحی و توسعه تولید موبایل هوشمند ملی بازدید و از محصولات ایران‌ساخت حوزه اینترنت اشیا بازدید می‌کند.

این شرکت دانش بنیان به عنوان بزرگ‌ترین طراح و تولید سیستم های هوشمند لوازم خانگی و همچنین صنایع خودرویی کشور، زمینه را برای توسعه فناوری‌های هوشمند از جمله اینترنت اشیا در تجهیزات خانگی، خودرویی و صنعتی فراهم کرده است.

راه‌اندازی خط تولید جلبک اسپیرولینا به روش بیوفنس

ستاری همچنین از خط تولید ایران‌ساخت جلبک اسپیرولینا که توسط یک شرکت دانش بنیان راه‌اندازی شده است، بازدید می‌کند. سالن کشت جلبک اسپیرولینا، ایران را در شمار کشورهای دارنده فناوری کشت این محصول راهبردی به روش بیوفنس قرار می‌دهد. با توجه به توسعه روزافزون کاربردهای جلبک اسپیرولینا از صنایع غذایی تا پتروشیمی و محیط زیست، جزو محصولات راهبردی به شمار می‌رود و راه اندازی خط تولید این محصول، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری همچنین از دستگاه تصفیه هوای ایران‌ساخت با استفاده از جلبک اسپیرولینا رونمایی خواهد کرد.

این دستگاه ایران‌ساخت، به اندازه ۱۵۰ درخت اکسیژن تولید می کند و تحت عنوان درخت جلبکی شناخته می شود. این محصول ایران‌ساخت از قابلیت پالایش، تصفیه و حذف انواع آلاینده‌ها از جمله گازهای فرّار، فلزات سنگین سموم، ریزگردها و سایر آلاینده های زیست محیطی تا اندازه مؤثری برخوردار است.

افتتاح خانه های خلاق و نوآوری تبریز ومرند

همچنین در این سفر با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری نخستین خانه خلاق و نوآوری تبریز افتتاح می شود و وی از نمایشگاه محصولات خلاق مستقر در این خانه خلاق و نوآوری بازدید می‌کند.

شناسایی طرح‌های خلاق و نوآورانه در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و صنایع خلاق، جذب و حمایت از ایده‌ها و محصولات خلاق با رویکرد صادراتی و توسعه بازار صادراتی، ایجاد شبکه‌ها و سامانه‌های راهبری، ارائه مشاوره‌های تخصصی، آموزش، ساخت و تولید، افزایش کیفیت، دسترسی، بهره‌وری و رقابت‌پذیری و تولید، توسعه محصول و زیر ساخت و توانمندسازی از خدمات این خانه خلاق و نوآوری است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در ادامه این سفر از واحدهای مستقر و نمایشگاه محصولات دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بازدید می کند و در ادامه آن، تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه نوآوری تبریز منعقد خواهد شد.

ستاری در این سفر یک روزه، مرکز رشد سراب، مرکز رشد مرند، خانه خلاق و نوآوری ماندگار مرند، خط تولید کاغذهای پایه شرکت دانش بنیان شیمی پژوهش صنعت و مرکز رشد جامع دانشگاه صنعتی سهند تبریز را در قالب ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد کرد.

نشست با نخبگان فعال در حوزه اقتصاد دانش بنیان استان آذربایجان شرقی، حضور در نشست اقتصاد دانش‌بنیان استان و تجلیل از نخستین هسته مساله محور دانش بنیان کشور (طرح شهید احمدی روشن) از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این سفر یک روزه است.

کد خبر 5582856 ندا نظری

منبع: مهر

کلیدواژه: جلبک سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان ناسا ایالات متحده امریکا نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امنیت اطلاعات سفر به ماه تولید دانش بنیان قانون همراه اول معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خانه خلاق و نوآوری جلبک اسپیرولینا شرکت دانش بنیان نوآوری تبریز ایران ساخت خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن

ژاپن از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان با ۴۴۰ اسب بخار و تنها انتشار بخار آب از اگزور رونمایی کرد. این نوآوری نقش مهمی در بهره‌وری انرژی و پایداری زیست‌محیطی دارد و می‌تواند ردپای کربن انسانی را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، صنعت خودرو در حال گذر به تحولات قابل‌توجهی است که تحت هدایت پیشرفت‌های تکنولوژیکی قرار دارد که پایداری زیست‌محیطی و بهره‌وری انرژی را در اولویت قرار می‌دهد. این تغییرات نشان‌دهنده یک روند رو به رشد به سمت مدل‌های طراحی شده برای جایگزینی موتور احتراق داخلی سنتی است که به انتشار آلاینده‌های بالا و سهم قابل‌توجه در تغییرات آب‌وهوایی شهرت دارد.

یک شرکت مشهور ژاپنی که به دلیل سابقه نوآوری‌های خود در بخش خودرو شناخته شده، با جدیدترین ساخته پیشگامانه خود جهان را مبهوت کرده است. این اختراع جدید با ترکیب فناوری‌های پیشرفته‌ای که می‌تواند تجربه رانندگی را به‌طور اساسی تغییر دهد، انقلابی در نحوه سفر بشر ایجاد می‌کند.

شرکت یادشده به دنبال نوآوری در بخش خودرو نیست، بلکه در نظر دارد آن را به‌طور کامل متحول کند. فناوری آن وعده اختراعی بیش از یک جایگزین ساده برای موتورهای احتراقی و الکتریکی را می‌دهد که می‌تواند به معنای پایان وابستگی بشر به سوخت‌های فسیلی و گذار به ترددی پاک‌تر و پایدارتر باشد.

پیشرفت شرکت ژاپنی در اختراع موتور احتراقی غیرآلاینده، از نقطه‌نظر اکولوژیکی گزینه‌ای است که آلایندگی بسیار کمتری نسبت به بنزین دارد و می‌تواند با کاهش قابل‌توجه ردپای کربن بشر، از اثرات تغییرات آب‌وهوایی به‌شدت بکاهد.

ویژگی‌های استثنایی نوآوری برند ژاپنی

با وجود تمرکز روزافزون بر خودروهای الکتریکی به‌عنوان راه‌حلی برای کاهش آلودگی در بخش خودرو، نوآوری اخیر موتور احتراقی V8 ژاپن سطح انتظارات موجود را بالا برده است. همان‌طور که صنعت به سمت برقی‌شدن پیش می‌رود، این توسعه با ارائه یک جایگزین قدرتمند و کم‌مصرف، انتظارات را به چالش می‌کشد.

V8 وعده داده است که قدرت و عملکردی را که به‌طور سنتی با موتورهای احتراق داخلی مرتبط است با ردپای محیطی بسیار کمتری ترکیب کند و طی یک جهش هیجان‌انگیز در صنعت خودروسازی، هیدروژن را در مرکز توجه قرار دهد. شرکت یادشده نمونه اولیه موتوری را ارائه کرده است که ویژگی‌های شگفت‌انگیزی ارائه می‌کند. منیفولدهای اگزوز این موتور، با طول‌های یکسان برای مجاری خروجی از سر سیلندر، اطمینان حاصل می‌کنند که آب حاصل از هر سیلندر فاصله‌ای یکسان را با سرعت یکسان طی می‌کند. این پیشرانه با حجم پنج لیتری، نیروی چشمگیر ۴۴۰ اسب بخار را در ۶۸۰۰ دور در دقیقه آزاد می‌کند.

اتحاد کلیدی برای آینده‌ای پایدار در صنعت خودرو

ژاپن از طریق همکاری بین کاوازاکی، یاماها، سوزوکی و هوندا یک انجمن فناوری تحقیقاتی تأسیس کرده است که بر توسعه موتورهای هیدروژنی برای طیف وسیعی از وسایل‌نقلیه تمرکز دارد. این ابتکار نشان‌دهنده تلاش مشترک برای پیشبرد فناوری پیشرانه پاک و پایدار در بخش حمل‌ونقل است.

هدف اصلی این اتحاد نوآوری در طراحی و اجرای سیستم‌های انرژی مبتنی بر هیدروژن بوده است که از این طریق به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ترویج راه‌حل‌های سازگار با محیط زیست در صنعت خودرو کمک می‌کند. پیشرفت فناوری فعلی در موتورهای احتراقی غیرآلاینده نقطه عطفی در مسیر پیاده‌سازی راه‌حل‌های پایدار در حمل‌ونقل است که بر تعهد قطعی این شرکت‌های نوآور پیشرو برای ایجاد آینده‌ای پاک‌تر و کارآمدتر در صنعت خودرو تأکید دارد.

این رهبران صنعتی در کنار یکدیگر فناوری‌های نوآورانه‌ای را توسعه داده‌اند که به حفاظت از محیط‌زیست کمک می‌کند و موتور چشمگیر V8 جدید آن‌ها که تنها بخار آب را از طریق لوله‌های اگزوز خود ساطع می‌کند، یک گام مهم به جلو را نشان می‌دهد.

کد خبر 749013

دیگر خبرها

  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی